MuscleMeat

MX; Time to cut!

Bezoekers in dit topic

MotoX

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
14 apr 2009
Berichten
13
Waardering
0
Hey gedisciplineerde buffels!

Hoewel dit mijn eerste post is op dit forum, lees ik al geruime tijd mee op dit forum (onder een andere naam). Ik start dit topic ter motivatie en als stok achter de deur. Om even een beeld te schetsen van wie ik ben en wat mijn achtergrond is, zal ik hierover het één en ander vertellen.

Van mijn 12e tot mijn 21e heb ik redelijk intensief gecrost, dit betekent 2 tot 3 keer per week op de motor en nog eens 3 tot 4 keer per week in de sportschool voor KT en conditietraining. Daarnaast voetbalde ik ook nog 2x per week. Behoorlijk sportief dus, echter had ik geen speciaal dieet dus ik at waar ik zin in had.

Helaas ben ik tijdens een wedstrijd op mijn 21e ten val gekomen, waar ik een gecompliceerde botbreuk aan over heb gehouden. Dit betekende het einde van mijn "cross carrière". Door deze blessure kon ik een aantal maanden niet rijden en ik was genoodzaakt om mijn motor te verkopen.

Nadat ik gerevalideerd was, had ik eigenlijk geen motivatie meer om te gaan sporten. Het gevolg is dat ik tot op heden niet meer intensief aan een sport heb gedaan. Echter ben ik hetzelfde blijven eten als voor mijn blessure en meer gaan drinken dan voor die tijd..je voelt hem wel aankomen. Ik ben behoorlijk aangekomen! Voordat ik op dit forum terecht kwam heb ik er weleens aan gedacht om te gaan kickboksen of rugbyen, maar BB dat gaat mijn nieuwe ding worden!!

Een lang verhaal dus, maar ik heb nu voor mezelf definitief de knop omgezet! Gisteren heb ik me ingeschreven bij een sportschool. Jullie zullen begrijpen dat ik me de eerste maanden voornamelijk zal gaan richten op de cardio, om op een goed BF % uit te komen.

Natuurlijk wil ik direct goed beginnen, dus mijn vraag aan jullie is of jullie mij kunnen helpen met het opstellen van een goed voedingsschema. Op het moment eet ik om 08.00 uur 2 bruine broodjes kip. Om 12.30 ook 2 broodjes kip en meestal tegen 17.15 één a twee broodjes kaas. Mijn laatste eten voor het slapen gaan is de avondmaaltijd welke vrijwel altijd bestaat uit groente, aardappelen en vlees.

Kortom, ik eet heel erg beroerd! Ik weet dat ik het beste om de 2 uur kan gaan eten. Maar wie wil en kan mij helpen om een goed cut schema op te stellen? Alvast heel erg bedankt! :bow2:


Ps. Ik heb startfoto's gemaakt welke ik zal plaatsen zodra ik een beetje resultaten heb bereikt!
 
Succes is je gegunt! :)
 
Succes met je log.

Qua cutschema moet je gewoon zorgen dat je niet TE veel vetten eet. Vetten zijn opzich goed maar in de cut moet je ze wel wat meer vermijden, denk aan minder patat etc. En cardio.
 
Bedankt mannen!

Qua cutschema moet je gewoon zorgen dat je niet TE veel vetten eet. Vetten zijn opzich goed maar in de cut moet je ze wel wat meer vermijden, denk aan minder patat etc. En cardio.
Sniperx, in mijn eerste post kun je lezen wat ik nu dagelijks eet. Eigenlijk wijk ik hier bijna niet vanaf. Patat etc. eet ik dus ook bijna nooit. Maar bedankt voor je reactie in ieder geval!


Vandaag ook even lekker getraind:

- Tweeënhalf gelopen
- Dumbbell curl (20 kg, 5x 10 reps per arm)
- Dumbbell fly (15 kg 5 x 10 reps)

Nog niet zo veel aan het ijzer gesleurd dus, maar de nadruk ligt voor mij vooralsnog op de cardio. :zweet:

Groeten!
 
Na het werk maar eens even de mountainbike uit de schuur getrokken, ketting in de vet en raggen in het bos! :D

Ben dik anderhalf uur weg geweest en ben echt gebroken. Zo meteen nog ff met m'n haltertjes smijten en dan heb ik het weer gehad voor vandaag.

Ik heb trouwens ook een poging gedaan om een cut dieet op te stellen, ik zou het op prijs stellen als jullie hier feedback op zouden willen geven. Alvast bedankt!

Groetjes! :cool:
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Seagal, ik zal m iets bijstellen.

Eten vandaag:

07.30 uur 2 bruine boterhammen met kip
12.30 uur 2 bruine boterhammen met kip
15.00 uur een appel
18.00 uur bloemkool, aardappels en een stukje kip

En vanavond rond een uur of 21.00 nog ff een portie kwark naar binnen werken. Nog niet optimaal denk ik..?

Ben vandaag op de fiets naar het werk geweest, ongeveer 45 min. heen en 45 min. terug. Direct na het werk nog naar de sportschool geweest waar ik een dik uur op de crosstrainer bezig ben geweest.

Ben nu doodop..zal vanavond nog wat push-ups en crunches doen, maar verder vanavond rustig aan!

Groetjes! :lifter:
 
Update:

Het trainen gaat tot nu toe lekker. Ben al vijf kilo vet kwijt, maar mijn BF is nog steeds veel te hoog. Wel zei mijn trainer dat ik een zeer goede aanleg heb om gespierd te worden.

Het trainen is dus geen probleem, ik train nu 5 tot 6 keer per week...puur cardio. Het eten daarentegen gaat een stuk minder goed. Ik heb me enigszins verdiept in de voeding, maar ik blijf het lastig vinden. Zouden jullie me een zetje in de goede richting kunnen geven?

Mijn stats:

Lengte: 188 cm
Gewicht: 110 kg
BF
31% :twitch:
[/FONT]
Basisbehoefte: 1812.5 Kcal
Sporttoeslag: 181.3 Kcal
Arbeidstoeslag: 543.8 Kcal
Sportieve arbeidstoeslag: 300 Kcal
Totale dagelijkse behoefte energie: 2838 Kcal

Dagelijkse behoefte Eiwitten: 166 Gram
Dagelijkse behoefte Vetten: 63 Gram
Dagelijkse behoefte Koolhydraten: 401 Gram

Mijn voorlopige doelstelling is om mijn BF naar 17/18% te halen, waarna ik clean wil bulken. Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes!


[/FONT]
 
5 kilo vet eraf in 2 weken lijkt me niet. Je verliest ook een hoop vocht in het begin, dat zal het grootste deel van je gewichtsafname zijn.
Je eet ook erg weinig, ik ben ook aan het cutten en eet veel meer. De mensen die mijn log een beetje volgen waren ook wel positief over mijn voedingsschema. Je kan mijn voedingsschema zien in de openingspost van mijn trainingslog. Ik heb wel hele andere stats dan jij qua gewicht en lengte, dus je kan het niet zo overnemen o.i.d. maar je zou wel misschien ideeen op kunnen doen.

Veel succes verder en ik zal hier ook afentoe even een kijkje nemen :).
 
Hm, ziet er mooi uit probeer spierafbraak zo minimaal mogelijk te houden! Veel succes :)

BURN THA FATTT!
 
5 kilo vet eraf in 2 weken lijkt me niet. Je verliest ook een hoop vocht in het begin, dat zal het grootste deel van je gewichtsafname zijn.
Is natuurlijk helemaal waar..maar ben in ieder geval al 5 kg kwijt. :)

BURN THA FATTT!
Indeed! I will! :D

En ik weet dat ik weinig eet..ik heb een schema opgesteld, maar ik kom niet aan mijn waarden. Wie zou me daarbij willen helpen? Alvast bedankt!

Groeten :lifter:
 

Bijlagen

  • Cutschema.xls
    27,5 KB · Weergaven: 67
Mannen,

Hoewel het al een tijdje stil is rond dit topic, ben ik nog steeds druk aan het sporten! Inmiddels 10 kilo kwijt...maar vooral veel centimeters in omtrek, wat ik veel belangrijker vind!

Als ik vind dat het een foto waard is, zal ik die zeker posten! Zoals gezegd heb ik ook een foto van toen ik begon! Ik vind het nu al een wereld van verschil. :D Maar mijn eetpatroon is nog steeds niet "je van het", hier werk ik dus nog aan!

Ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes!
 
Log schiet niet echt op als je 1x in de maand post he...
 
Klopt man, maar voorlopig ligt de nadruk op cardio..veel cardio..ik moet echt drastisch zakken in BF.

Daarnaast slinger ik hier en daar wel met een beetje ijzer, maar om dagelijks mijn cardio activiteiten te posten vind ik ook weinig zinvol, of ik moet jou er heel blij mee maken Loo! ;)

Ik merk trouwens wel op dat ik striae op m'n bovenarmen krijg..zwaar k*t! Is dat te voorkomen? Ook speelt mijn oude blessure weer op, is kloten en hier moet ik dus rekening mee houden tijdens het trainen...
 
Klopt man, maar voorlopig ligt de nadruk op cardio..veel cardio..ik moet echt drastisch zakken in BF.

Daarnaast slinger ik hier en daar wel met een beetje ijzer, maar om dagelijks mijn cardio activiteiten te posten vind ik ook weinig zinvol, of ik moet jou er heel blij mee maken Loo! ;)

Ik merk trouwens wel op dat ik striae op m'n bovenarmen krijg..zwaar k*t! Is dat te voorkomen?

nee, begin maar een log als je met respectabele gewichten aan het trainen bent.

succes anyway.
 
nee, begin maar een log als je met respectabele gewichten aan het trainen bent.

succes anyway.

Thnx, and don't underestimate me...

Hoewel de discipline er is, heb ik af en toe ff een steuntje in de rug nodig...en die vind ik hier, vandaar de log! Ik ben namelijk echt voornemens om een beest te worden!
 
Back
Naar boven