MuscleMeat

My First Cycle / Ostarine & Cardarine

Bezoekers in dit topic

yonexplayer

Novice
Lid geworden
1 mei 2021
Berichten
14
Waardering
8
Lengte
1m86
Massa
87kg
Vetpercentage
15%
Zo - na lang wikken en wegen heb ik dan eindelijk het besluit genomen om na een aantal jaar trainen voor een eerste cycle te gaan - vanaf vandaag mag ik mij officieel niet meer natty noemen. Voor we naar de cycle gaan, misschien leuk om mijzelf even kort voor te stellen! Ik ben een fanatiek 32-jarige racketsporter die altijd op landelijk niveau heeft geacteerd, echter altijd in combinatie met een drukke baan in het zakenleven. Eigenlijk fitness altijd gezien als een functioneel onderhoud om maar geen blessures te krijgen, maar de laatste 3 jaar serieuzer opgepakt. Ik ben 3-4 keer per gaan trainen, beter op mijn eten gaan letten en probeer naast de baan ook in de gym voluit te gaan. Daarnaast ben ik altijd wel experimenteel geweest met drugs & verdovende middelen en dat combinerend met een keer proberen de beste versie van mijzelf te worden heeft mij gedreven tot dit besluit. Zou zo droog mogelijk willen worden met behoud of lichte toename van massa

Heb mijn bloed laten testen en heb deze ook bijgevoegd - er waren twee waardes wat verhoogd (CK & Albumine), wat zou kunnen duiden op lichte overtraining. Ik heb dus hierna eerst 2 weekjes rustig aan gedaan en ben vandaag begonnen!

Huidige stats:
186m / 87 kg / ~15% vet
Squat: 1x120kg
Bench: 1x105kg
Deadlift: 1x140kg
Military: 1x60kg

Kuurplannen:
Week 1-2 10mg Ostarine
Week 2-4 20mg Ostarine
Week 5-8 20mg Ostarine & 10mg Cardarine

Zal mijn voeding proberen te houden op 2000Kcal, met ongeveer 150-175gram eiwitten. En wat betreft schema wil ik gaan voor 4 x push/pull en allicht nog een 5e x voor een losse spiergroep!
 

Bijlagen

  • back double bicep.png
    back double bicep.png
    905,2 KB · Weergaven: 637
  • front.png
    front.png
    429,8 KB · Weergaven: 636
  • bloodwork 1.png
    bloodwork 1.png
    1,2 MB · Weergaven: 586
  • bloodwork 2.jpg
    bloodwork 2.jpg
    76 KB · Weergaven: 589
Laatst bewerkt:
Zou zo droog / hard mogelijk willen worden met behoud (of lichte toename) van massa!
 
Leuke kennismaking met peds. Goed bijhouden wat het doet en dan heb je een waardevolle log voor iedereen!
Ik volg,
Succes
 
Zo - na lang wikken en wegen heb ik dan eindelijk het besluit genomen om na een aantal jaar trainen voor een eerste cycle te gaan - vanaf vandaag mag ik mij officieel niet meer natty noemen. Voor we naar de cycle gaan, misschien leuk om mijzelf even kort voor te stellen! Ik ben een fanatiek 32-jarige racketsporter die altijd op landelijk niveau heeft geacteerd, echter altijd in combinatie met een drukke baan in het zakenleven. Eigenlijk fitness altijd gezien als een functioneel onderhoud om maar geen blessures te krijgen, maar de laatste 3 jaar serieuzer opgepakt. Ik ben 3-4 keer per gaan trainen, beter op mijn eten gaan letten en probeer naast de baan ook in de gym voluit te gaan. Daarnaast ben ik altijd wel experimenteel geweest met drugs & verdovende middelen en dat combinerend met een keer proberen de beste versie van mijzelf te worden heeft mij gedreven tot dit besluit. Zou zo droog mogelijk willen worden met behoud of lichte toename van massa

Heb mijn bloed laten testen en heb deze ook bijgevoegd - er waren twee waardes wat verhoogd (CK & Albumine), wat zou kunnen duiden op lichte overtraining. Ik heb dus hierna eerst 2 weekjes rustig aan gedaan en ben vandaag begonnen!

Huidige stats:
186m / 87 kg / ~15% vet
Squat: 1x120kg
Bench: 1x105kg
Deadlift: 1x140kg
Military: 1x60kg

Kuurplannen:
Week 1-2 10mg Ostarine
Week 2-4 20mg Ostarine
Week 5-8 20mg Ostarine & 10mg Cardarine

Zal mijn voeding proberen te houden op 2000Kcal, met ongeveer 150-175gram eiwitten. En wat betreft schema wil ik gaan voor 4 x push/pull en allicht nog een 5e x voor een losse spiergroep!
Je bent de cycle vergeten te vermelden.
 
Update week 1: Zo - dat was mijn een interessant weekje! Bovenal heb ik mij heel erg lekker gevoeld, veel zelfvertrouwen en ook op werk leek alles goed te gaan. Ik ben 4 x naar ge gym geweest en heb daar een push/pull schema gedaan. Daarbovenop ben ik twee keer cardio gaan doen in de vorm van tennis & padel - eigenlijk meer omdat het leuk was maar ook 1000 extra kcal verbanden kan ik goed gebruiken.

Ik run(de) momenteel op 2000 Kcal, alleen had ik echt de hele dag honger dus besloten om naar 2200 te gaan. Omdat ik een fitness tracker heb (Whoop), kon ik ook zien dat ik ongeveer 200-300 Kcal meer verbrand dan normaal op een dag. Vond ik zelf erg interessant omdat ik op internet weinig heb gelezen dat Osta je ook helpt om extra Kcal te verbanden. Deze tracker meet ook je herstel en kwam elke dag tussen de 70 en 80% recovery. Dit is gebaseerd op je HRV en rusthartslag en merk dat mijn HRV gestegen is met bijna 30%. Mijn rusthartslag is met 2-3 slagen afgenomen maar minder significant. Wat betreft libido merk ik nog weinig veranderingen....

Wat betreft kracht merk ik nog weinig, wel wat meer pomp en merk ook dat ik meer zin heb om te trainen. Al met al een super leuke eerste week en geeft me genoeg vertrouwen om de dosis te verhogen naar 20mg! Op naar de volgende week!
 
Laatst bewerkt:
Ik zou absoluut niet afgaan op een fitness tracker. Stel voor jezelf een plan en houdt je daar 2 weken aan, en vanuit daaroot kcal bij of omlaag schroeven. 1000kcal verbranden met tennis & padel vind ik ook flink hoog, maargoed. Je traint push/pull? geen legs dan? met 4x in de week trainen zou ik eerder voor ppl + 1x fullbody gaan.
 
Je weet niet eens hoe je back double bicep moet doen of uberhaupt gewoon biceps opspannen maar wel al cyclen. lol
 
Ik zou absoluut niet afgaan op een fitness tracker. Stel voor jezelf een plan en houdt je daar 2 weken aan, en vanuit daaroot kcal bij of omlaag schroeven. 1000kcal verbranden met tennis & padel vind ik ook flink hoog, maargoed. Je traint push/pull? geen legs dan? met 4x in de week trainen zou ik eerder voor ppl + 1x fullbody gaan.
Thanks! Zit nu rond de 2000, zou je dan dit ongeveer gelijk houden en elke week met 50/100 kcal afbouwen? Tijdens Push doe ik quads, en tijdens pull hamstrings - zou jij daar nog een losse benen sessie bij doen? En is 4 keer genoeg of zou je vaker gaan om er meer uit te halen?

Thanks voor de tips!
 
Sorry maar als je nog zulke vragen stelt, had je beter eerst die vragen kunnen gaan stellen voordat je meteen naar de peds grijpt. nou zul je heel weinig uithalen van dat kleine beetje wat osta doet.
 
Update 2 weeks in: blijft echt heel gaaf spul dat Ostarine. Begin deze week had ik de dosis verhoogd van 10 naar 20 mg en in het begin merkte ik dat dit wat zwaarder viel op mijn lichaam - ik was in de avonden vaak vermoeid en merkte dat ik ook sneller honger had. Gedurende de week werd dit steeds beter en heb daar nu eigenlijk geen last meer van. Ben weer 4 keer naar de gym geweest (2x push pull, waarbij ik in een training de quads doe en in de andere training de hamstrings). Daarnaast nog een keer wezen padeltennissen (700Kcal) voor de cardio en een korte run gedaan (500Kcal). Wat betreft het herstel zit ik steady op 70/80% - heb teruggekeken in mijn historie en eigenlijk is nog nooit voorgekomen. Ben erg benieuwd wat het zou doen als ik een zwarte 2-uur durende interval training zou doen, maar voor nu leuk om te zien hoe goed het werkt voor je herstel. In de trainingen merk ik wel echt meer de pomp, maar andere kant merk ik nog weinig krachttoename. Allicht ook omdat ik wel in een deficit zit.

Zit momenteel op 2200 Kcal en ga nu terug naar 2000. De schaal geeft 88 kilo aan en heb ook wat progressie pictures gemaakt voor de status na 2 weken.
 

Bijlagen

  • front DB.jpg
    front DB.jpg
    129,7 KB · Weergaven: 553
  • thumbnail_IMG_7527.jpg
    thumbnail_IMG_7527.jpg
    130,4 KB · Weergaven: 526
  • thumbnail_IMG_7532.jpg
    thumbnail_IMG_7532.jpg
    132,6 KB · Weergaven: 525
Waarschijnlek gefaald, omdat je al kon zien aan zijn fotos dat zijn eten en training niet inorde was, enkel jaren trainen en er nog als een beginner uitzien dan zit er iets verkeerd
 
We zitten vandaag precies op 6 weken en wat een vette ervaring tot nu toe! Heb mijn calorieën met ongeveer 50 kcal afgebouwd en zit nu ongeveer rond de 1800 KCal. Dit is goed vol te houden en mijn honger valt mee. Wat is ook erg leuk vind om te zien is dat mijn resting heart rate is afgebouwd van 59 naar 52 slagen als rustspols. Ook is mijn HRV met ongeveer 30-40% verbeterd.

Mijn resultaten in de gym zijn ongeveer gelijk gebleven waar ik best wel blij mee ben in het deficit waar ik in leef. Mijn rug is wel ietsje sterker geworden, maar verder is het gelijk bleven. zelf merk ik in de kleine spiergroepen ook echt een leuke pomp - dat had ik normaal nooit. Vind zelf dat je ook wel kan zien dat ik droger ben geworden en ik heb nog 3 weken te gaan tot mijn fotoshoot bij Jeroen de Beer. Zal deze drie weken mijn cardio omhoog gooien - en wat meer herhalingen doen in mijn sets.

Verder merk ik dat ik veel zelfvertrouwen heb en heel erg lekker rondloop - kan dit tot nu toe bij iedereen aanraden. Volgende week ga ik ook weer een bloed testje doen zodat ik weet hoe het daar met mij staat.
 

Bijlagen

  • front side 2.jpg
    front side 2.jpg
    129 KB · Weergaven: 539
  • front-side.jpg
    front-side.jpg
    123,8 KB · Weergaven: 519
Zo - na lang wikken en wegen heb ik dan eindelijk het besluit genomen om na een aantal jaar trainen voor een eerste cycle te gaan - vanaf vandaag mag ik mij officieel niet meer natty noemen. Voor we naar de cycle gaan, misschien leuk om mijzelf even kort voor te stellen! Ik ben een fanatiek 32-jarige racketsporter die altijd op landelijk niveau heeft geacteerd, echter altijd in combinatie met een drukke baan in het zakenleven. Eigenlijk fitness altijd gezien als een functioneel onderhoud om maar geen blessures te krijgen, maar de laatste 3 jaar serieuzer opgepakt. Ik ben 3-4 keer per gaan trainen, beter op mijn eten gaan letten en probeer naast de baan ook in de gym voluit te gaan. Daarnaast ben ik altijd wel experimenteel geweest met drugs & verdovende middelen en dat combinerend met een keer proberen de beste versie van mijzelf te worden heeft mij gedreven tot dit besluit. Zou zo droog mogelijk willen worden met behoud of lichte toename van massa

