AndroidHealthClinic

Contest Log My 50+ coronacut to shreddedness (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
De waarheid zal ergens in het midden liggen. Te veel zonnen is inderdaad niet gezond, met mate kan prima en geeft je ook vitamine D. En niet alle kunstmatige bruiners zijn zonder risico's; denk aan melatonan. Maar laten we deze discussie verder niet in deze contest log voeren! En los van het gezondheidsaspect is het gebruik van zo'n kunstmatige bruiner iets wat totaal niet bij mij past, en alleen daarom al niet zal doen.
Je smeert zeker ook geen zonnebrand?
 
Dank voor het compliment!


Haha, ik twijfel nu toch weer of ik morgen een tanning moet gaan halen, mits het niet schadelijk is voor de huid natuurlijk.
Je kunt het zelfs kopen bij de Lidl (heb ik hier liggen, maar nog niet gebruikt). Dat zal wel niet zo goed werken als professionele tanning. Schadelijk is het niet. Marathon lopen is slechter voor je lichaam.
 
Je kunt het zelfs kopen bij de Lidl (heb ik hier liggen, maar nog niet gebruikt). Dat zal wel niet zo goed werken als professionele tanning. Schadelijk is het niet. Marathon lopen is slechter voor je lichaam.
Ik heb serieus nooit geweten dat tanning zo'n gangbaar product was buiten onze sport. :scratch:
Zijn er zoveel mensen die dat gebruiken? Ik ken niemand..
 
Ben voor het eerst wat poses aan het oefenen. Dit is allemaal nieuw voor mij.
 
Laatst bewerkt:

SYMMETRY ROUND
1. FRONT RELAXED POSE

Front Relaxed Pose

  • The pose name, "relaxed," is anything but. Turn your feet out slightly.
  • Press your feet against the floor to bring out your upper-quad detail.
  • Then pull up your lats, flaring them as widely as possible. Don't flex down on your abs; your waist will look blocky.
  • Keep your arms in a relaxed flare.
 
Dat is een beetje de pose waarop macho mannetjes van nature door de gym paraderen.
 
.
 
Laatst bewerkt:
Even serieus. Dit is dus het nadeel als je in de eerste week van juni al klaar bent met je contest; te weinig mogelijkheden om op een natuurlijke manier een mooi kleurtje te krijgen. Ik ga echt geen kunstmatige troep op mijn huid sprayen of smeren die de huid tijdelijk bruiner maakt. Nooit gedaan ook. Hetzelfde geldt voor de zonnebank, begin ik ook niet aan. Als ik daarmee een aantal plekken zak in de ranking, so be it. Ik heb dit vooral voor mezelf gedaan.
Ik kan t voor je photoshoppen als je wilt
 
.
 
Laatst bewerkt:
Wedstrijd droog inderdaad. Niet te lang zo laag blijven!
 
Wedstrijd droog inderdaad. Niet te lang zo laag blijven!
Qua droogheid heb ik de lat vrij hoog gelegd ja. Daar staat dan weer tegenover dat ik geen massa heb. Maar ik denk dat ik voor een 50-plusser toch wel tevreden mag zijn met het resultaat.
 
Dat denk ik ook!
 
Wedstrijd droog inderdaad. Niet te lang zo laag blijven!
Don't worry. Als de carb-load er op zit (waarschijnlijk woensdag) ga ik helemaal niks meer tracken en op gevoel eten. Dat zal wel leiden tot een langzame stijging van gewicht en vet%. Na 7 maanden tracken (5 maanden bulk + 2 maanden cut) ben ik daar ook even helemaal klaar mee.
 
Je hebt een super resultaat neergezet.
Gewoon lekker gaan eten ;) dik verdiend!
 
Heb er een nachtje over geslapen en definitief besloten geen bruiningsproducten te gebruiken voor de fotoshoot. Ik besef me heel goed dat het er nu wat vreemd uit ziet, met gebruinde armen en benen van het fietsen en een nog witte torso. Belangrijkste argument is toch wel dat zoiets doen totaal niet bij mij past. Ik heb nogal een afkeer voor alles wat onnatuurlijk is. Verder denk ik ook dat ik eerder naar een studio zou moeten gaan om het verschil in bruining tussen romp enerzijds en armen en benen anderzijds op te heffen waarbij het er ook nog goed uitziet. Ik denk niet dat dat goed gaat lukken met een crèmepje van de Kruidvat.

Verder voel ik me fysiek al weer helemaal top, na 1 dagje carb-loaden. Slapen ging ook weer een stuk beter.
Intake gisteren: 3362 KCal, E/K/V = 111/601/41

Mentaal voelt het allemaal wel raar nu de cut erop zit. Is een beetje moeilijk onder woorden te brengen. Ben vooral opgelucht dat het nu klaar is, maar er is ook de onzekerheid van hoe nu verder...

Wel nog 64 km op de racefiets gezeten gisteren. Ingehouden qua tempo om glycogeen te sparen. Voor het carb-loaden was het wellicht beter geweest dit niet te doen, maar nadat ik me 's ochtends tegoed had gedaan aan heel veel carbs in de vorm van krentenbollen, havermout en banaan, stond ik zo te springen van energie dat ik er toch even uit wilde. Het schitterende weer buiten lonkte natuurlijk ook... :D

Wel apart is dat de weegschaal vanochtend 66,1 aangaf (na 1 dag carb-loaden), tegenover 66,0 gisterochtend (einde cut). Ik had eerder verwacht minstens een kilo te zijn aangekomen doordat de spieren zich vol trekken met glycogeen en water, maar niet dus.:dunno:

Laatste puntje: Heb m'n profielfoto aangepast met m'n nu redelijk 'shredded' upper body :)
 
Laatst bewerkt:
+0,1kg -> meer carbs! :)
 
+0,1kg -> meer carbs! :)
Ik ben uitgegaan van 9 gram koolhydraten per kg lichaamsgewicht (66 x 9 = ±600)
Een veelgemaakte fout hierbij is dat men simpelweg niet genoeg koolhydraten eet. Ik heb mensen zien laden op circa 500 gram koolhydraten per dag voor 2 dagen. Dat is te weinig. Onderzoek hint naar een koolhydraatinname van circa 8-10 gram per kilo lichaamsgewicht per dag, om supercompensatie te realiseren. En dit dan voor drie dagen.
(Bron)

Die twee uur op de racefiets zal natuurlijk ook de nodige koolhydraten hebben opgeslurpt. Vandaag ben ik dat ook van plan, dus misschien toch maar de koolhydraten nog wat verder opvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Cijfers zijn mooi, maar dat blijft een theoretische benadering. Mijn ervaring is dat veel atleten pieken NA een wedstrijd omdat ze tijdens het laden te weinig KH aten. :) Je hebt nu één dag carb loaden achter de rug toch?
 
Je hebt nu één dag carb loaden achter de rug toch?
Ja. Ik verwacht dan ook pas morgen (woensdag) eind van de middag vol te zitten en de beste foto's te kunnen maken. :)
 
Precies, laden heeft meer dan één dag nodig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven