XXL Nutrition

Myfitnesspal buddies gezocht :) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Nova-Ster

Novice
Lid geworden
18 jul 2019
Berichten
5
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
72kg
Vetpercentage
22%
Ik merk dat ik gemotiveerd blijf door myfitnesspal te gebruiken als ik zie dat anderen ook goed bezig zijn met sporten. Lijkt me leuk om op de hoogte te zijn van elkaar progressie. Mijn gebruikersnaam is Sterre1996, voeg mij gerust toe.

Ik weeg nu 72kg en ik wil naar de 70kg. Deze laatste 2 kilo's gaan er moeilijk af. Ik sport nu 5 keer per week met 4 dagen kracht en 1 dag cardio (hardlopen). Daarnaast eet ik 2000 kcal per dag. Voor mij is het belangrijk dat er balans zit in mijn voeding. Ik ben vegetarisch en eet daarnaast het liefst gezonde voeding (ik eet wel 400gram groente per dag). Maar ik drink zeker ook wel 1x per week en ik sla uiteten met vriendinnen niet over want dit vind ik ook belangrijk en gezellig.

Als jullie nog goede tips hebben hoor ik het graag(bv:ervaringen met intermitted fasting/kiezen voor cutten,bulken,onderhoud/ balans vinden).

Cheers!
 
IF werkt voor mij erg goed, moet je in het begin wel even aan wennen maar na twee weken heb je nergens meer last van :)
 
Crossfit/interval oefeningen erbij gaan doen, ben je zo die 2 kilo kwijt. Je hebt heel veel videos op youtube staan van mensen die allerlei oefeningen laten zien die je in een half uur of een uur kunt doen. Daarmee verbrand je echt super veel calorieen.
 
IF werkt voor mij erg goed, moet je in het begin wel even aan wennen maar na twee weken heb je nergens meer last van :)

Blijf je dan binnen je aantal kcal per dag? Zo ja, hoeveel kan je daar nog extra mee afvallen?
 
Crossfit/interval oefeningen erbij gaan doen, ben je zo die 2 kilo kwijt. Je hebt heel veel videos op youtube staan van mensen die allerlei oefeningen laten zien die je in een half uur of een uur kunt doen. Daarmee verbrand je echt super veel calorieen.
Dankje! Ik ben nu twee weken bezig met een nieuw schema. Ik doe nu veel compound oefeningen en steeds zwaarder of meer reps. Is het anders aan te raden om meer functional training te doen? Dus wat jij ook stuurde met dit filmpje cardio te integreren op een of andere manier :P
 
Blijf je dan binnen je aantal kcal per dag? Zo ja, hoeveel kan je daar nog extra mee afvallen?
Je moet gewoon zorgen dat je meer verbruikt dan je nodig hebt, IF kan daarbij helpen. Het is meer wat je zelf fijn of handig vindt.

Ik probeer in een cut eten zo lang mogelijk uit te stellen, anders ga ik 9/10 keer over Mn kcal behoefte heen. Als ik pas om 1400 of 1500 eet heb ik wel een redelijk verzadigd gevoel tot 2300.

Je kan je kcals ook naar beneden aanpassen of meer cardio toevoegen
 
Dankje! Ik ben nu twee weken bezig met een nieuw schema. Ik doe nu veel compound oefeningen en steeds zwaarder of meer reps. Is het anders aan te raden om meer functional training te doen? Dus wat jij ook stuurde met dit filmpje cardio te integreren op een of andere manier :P

Ik ben niet echt een echte expert maar.. ik doe zelf ongeveer 4 jaar nu boksen wat veel op zo'n interval training lijkt en zonder boksen had het me nooit gelukt om zoveel af te vallen in korte tijd. Kracht trainen zegt het al is voor kracht... zit hem in de pomp en kracht op korte duur.. dus iets tillen of omhoog drukken bijv. dus je ontwikkeld er je spieren mee en die worden mooier en voller en sterker.. Met hardlopen verbrand je wel wat calorieen en krijg je conditie maar met een interval training verbrand je veel meer en word je ook nog veel fitter. Iemand die veel kan hardlopen wil nog niet zeggen dat die ook een boksles goed volhoudt. Boksers hebben altijd een hele goeie en sterke atletische bouw. Ik weetniet hoe het komt maar ik denk dat een boks training veel meer natuurlijker is omdat je je gehele lichaam laat werken ( kracht en conditie) .. en ook veel dichter in de buurt komt met hoe het vroeger ging in de natuur dat mensen moesten jagen en vechten enz om te overleven. Hierdoor ontwikkel je echt super snel en effectief je hele lichaam en val je ook onwijs goed af. Ik ben zelf van 103 kilo naar 78 gegaan dankzij het boksen. Beetje lastig uit te leggen xD

Zoiezo krachttraining is nooit verkeerd. hierdoor weet je lichaam dat je je spieren nodig hebt en gaat het vet afbreken ipv spieren. Ik combineer alles.. gewoon lekker je eigen training samenstellen xD
 
Als je af wil vallen zul je minder moeten eten dan dat je nodig hebt .. en of dat nu met een methode als IF of IIFYM doet is aan jouw

1x per week “ een drankje “ kan best , althans als het geen flessen wijn of kratten bier zijn ..
in de cut probeer ik in ieder geval geen etentjes met vrienden te plannen ..
 
Ik zou gewoon eerst eens even heel streng naar het voedingsschema kijken. Als je niet afvalt dan eet je gewoon nog te veel. Veel mensen overschatten het calorieverbruik door training en cardio.
Haal eens 200 kcal van het totaal af en kijk eens wat dat voor je doet. Of cm’s meten rondom. Weegschaal zegt namelijk ook niet alles!
 
Kracht trainen zegt het al is voor kracht...

Dus als je alleen krachttraining doet, val je niet af? Is dat wat je zegt? Want dat is behoorlijke onzin...Je verbrandt met een uur krachttraining mogelijk meer calorieën dan met een uur cardio.

Afvallen is een kwestie van meer verbranden, dan je binnen krijgt. Niet meer, niet minder...
 
Dus als je alleen krachttraining doet, val je niet af? Is dat wat je zegt? Want dat is behoorlijke onzin...Je verbrandt met een uur krachttraining mogelijk meer calorieën dan met een uur cardio.

Afvallen is een kwestie van meer verbranden, dan je binnen krijgt. Niet meer, niet minder...

Nee ik bedoel dat niet. ik bedoel te zeggen dat ik met boksen meer verbrand heb dan met welke sport dan ook. Ik heb krachttraining net zo veel lief als boksen, ik combineer beiden... Voor mij heeft dit super goede resultaten gehad.. terwijl ik fucking veel ben blijven vreten.. en niet op calorieen hoefde te letten.. Alleen gezond eten. Maargoed wie ben ik.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben niet echt een echte expert maar.. ik doe zelf ongeveer 4 jaar nu boksen wat veel op zo'n interval training lijkt en zonder boksen had het me nooit gelukt om zoveel af te vallen in korte tijd. Kracht trainen zegt het al is voor kracht... zit hem in de pomp en kracht op korte duur.. dus iets tillen of omhoog drukken bijv. dus je ontwikkeld er je spieren mee en die worden mooier en voller en sterker.. Met hardlopen verbrand je wel wat calorieen en krijg je conditie maar met een interval training verbrand je veel meer en word je ook nog veel fitter. Iemand die veel kan hardlopen wil nog niet zeggen dat die ook een boksles goed volhoudt. Boksers hebben altijd een hele goeie en sterke atletische bouw. Ik weetniet hoe het komt maar ik denk dat een boks training veel meer natuurlijker is omdat je je gehele lichaam laat werken ( kracht en conditie) .. en ook veel dichter in de buurt komt met hoe het vroeger ging in de natuur dat mensen moesten jagen en vechten enz om te overleven. Hierdoor ontwikkel je echt super snel en effectief je hele lichaam en val je ook onwijs goed af. Ik ben zelf van 103 kilo naar 78 gegaan dankzij het boksen. Beetje lastig uit te leggen xD

Zoiezo krachttraining is nooit verkeerd. hierdoor weet je lichaam dat je je spieren nodig hebt en gaat het vet afbreken ipv spieren. Ik combineer alles.. gewoon lekker je eigen training samenstellen xD

Sommigen doen er beter aan om geen advies te geven.
 
Sowieos leuk wanneer je geen inspiratie voor eten hebt om bij andere mensen in hun MFP logboek te kijken.
 
Lol zoals jij ? Jij geeft geen advies lol! en ookal ben ik geen expert of kenner ik spreek hier uit ervaring! Ik ben van 103 kilo naar 78 zonder bullshit shakes of andere shit. Gewoon op mijn eigen ervaring op trial and error !

https://www.bbwebwinkel.nl/produktfoto/2018/03/de-beste-stuurlui-staan-aan-wal-tegel_original_1.jpg

En TS wil van 72kg naar 70kg afvallen en dat lukt niet terwijl ze al vrij veel sport. Wat heeft ze dan aan jouw verhaal dat je van 103kg naar 78kg bent gegaan zonder je je calorie innamen bij te houden.

Mijn advies is bepaal je dagelijkse calorie behoefte en ga daar 500kcal per dag onder zitten en na een maand ben je die 2kg kwijt. Of en dat nu met intermitted fasting of een andere methodiek doet maakt zo goed als niet uit.

Dus als je al langere tijd 2000kcal per dag eet en je gewicht blijft constant verlaag je dagelijkse inname dan naar 1500kcal.
 
Gewoon ontzettend beledigend om iemands ervaring en waar hij resultaat mee heeft behaald gelijk weg te zetten als bullshit. Dit is mijn resultaat en voor mij heb het gewerkt. Interval training in je schema toevoegen. En als je mijn advies als bullshit ziet dan klaar, prima einde discussie.

lol1.png
 
Eagleone relax kerel !! No panic .. respect dat je zoveel bent afgevallen maar wat voor jouw heeft gewerkt hoeft voor een ander niet te werken ..

Het gaat bij TS om 2 kg , niet om tientallen kg’s ..
daarbij is enkel “ gezond “ eten niet voldoende ..

Vis en kip is gezond maar als je boven je behoefte eet kom je nog steeds aan

Jij hebt je doel bereikt met boxen , een ander bereikt zijn doel met hardlopen als toevoeging , en weer een ander bereikt zijn doel met een HIIT RPM training
 
Eagleone relax kerel !! No panic .. respect dat je zoveel bent afgevallen maar wat voor jouw heeft gewerkt hoeft voor een ander niet te werken ..

Het gaat bij TS om 2 kg , niet om tientallen kg’s ..
daarbij is enkel “ gezond “ eten niet voldoende ..

Vis en kip is gezond maar als je boven je behoefte eet kom je nog steeds aan

Jij hebt je doel bereikt met boxen , een ander bereikt zijn doel met hardlopen als toevoeging , en weer een ander bereikt zijn doel met een HIIT RPM training


Precies, alle wegen leiden naar rome maar je moet de weg kiezen die voor jou werkt...
 
En daarom is een algemeen, op wetenschap, gebaseerd advies veel raadzamer dan een individuele ervaring.
 
  • Like
Waarderingen: Apw
Back
Naar boven