AndroidHealthClinic

My first log, lekker log maar toch.

Bezoekers in dit topic

Dus ik zuig het nu uit mijn duim dat ts 14kg hammer curls doet? Ik zie dat ts ook bb curls met 30kg doet, maar incline kan ineens 20kg db 😂

Trainingen analyseren gaat hier goed mis.
Nee hoor je zuigt het niet uit je duim maar ik heb dan die 14kg als laatste setje gepakt.

Nee hoor je zuigt het niet uit je duim maar ik heb dan die 14kg als laatste setje gepakt.
Dan zou je eerste alsnog veel lager zijn dan die 20kg die je incline pakt.

Het maakt mij voor de rest allemaal niet uit en de meeste reageren toch alleen maar “goed bezig”, maar als iemand met een beetje verstand jou training analyseert klopt de kracht output gewoon niet met in een verwachtingspatroon ligt. Uiteraard komen nu de mensen die zeggen dat iedereen anders is en je sterke en slappe spieren hebt blablablabla, maar dat is onzin als je jou complete overzicht ziet waar je op sommige compounds gewoon vrouwengewichten tilt en op bv een incline curl weer elite gewicht pakt en met een ez curl nog minder pakt dan 2 dbs opgeteld die je incline doet, daar waar een ez curl ook lichter is dan een incline curl.

Resultaat spreekt voor zich dus ik wacht nog wel een jaar af hoe de shape er dan bijstaat, maar ook voor jou zijn de beginners gains voorbij en moet je toch enigszins degelijk trainen om vooruitgang te blijven boeken. Cutten / leaner worden is geen vooruitgang, dat is simpelweg dieet.

Vrijdag lowerbody 2

Seated legcurls:
16 x 25
12 x 30
10 x 30

Leg ext:
16 x 25

Squat:
5 x 110
11 x 80

LegPress:
7 x 200
12 x 150

BulgarianSplitSquat:
2 x 12 x 25

Leg ext:
12 x 30
7 x 30

Seated calfs:
3 x 10 x 60

Buik en door de koele regen naar huis lopen.

Fijn weekend allemaal.

Gisteren werd er natuurlijk ook getraind.

Maandag upperbody 1

Bench:
2 x 5 x 90
8 x 80

Incline Bench:
6 x 75
9 x 60

Machine OH press:
9 x 52.5
8 x 52.5
12 x 35

Barbell Row: Ging wat moeizamer dan anders
9 x 85
8 x 85
12 x 70

Lat Pulldown:
9 x 85
8 x 85
13 x 65

Cable OH Triceps ext:
14 x 25
11 x 25
8 x 25

Triceps pushdown:
10 x 60
8 x 60
12 x 50

Biceps Hammercurl:
8 x 20
7 x 20
11 x 14

Barbelcurls:
6 x 40
11 x 30

onderarmen en buik als afsluiter.

Zojuist bij de huisarts geweest, die mijn knie heeft nagekeken, de banden en meniscus zijn in orde, hij wijt het aan overbelasting.
Blijkbaar ben ik te snel opgeklommen nadat ik een paar weken geleden ook al knielast had.

Momenteel zit de pijn niet aan de achterkant (knieholte) maar aan de zijkant binnenkant been, is ook niet echt pijn maar als ik opsta voel ik een soort pijn die langzaam afzakt als ik ga lopen.
Tijdens het lopen totaal geen last, als ik hurk voel ik onderin de hurk een lichte weerstand alsof het iets opgezwollen is.

Huisarts zegt dat ik gewoon mag trainen maar dan wel met lichte gewichten en zolang het maar geen pijn doet, daarnaast wees hij er op dat een goede warming up zeer belangrijk is, logisch.

Dus vandaag legday....vieze puppyday wordt het dan maar ik kan in ieder geval wel trainen....ook al is het niet zwaar.....

Gisteren werd er natuurlijk ook getraind.

Maandag upperbody 1

Bench:
2 x 5 x 90
8 x 80

Incline Bench:
6 x 75
9 x 60

Machine OH press:
9 x 52.5
8 x 52.5
12 x 35

Barbell Row: Ging wat moeizamer dan anders
9 x 85
8 x 85
12 x 70

Lat Pulldown:
9 x 85
8 x 85
13 x 65

Cable OH Triceps ext:
14 x 25
11 x 25
8 x 25

Triceps pushdown:
10 x 60
8 x 60
12 x 50

Biceps Hammercurl:
8 x 20
7 x 20
11 x 14

Barbelcurls:
6 x 40
11 x 30

onderarmen en buik als afsluiter.

Zojuist bij de huisarts geweest, die mijn knie heeft nagekeken, de banden en meniscus zijn in orde, hij wijt het aan overbelasting.
Blijkbaar ben ik te snel opgeklommen nadat ik een paar weken geleden ook al knielast had.

Momenteel zit de pijn niet aan de achterkant (knieholte) maar aan de zijkant binnenkant been, is ook niet echt pijn maar als ik opsta voel ik een soort pijn die langzaam afzakt als ik ga lopen.
Tijdens het lopen totaal geen last, als ik hurk voel ik onderin de hurk een lichte weerstand alsof het iets opgezwollen is.

Huisarts zegt dat ik gewoon mag trainen maar dan wel met lichte gewichten en zolang het maar geen pijn doet, daarnaast wees hij er op dat een goede warming up zeer belangrijk is, logisch.

