AndroidHealthClinic

Contest Log My 50+ coronacut to shreddedness (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

imnewhere

Huge Freak
10 jaar lid
Lid geworden
18 jan 2012
Berichten
8.758
Waardering
9.067
Lengte
1m80
Massa
69kg
Ik ben voornemens om op 1 april (no joke!) te beginnen met deze 'journey'.
Op 1 november 2019 ben ik met een bulk begonnen. Zie dit topic.
Omdat dit erg langzaam gaat, trek ik deze door tot eind maart.
 
Laatst bewerkt:
Zoals beloofd, zou ik op 1 april met mijn contestlog starten. Natuurlijk zijn de omstandigheden inmiddels nogal gewijzigd door de coronacrisis, maar dat ga ik niet als excuus gebruiken om toch maar niet mee te doen. Ik heb geen homegym tot mijn beschikking, dus totdat mijn sportschool weer open gaat, zal ik het moeten doen met bands, bodyweight en één verstelbare dumbbell tot 15 kg. Doel is dus te gaan cutten na een bulk van 5 maanden (dat is misschien niet af te zien aan de foto's maar het is toch echt zo). Ik zal deze tekst de komende dagen nog verder aanvullen.

Huidige stats & algemene info:
Leeftijd: 50 jaar
Lengte: 1.80 m
Gewicht: 72,1 kg (gemiddelde van de laatste 7 ochtendwegingen)
Vetpercentage: Geen idee.
Drugs: lifetime natty, creatine only.

Lichaamsmaten in cm, 1-4-2020
Borst103
Taille83
Heupen/billen93½
Bovenbeen (rechts, breedste punt)55½
Kuit (rechts)35½
Biceps (rechts, flexed)34½

Thuistraining:
Beschikbaar materiaal:
- 1 verstelbare dumbbell tot maximaal 15 kg
- 4 bands (15,20,25,35kg)

Zo lang de lockdown duurt, train ik thuis 7 dagen per week op de volgende split:

Training A:
1. Pistol squat vanaf stoel
2. Unilateral dumbbell overhead press
3. Bulgarian split squat
4. Unilateral dumbbell side raise
5. Single leg RDL
6. Ab crunch

Training B:
1. Push up
2. Unilateral banded rows
3. Unilateral standing calf raise
4. Banded overhead triceps extension
5. Banded unilateral pulldowns
6. Unilateral dumbbell biceps curl

Voeding.
In maart lag mijn onderhoud op ongeveer 3700 KCal. De eerste week start ik de cut door op gevoel te eten. Ik eet zo 'clean' mogelijk. Alles wat ik eet, wordt tot op gram nauwkeurig afgewogen en bijgehouden in de Eetmeter van het Voedingscentrum.

Startpics.
vanochtend (1-4-2020) genomen:

IMG_1238.jpgIMG_1240.jpgIMG_1242.jpg
 
Laatst bewerkt:
Succes.
 
Succes! Vetpercentage schat ik rond de 12%
 
Ik vind dat je al aardig laag op vet zit, als leek zeg ik dat.
 
N.B. ik heb de startpost aangepast en uitgebreid (o.a. omtrekmaten toegevoegd).

Toen half maart de sportschool sloot, ben ik begonnen met full body workouts om de dag. Maar ik vond die trainingen wat te lang worden. Daarom heb ik gisteren een split aan gebracht en train ik nu elke dag, afwisselend tussen een A en een B workout. Verder neem ik dagelijks een wandeling van minimaal een uur als super low intensity cardio, omdat ik in deze coronacrisis wat frisse lucht ook wel belangrijk vind, maar dat ga ik hier niet loggen.

Donderdag 2-4-2020, workout A

Oefeningrepsgewicht
1.Pistol squat vanaf stoel (36.9 cm)4x12BW
2.Unilateral dumbbell overhead press4x1815
3.Bulgarian split squat4x1227½
4.Unilateral dumbbell side raise4x138.6
5.Single leg RDL4x1227½
6.Ab crunch4x23BW

Vrijdag 3-4-2020, workout B

Oefeningrepsgewicht
1.Unilateral banded rows4x1245
2.Push up, verzwaard met rugzak4x16BW+11
3.Unilateral standing calf raise4x13BW+12½
4.Unilateral banded overhead triceps extension4x1615
5.Unilateral banded pulldowns4x1245
6.Unilateral dumbbell biceps curl4x1211
 
Laatst bewerkt:
In! Idd al redelijk lean. Tot wanneer ben je van plan te cutten?
 
