Een tip.. ik ben nog steeds allergisch voor wat iemand zo toepasselijk rampestamp wist te noemen.
Kijk naar de leeftijd van de jury!

.
Als ze boven de 30 zijn, zijn die minder gecharmeerd van house, etc. en al die elektronische rampestamp waar geen gewoon mens met gewone instrumenten nog aan te pas is gekomen en ik geen melodielijn in kan ontdekken..
Helaas zijn veel mensen weer allergisch voor mijn soort favoriet: Afrikaans, Latijns-Amerikaans zou wellicht nog gaan, dat is nog bekend.. maar new age of klassiek, laat staan de Indiase popmuziek die ik nu op heb staan, dat zou tot een ramp leiden. De een vindt het geweldig, de ander gaat over zijn nek..
Veilig zijn disco-klassiekers in de trant van gouwe ouwen, als ze maar niet te klef zijn, zoals tranentrekkers
Michael Jackson had altijd heel geschikte liedjes leek mij.. maar misschien weer iets te popi in het circuit.. je moet wel opvallen met je keuze, zonder voor het hoofd te stoten.
En stomtoevallig is in mijn eigenste muziekbox waar ik alles door elkaar heen draai net wat van Margriet Eshuys (Go on back to Barbados), lijkt me best geschikt.. leuke beat, maar echte muziek van echte, levende musici.
En voor de oudjes onder ons.. nu draait er dus weer Bob Marley & The Wailers. (Burnin'and lootin'). Alpha Blondy is ook zo'n goede reggae groep, daar rijdt een vriend van me zijn schaatstrainingsrondjes op.. daar kun je ook weinig kwaad mee!
Ach, het is net een Miss verkiezing!
Weet ik veel ....
Esperantistino