XXL Nutrition

'My Road': Een sterke jongen worden

Bezoekers in dit topic

Gisteren een benentraining gedaan, viel me zwaar. Normaal hanteer ik meer volume maar ik was nu al redelijk snel vol. Had daarnaast ook last van de bovenkant van m'n been, ergens bij een aanhechting van m'n heup. Ass to ground squatten ging niet, tot net onder parallel ging anders was het redelijk pijnlijk.

Here goes:

Squat:

2 x 15 x 40 (warmup)
5 x 80
5 x 90
14 x 100 (repout)

Leg extension:

5 x 80
5 x 90
15 x 100 (repout)

Preacher curl (tel EZ bar niet mee):

2 x 10 x stang (warmup)
8 x 10
5 x 30
19 x 30 (repout)

Dumbell curls (100% strict):

5 x 14
5 x 16
15 x 18 (repout)
 
Laatst bewerkt:
Misschien is het handig als ik even post welke opbouw ik hanteer met Jim Wendler, want er circuleren volgens mij wel meerdere versies.

Jim Wendler 4x per week:

Week 1: 3x5 @ 65%, 75% en 85%
Week 2: 3x3 @ 70%, 80% en 90%
Week 3: 5/3/1 @ 75%, 85% en 95%
Week 4 deload bv: 3x5 @ 40%, 50% en 60%


M'n repouts op de grote 4 deze week zijn dus op 85%, maar werkelijk op 76,5% van m'n 1RM.
 
Vandaag schouders en triceps aan gepakt. Deze training niet specifiek de rear delt aangepakt, dat doe ik morgen bij mn rug training.

Military press:

15 x stang (warmup)
5 x 45
5 x 50
15 x 55 (repout)

Dumbell shoulder press:

5 x 20
5 x 30
8 x 34 (repout, wat te hoog gewicht)

Side dumbell raises:

10 x 10
10 x 12
12 x 14
30 x 10 (repout)

Skullcrushers: gewicht zonder ez stang

8 x 10
8 x 20
10 x 30
4 x 40 (not pretty)

Dumbell overhead extension:

7 x 40
6 x 40
7 x 40

Lekkere training, alleen repout bij MP stelde teleur.
 
Vandaag rond het middaguur m'n rugtraining gedaan.

Deadlift:

20 x 40 (warmup)
10 x 40 (warmup)
5 x 95
5 x 110
15 x 125 (repout)

T bar row:

8 x 25
6 x 40
6 x 60
6 x 70
6 x 80

Lat pull-down:

6 x 67
6 x 77
6 x 87
6 x 97
16 x 67 (repout)

Rear delt dumbell flies:

10 x 8
12 x 10
12 x 10

Rear delt cable flies:

10 x 18
10 x 22,5
8 x 27

Staande EZ- barbell curl: (gewicht zonder stang)

6 x 20
8 x 20
10 x 20
16 x 30 (repout)

Reverse EZ-barbell curl: (gewicht zonder stang)

10 x 20
10 x 20
10 x 20

Zeker niet ontevreden. Misschien had ik beter nog een oefening erbij kunnen doen voor m'n rug, maar soit.
 
Mooie trainingen en welkom. Abbo
 
Dankjewel horn. Vandaag een beetje last van m'n rug van de deadlifts. Voelt niet echt als spierpijn aan maar ook niet als iets ernstigs, zou ook niet moeten kunnen want er heeft iemand op m'n techniek gelet tijdens m'n repout. Laten we het er dan maar op houden dat ik goed m'n best heb gedaan :D
 
Doe je niet te veel herhalingen op deadlift?
 
Die repouts zijn de essentie van het schema van wendler. Ik denk dat die repout gewoon iets zwaarder was dan dat ik gewend ben haha. Heb trouwens al nergens meer last van dus volgende keer gewoon weer knallen :thumbs:
 
Ga je ook volgen man :thumbs:
Zeker geen onaardige stats en erg sterke military press in verhouding!
Spreek me anders de volgende keer aan altijd leuk om andere gemotiveerde te treffen!
Vond 5/3/1 zelf echt heerlijk om me grenzen te verleggen!
Denk dat als je dit gewoon vast gaat volgen je erg ver kunt komen man ;)
 
Ga je ook volgen man :thumbs:
Zeker geen onaardige stats en erg sterke military press in verhouding!
Spreek me anders de volgende keer aan altijd leuk om andere gemotiveerde te treffen!
Vond 5/3/1 zelf echt heerlijk om me grenzen te verleggen!
Denk dat als je dit gewoon vast gaat volgen je erg ver kunt komen man ;)

Thanks kerel. Heb zelf ook het idee dat dit wel een mooi schema voor me is, heb er hoge verwachtingen van. Vanavond lekker chest en tri's trainen.
 
Ben benieuwd naar je resultaten met dit schema!
Ik volg :)
 
Thanks kerel. Heb zelf ook het idee dat dit wel een mooi schema voor me is, heb er hoge verwachtingen van. Vanavond lekker chest en tri's trainen.

Ben benieuwd naar de training ;)
welke dagen train je nu dan in de week?
 
Vandaag chest, triceps en beetje schouders. Ging erg lekker ondanks dat ik een beetje lam was. Was ingedut voor het trainen, uurtje geslapen. Maatje van me maakte me wakker en ik dacht dat het 4 uur 's nachts was hahaha.

Anyway, here goes:

Bench Press:

2 x 10 x stang (warmup)
5 x 60
5 x 67,5
17 x 75 (repout)

Incline Dumbell Press:

5 x 26
5 x 26
16 x 32 (repout)

Incline Dumbell Flies:

10 x 16
10 x 22
7 x 26

Dips:

8 x bw
6 x bw+12
6 x bw+20
3 x bw+28

Close Grip Bench Press (incline bankje, anderen waren bezet):

10 x stang, ff proberen
5 x 60

Dikke fail, tabee

Dumbell Side Raises:

10 x 10
10 x 10
10 x 10
38 x 10, (ja dit is een repout) holy shit. No swinging, goed strict

Rear delt cable flies:

10 x 18
10 x 22,5
10 x 27
18 x 18 (repout)

Nu de frituurpan aan en bikken :meal:

---------- Post toegevoegd 9 September 2013 om 21:18 ----------

Ben benieuwd naar de training ;)
welke dagen train je nu dan in de week?

Ik train nu op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag. Maandag pak ik borst, triceps en schouders. Dinsdag quads, beetje biceps. Donderdag pak ik schouders, triceps. Vrijdag pak ik rug, biceps, onderarmen. Zie nu eigenlijk dat ik nergens specifiek hamstrings aanpak :p Maar komen wel mee op vrijdag en dinsdag, hamstrings zijn lopen toch wel wat voor.
 
Laatst bewerkt:
Hehe lullo!!
Heb met jou keer in de bus staan praten over trainen en alles na een trainingssessie ;)
Heb ook weleens in USC zelf met je staan praten tussen training door ;)
In me hoofd had ik ook als eerst jou voor me, maar dacht nee kan niet die was zeker weten ouder :p
 
Hi Koen, ik heet ook Koen. Ik woon ook in Nijmegen net zoals jij.

Groenten
 
Hehe lullo!!
Heb met jou keer in de bus staan praten over trainen en alles na een trainingssessie ;)
Heb ook weleens in USC zelf met je staan praten tussen training door ;)
In me hoofd had ik ook als eerst jou voor me, maar dacht nee kan niet die was zeker weten ouder :p

Haha dat klopt ja! Ik weet alleen niet meer waar we over gepraat hadden dus dacht dat jij dat ook wel vergeten was :o

Hi Koen, ik heet ook Koen. Ik woon ook in Nijmegen net zoals jij.

Groenten

Hoi Koen, fijn dat je ook Koen heet. Ik hou altijd van naamgenoten. En, omdat ik groenten van jou krijg, krijg je fruit van me terug. :trollface:

Fruiten.
 
Haha dat klopt ja! Ik weet alleen niet meer waar we over gepraat hadden dus dacht dat jij dat ook wel vergeten was :o

Waarover het ging weet ik ook niet meer :p dat wel elkaar gesproken hebben wist ik dan wel!
Maar zie je gauw weer, wel sterke presses.
Mag je me anders wel keer mee helpen mijn press kracht is echt crap!
 
Waarover het ging weet ik ook niet meer :p dat wel elkaar gesproken hebben wist ik dan wel!
Maar zie je gauw weer, wel sterke presses.
Mag je me anders wel keer mee helpen mijn press kracht is echt crap!

Als jij vandaag met mij benen komt trainen :p Daar heb je heeeel wat streepjes voor haha.
 
Als jij vandaag met mij benen komt trainen :p Daar heb je heeeel wat streepjes voor haha.

Hehehe, heb ik gisteren gedaan en ga ik morgen en vrijdag weer doen ;) 3x per week squats :D
 
Back
Naar boven