Dus vandaag legday....vieze puppyday wordt het dan maar ik kan in ieder geval wel trainen....ook al is het niet zwaar.....
Ik ben benieuwd naar het verschil tussen compound en isolatie, als je dat zo mag noemen, sq en dl vs leg extendion en curl?

Nou de puppy training zit er op.
Op advies van de huisarts (ivm beginnende kniepijn) dus maar licht getraind.

Hij gaf aan dat het overbelasting is.
Ik mag trainen maar dan wel licht.

Dus bij deze een lichte training en met het oog op morgen een aantal sets geschrapt, kijken hoe mijn knie zicht morgen voelt.

Seated leg curl:
3 x 15 x 20

Leg ext:
2 x 10 x 20

Squats:
2 x 8 x empty bar.

Hacksquat:
2 x 8 x 60 (geheel zonder enige pijn of gevoel van te veel belasting)

RDL:
2 x 8 x 60 (-20kg, - 1 set)

Seated Calfs:
3 x 10 x 30 (-30kg)

Dit was hem, alsnog wel een pompje in de benen, waarschijnlijk door de langzamere bewegingen.
Echt benieuwd wat morgen brengt. Lopen doet in ieder geval totaal geen pijn.

En ja ik moet nog steeds filmpjes maken voor de vorm....

Nu even shakeje en naar huis.

100gr aardappel, andijvie en 120 rundergehakt in de vorm van overheerlijke gehaktballen, geen saus geen jus gewoon droog voer.

💪🏽🦾

Nou de puppy training zit er op.
Op advies van de huisarts (ivm beginnende kniepijn) dus maar licht getraind.

Hij gaf aan dat het overbelasting is.
Ik mag trainen maar dan wel licht.
Je huisarts is een kwakzalver, hoe kan die mens nu overbelast roepen als die niet eens weet wat je doet. Dat ie ook nog zegt dat je te snel gewicht verhoogd, je squat bw voor reps.

Het is je uitvoering die aan alle kanten kraakt en nu kraakt je knie. Oplossing is je uitvoering wanneer het gewicht naar beneden komt langzaam doen, 3 sec. Vervolgens pauzeer je onderin een halve sec zodat je geen momentum hebt en duw je het explosief omhoog. Gegarandeerd dat je het gewicht nu als een malle ongecontroleerd laat zakken en opvangt onderin waardoor je knie gewricht keer op keer een klap krijgt en dan betaal je de prijs zoals je nu doet. Zolang je dit niet inziet/aanpast blijf je dit constant houden en verwacht ik dat meerdere blessures gaan komen met ook andere gewrichten.

Ik zou zelf ook als je een oefening niet 100% kan geven niet doen, simpelweg doordat het tijd verneuken is. Focus op wat wel kan oa leg ext zou pijnvrij moeten zijn en wellicht een leg press variant. Laat de squats voor wat het is paar weken tot je helemaal hersteld bent.

Hamstrings zou je wel gewoon maximaal kunnen doen. Als je half traint boek je gewoon geen vooruitgang en het kost je wel tijd/herstel.

Indien je wanhopig bent met squats kan je reverse banded proberen.

Het is je uitvoering die aan alle kanten kraakt en nu kraakt je knie. Oplossing is je uitvoering wanneer het gewicht naar beneden komt langzaam doen, 3 sec. Vervolgens pauzeer je onderin een halve sec zodat je geen momentum hebt en duw je het explosief omhoog. Gegarandeerd dat je het gewicht nu als een malle ongecontroleerd laat zakken en opvangt onderin waardoor je knie gewricht keer op keer een klap krijgt en dan betaal je de prijs zoals je nu doet. Zolang je dit niet inziet/aanpast blijf je dit constant houden en verwacht ik dat meerdere blessures gaan komen met ook andere gewrichten.
Je ziet dit zonder filmpje?

Of zullen het de monstergewichten zijn die ts verzet?

Je ziet aan heel zijn trainingslog dat bepaalde oefeningen gewoon vrijwel niet kunnen met de gewichten die hij pakt gezien zijn ervaring. Vandaar het al snel gelinkt kan worden aan slechte uitvoering.

?

Maar wat kan er dan volgens jou niet?
Kun je een oefening noemen, of meerdere misschien, die volgens jou niet zouden kunnen met de gewichten die ik pak?

Ik zou zelf ook als je een oefening niet 100% kan geven niet doen, simpelweg doordat het tijd verneuken is. Focus op wat wel kan oa leg ext zou pijnvrij moeten zijn en wellicht een leg press variant. Laat de squats voor wat het is paar weken tot je helemaal hersteld bent.

Hamstrings zou je wel gewoon maximaal kunnen doen. Als je half traint boek je gewoon geen vooruitgang en het kost je wel tijd/herstel.

Indien je wanhopig bent met squats kan je reverse banded proberen.
Goeie. Thanks

?

Maar wat kan er dan volgens jou niet?
Kun je een oefening noemen, of meerdere misschien, die volgens jou niet zouden kunnen met de gewichten die ik pak?
Je rdl is 80kg en je bb row is ook 80kg.

Bepaalde machine oefeningen doe je ook vrij zwaar, maar machines kunnen een afwijking geven in kgs waardoor het moeilijk te zien is.

Back
Naar boven