Tot wanneer ben je van plan te cutten?
Totdat ik omval van de honger. Nee, grapje. ;)
Dit is de eerste keer dat ik ga 'cutten', dus ik zie wel hoe het gaat. Misschien ben ik na twee maanden al shredded als ik er 1% vet per week af kan krijgen. Kan ook zijn dat het langer duurt.
 
Totdat ik omval van de honger. Nee, grapje. ;)
Dit is de eerste keer dat ik ga 'cutten', dus ik zie wel hoe het gaat. Misschien ben ik na twee maanden al shredded als ik er 1% vet per week af kan krijgen. Kan ook zijn dat het langer duurt.
1% per week, 2 maanden, komt dan op ongeveer 8% er af? Hmmzzz 🤔
 
1% per week, 2 maanden, komt dan op ongeveer 8% er af? Hmmzzz 🤔
Ben even aan het rekenen geslagen. 1% per week is inderdaad vrij agressief. Op een deficit van 500 KCal zou mijn vetpercentage met ongeveer 0,7% per week dalen. Ik denk dat dat iets realistischer is.
 
Als je log minimaal 2 maanden moet duren is 0.7% per week naar mijn idee misschien zelfs nog iets te hard. Als natty moet je uitkijken dat je niet vooral massa gaat verliezen, dus naar een heel laag vetpercentage toewerken werkt misschien niet in je voordeel
 
De cut heeft alleen zin, om het te ervaren en straks met een clean bulk, terug op niveau en door naar hoger gewicht en meer massa.
:thumb:
 
Zaterdag 4-4-2020, workout A

Oefeningrepsgewicht
1.Pistol squat vanaf stoel (36.9 cm)4x13BW
2.Unilateral dumbbell overhead press19,18,18,1815
3.Bulgarian split squat4x1327½
4.Unilateral dumbbell side raise4x148.6
5.Banded RDL4x1260
6.Ab crunch4x24BW

Zondag 5-4-2020, workout B

Oefeningrepsgewicht
1.Unilateral banded rows4x1345
2.Push up, verzwaard met rugzak16,18,18,16BW+11
3.Unilateral standing calf raise4x14BW+12½
4.Unilateral banded overhead triceps extension17,16,15,1415
5.Unilateral banded pulldowns4x1245
6.Unilateral dumbbell biceps curl4x1311

Cutten gaat tot nu toe prima. Wel eens trek maar nog geen echte honger. Intake is nu 2800-3000 KCal. (ik kwam van 3500-3600 in maart). Ik ga 1x per week een update doen voor wat betreft gewicht, intake (KCal en macro's) & vetkwabbers.
 
Ik zou niet cutten maar bulken voor de contest als ik jou was :) je bent al ripped
 
Ik zou niet cutten maar bulken voor de contest als ik jou was :) je bent al ripped
Ik was al 5 maanden aan het 'bulken', tot 3600 KCal aan toe. Was er helemaal klaar mee om me steeds weer vol te proppen om m'n KCal-target te halen. Dit voelt als een verademing... En mijn vet% is zeker niet 'ripped' naar bodybuilding standaarden. Misschien wel voor Henk en Ingrid...
 
Ik was al 5 maanden aan het 'bulken', tot 3600 KCal aan toe. Was er helemaal klaar mee om me steeds weer vol te proppen om m'n KCal-target te halen. Dit voelt als een verademing... En mijn vet% is zeker niet 'ripped' naar bodybuilding standaarden. Misschien wel voor Henk en Ingrid...
Ik, Henk, vind het al prima zo :p
ochja, benieuwd wat het gaat geven :)
 
Ik ga er nu nog vanuit dat ik minimaal twee maanden nodig heb om 'ripped' te staan. Mocht dat korter zijn, dan ga ik over op een 'lean bulk' tot het einde van de contest.
 
Ik zit nu zes dagen in de cut en begin me een beetje zorgen te maken over mijn gewichtsafname. Ruim 2 kg in 6 dagen vind ik best wel fors. Nu weet ik dat het de eerste dagen harder kan gaan met gewichtsafname, om verschillende redenen. Ik heb mijn intake ongeveer 700 KCal verlaagd van 3550 in maart naar 2850 in april. Mijn vraag is nu: is dit te agressief en moet ik de kcal's iets omhoog doen of niet? Wat ik natuurlijk niet wil is verlies van spiermassa!
gewicht.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven