MuscleMeat

MyFitnesspal , Kcal's uitrekenen ( lijkt mij redelijk laag ) graag wat tips !:-)

Bezoekers in dit topic

s1ckness

Novice
10 jaar lid
Waardering
0
Hoi iedereen ,

Had wat vragen over Myfitnesspal en Kcal's !

Even mijn stats : ik ben 1,80 cm weeg 80 kg en 26J oud
ik train eigenlijk al 3 jaar, onbezonnen maar wel wat progressie gemaakt vooral kracht dan , nu zit ik echter vast!
eerlijk gezegd nooit echt op mijn voeding gelet, Ene dag teveel andere dag waarschijnlijk veel te
weinig jullie kennen het wel,

Mijn vet % weet ik eigenlijk niet, maar het zit hem alleen nog rond de buik maar vooral rond de befaamde ''love Handls " nu vandaag wil ik het allemaal een beetje constant houden daarmee wil ik zeggen altijd rond de zelfde cal eindigen en zo wat vet verliezen ik schat zo'n 3-4 kg...

Het probleem zit hem om een degelijke berekening te maken iedereen kent wel Myfitnesspal en het is ontzettend makkelijk maar als ik mijn stats invoer zou ik 2230 Kcal mogen eten
met als doel zogezegd 0,5Kg de week te verliezen

Nu 2230 Kcal is dit niet te weinig als je bedenkt dat ik ( momenteel nog 1,5 maand ) 6 keer per week kan trainen
( Pull push Legg ) dag rust opnieuw (

Even om te laten zien wat ik vandaag eet

Ontbijt = Kwark 250
Spelt vlokken 25G
Blue berries 100 G
Maple syrup 10 g ( komt op 454 Kcal zogezegt )

Middag eten = Kippe fillet 150g ( wat teveel gebakken :D )
Basmati rice 150g
Wat Tomaten en komkommer
en Taco Sauce hot ( komt op 783 )

Tussen door = ( na fitness ) een zelf gemaakte eiwit reep ( 350 kcal )
= wat fruit tussen door om de honger te stillen

Avond eten heb ik nog niet klaar gemaakt dus daar ga ik me op aanpassen straks Totaal nu al zonder Avond eten en fruit = 1647

Vandaag is het Pull voor me , maar nu vraag ik me af hoe bereken je ongeveer het aantal Kcal dat je verbrand met je Trainingen ?
ik heb al wat zitten opzoeken in stickies maar dat verschilt ook vaak , ik weet dat dit afhangt van de intensiteit vd training pak je zwaar of licht maar is er ergens een simpele redenering die je kan maken voor ongeveer een idee te hebben?

ik heb vooral bang nu dat ik teveel op onderhoud ga zitten en zo teveelspiermassa verlies in het process?
als ik alles zowat lees is dit rond de 300-500 Kcal (?) zonder Cardio meegerekendwat ik normaal 15 minuutjes doe momenteel

Alvast bedankt :-) !

[Link niet meer beschikbaar]
Bereken hier je dagelijkse caloriebehoefte. Ga daar zo een 300-500 kcal onder zitten en je valt af. Met kracht training is lastig uit te rekenen hoeveel je verbrand. Met cardio is dat wat makkelijker. Ik houd niet echt rekening mee met wat ik verbrand tijdens me training (tenzij ik cardio). Als ik onder me onderhoud zit val ik af.

ik heb vooral bang nu dat ik teveel op onderhoud ga zitten en zo teveelspiermassa verlies in het process?
Denk dat je bedoeld te veel onder onderhoud :p Jaa dat klopt als je te veel onder je onderhoud zit ga je spiermassa verliezen.

En bij het ontbijt zie ik kwark staan. Kwark kun je beter voor het slapen nemen (500 gram) en whey bij het ontbijt.

• Topic Starter Topic Starter
Caloriebehoefte voor ruststofwisseling : 1885
Dagelijkse caloriebehoefte : 2922
Caloriebehoefte om een pond per week af te vallen : 2422

Dus 2400 ongeveer dus zal ik gewoon de 2300 blijf en dan zie ik wel even...

En bij het ontbijt zie ik kwark staan. Kwark kun je beter voor het slapen nemen (500 gram) en whey bij het ontbijt.

Ik train momenteel rond een uur of 8-9 smorgends , en eet die vlokken met kwark graag smorgends en geeft vol gevoel :-)... ( ben ook savonds eens ZMA aant proberen dus vandaar niet echt nuttig om eiwitten tegebruiken , anyway ik ben vandaag 3x wakker geworden wat ik normaal zelden doe, dus even afwachten anders ga ik inderdaad nog een pot Kwark savonds eten !:-) )

Ik eet vanavond nog een zelfgemaakte pizza met kip , dan kom ik op 2330 kcal , ben wel geschrokken hoeveel Kcal er niet verborgen zit in bepaalde dingen , zoals gewoon pizza deeg was dit al 510Kcal !

Ksou rond de 2400-2500 blijven.

[Link niet meer beschikbaar]
Bereken hier je dagelijkse caloriebehoefte. Ga daar zo een 300-500 kcal onder zitten en je valt af. Met kracht training is lastig uit te rekenen hoeveel je verbrand. Met cardio is dat wat makkelijker. Ik houd niet echt rekening mee met wat ik verbrand tijdens me training (tenzij ik cardio). Als ik onder me onderhoud zit val ik af.

Denk dat je bedoeld te veel onder onderhoud :p Jaa dat klopt als je te veel onder je onderhoud zit ga je spiermassa verliezen.
inderdaad :P ...

Terug
Naar boven