AndroidHealthClinic

MyFitnessPal - Welke resultaten zijn juist?

Bezoekers in dit topic

Rik_99

Cool Novice
Lid geworden
16 sep 2016
Berichten
110
Waardering
7
Lengte
1m80
Massa
70kg
Ik zoek vaak op wat er in bepaald eten zit om mijn voedingsschema af en toe weer wat aan te passen.
Maar als je bijvoorbeeld een elstar appel opzoekt krijg je meerdere resultaten met verschillende info in kcal etc...
Hoe kom ik er achter welke van de meerdere opties de juiste is?
 
Kijken of er een met gewicht is, ipv groot/klein. Kun je de barcode van het product zelf niet scannen?

Maar bij dit soort natuurproducten is het toch altijd een beetje een gemiddelde. Ik reken met de hoogste in de cut.
 
65 kg @1,80... dan zou ik me niet druk maken om een paar kcal van een appeltje wat verschilt.

Over het algemeen staat op een product het aantal kcallen. Natuurproducten kunnen onderling verschillen van batch tot batch. Het blijven toch altijd indicaties die op verpakkingen staan. Bij AH staat ook op verpakt fruit het aantal kcal. Bij andere winkels niet.
Vooral met fruit kan het wel verschillen omdat de zoetheid ook verschilt. In het geval van en cut zou ik het ook zo doen zoals 040B zegt. In het geval van een bulk zou ik gewoon met een gemiddelde rekenen.

Macro's die op producten staan zijn altijd een gemiddelde waarde van een aantal tests. Soms zie je wel dat producten opeens in een nieuwe verpakking zitten en in ene is bijvoorbeeld het eiwitgehalte een stuk minder. Dat gebeurt nogal eens met zuivel. Wettelijk gezien moet eens per xx tijd een product worden gecontroleerd op voedingswaarde.
Met zuivel hangt het ook nog van het jaargetijde af wat de exacte samenstelling is. Dus hoe goed je ook rekent er zal altijd wel een afwijking zitten tussen wat je echt eet en wat je berekend volgens een verpakking.
 
  • Like
Waarderingen: 040B
65 kg @1,80... dan zou ik me niet druk maken om een paar kcal van een appeltje wat verschilt.

Over het algemeen staat op een product het aantal kcallen. Natuurproducten kunnen onderling verschillen van batch tot batch. Het blijven toch altijd indicaties die op verpakkingen staan. Bij AH staat ook op verpakt fruit het aantal kcal. Bij andere winkels niet.
Vooral met fruit kan het wel verschillen omdat de zoetheid ook verschilt. In het geval van en cut zou ik het ook zo doen zoals 040B zegt. In het geval van een bulk zou ik gewoon met een gemiddelde rekenen.

Macro's die op producten staan zijn altijd een gemiddelde waarde van een aantal tests. Soms zie je wel dat producten opeens in een nieuwe verpakking zitten en in ene is bijvoorbeeld het eiwitgehalte een stuk minder. Dat gebeurt nogal eens met zuivel. Wettelijk gezien moet eens per xx tijd een product worden gecontroleerd op voedingswaarde.
Met zuivel hangt het ook nog van het jaargetijde af wat de exacte samenstelling is. Dus hoe goed je ook rekent er zal altijd wel een afwijking zitten tussen wat je echt eet en wat je berekend volgens een verpakking.

Oke, goed om te weten.
Bedankt voor de informatie.
Ja op dit moment weeg ik 68 kg.
Ben eigenlijks van plan om te gaan bulken voor 2 a 3 jaar en daarna cutten.
Hoe denken jullie hier over?
 
Start gewoon met bulken. Hang er geen tijd aan op. Lekker massa bouwen en als je genoeg massa hebt en je vind je vet% te hoog dan ga je cutten.

Maar zorg eerst maar voor wat extra massa!
Succes.
 
Start gewoon met bulken. Hang er geen tijd aan op. Lekker massa bouwen en als je genoeg massa hebt en je vind je vet% te hoog dan ga je cutten.

Maar zorg eerst maar voor wat extra massa!
Succes.

Ja, ik dacht meer van cutten heeft nu geen zin omdat je dan nog weinig spier zult zien.
Ik bedoel voordat ik echt wat serieuze spiermassa heb zijn we denk ik wel 2 a 3 jaar verder?
 
Cutten heeft inderdaad geen zin op jouw gewicht.
Voordat je echt een spierbundel gaat zijn duurt nog wel langer misschien. Meestal bulk je een tijdje waar je spieren mee opbouwt maar zal je ook wat vet bijkomen. Vind je je vet% te hoog dan gooien de meesten er eerst een cut in en als je vet% weer laag genoeg is weer een bulk.
Gewoon beginnen is het belangrijkste.

Dus een goed voedingsschema en fullbody trainingsschema en lekker compounds knallen. Dan ga je vanzelf resultaat zien.
Kom je niet aan dan hoog je je voeding op.
 
Cutten heeft inderdaad geen zin op jouw gewicht.
Voordat je echt een spierbundel gaat zijn duurt nog wel langer misschien. Meestal bulk je een tijdje waar je spieren mee opbouwt maar zal je ook wat vet bijkomen. Vind je je vet% te hoog dan gooien de meesten er eerst een cut in en als je vet% weer laag genoeg is weer een bulk.
Gewoon beginnen is het belangrijkste.

Dus een goed voedingsschema en fullbody trainingsschema en lekker compounds knallen. Dan ga je vanzelf resultaat zien.
Kom je niet aan dan hoog je je voeding op.

Aankomen lukt me wel.
Maar dat cutten lijkt me zo zinloos.
Aangezien je spiermassa verliest bij het cutten, dan vraag ik me af waarom zou je dit doen voordat je echt veel spiermassa hebt.
Dat je echt trots bent op hoeveel spiermassa en dat je dan je vetpercentage omlaag gooit en echt resultaat ziet.
Wat helpt het om elke keer weer te gaan cutten / bulken om de 3 maanden ofzo.
Dat is elke keer weer spier verliezen tijdens de cut?
 
Back
Naar boven