Heb mijn bloed laten testen en heb deze ook bijgevoegd - er waren twee waardes wat verhoogd (CK & Albumine), wat zou kunnen duiden op lichte overtraining. Ik heb dus hierna eerst 2 weekjes rustig aan gedaan en ben vandaag begonnen!

Huidige stats:
186m / 87 kg / ~15% vet
Squat: 1x120kg
Bench: 1x105kg
Deadlift: 1x140kg
Military: 1x60kg

Kuurplannen:
Week 1-2 10mg Ostarine
Week 2-4 20mg Ostarine
Week 5-8 20mg Ostarine & 10mg Cardarine

Zal mijn voeding proberen te houden op 2000Kcal, met ongeveer 150-175gram eiwitten. En wat betreft schema wil ik gaan voor 4 x push/pull en allicht nog een 5e x voor een losse spiergroep!
Waar heb je jouw bloedtesten gedaan?
 
Vind het resultaat een beetje tegenvallen. Je staat niet echt veel droger of de foto's zijn niet zo goed. En kracht is ook niet echt toegenomen. Beetje jammer van je natty status, maar alles onder de gram is recreatief gebruik hier, en je ziet er toch nog natty uit.
Je moet juist naturel blijven, maar zo goed dat mensen gaan twijfelen.

Hoe doe je dat met de activiteiten meter ?
Ik eet er bv 2100 en mijn polar geeft aan dat ik er 2700 heb verbruikt. Het lijkt alsof jij evenveel eet als dat de tracker aangeeft.
 
Vind het resultaat een beetje tegenvallen. Je staat niet echt veel droger of de foto's zijn niet zo goed. En kracht is ook niet echt toegenomen. Beetje jammer van je natty status, maar alles onder de gram is recreatief gebruik hier, en je ziet er toch nog natty uit.
Je moet juist naturel blijven, maar zo goed dat mensen gaan twijfelen.

Hoe doe je dat met de activiteiten meter ?
Ik eet er bv 2100 en mijn polar geeft aan dat ik er 2700 heb verbruikt. Het lijkt alsof jij evenveel eet als dat de tracker aangeeft.
Nou, dan heb je er toch geen kijk op. Hij stond begin de 20% bij het begin, nu staat hij 16-17%. Veel meer definitie in de rug waar hij pak droger staat en eindelijk iets van definitie vanvoor.
 
Nou, dan heb je er toch geen kijk op. Hij stond begin de 20% bij het begin, nu staat hij 16-17%. Veel meer definitie in de rug en eindelijk definitie vanvoor.
Opa ron is oud en heeft last van zijn ogen.
 
Nou, dan heb je er toch geen kijk op. Hij stond begin de 20% bij het begin, nu staat hij 16-17%. Veel meer definitie in de rug waar hij pak droger staat en eindelijk iets van definitie vanvoor.
Jij ook niet.
Gaat over 6 weken.
Tennist op redelijk niveau, is 1.86 en eet slechts 1800kcal.
En ondersteunt met sarms.
Naturel was dit ook te behalen.
 
Jij ook niet.
Gaat over 6 weken.
Tennist op redelijk niveau, is 1.86 en eet slechts 1800kcal.
En ondersteunt met sarms.
Naturel was dit ook te behalen.
Dit dus, al die zooi om er vervolgens minder uit te zien dan de gemiddelde natty :o
Voorderest vind ik t wel interessant maar toch
 
Back
Naar boven