XXL Nutrition

Mythes vet verliezen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
25 mei 2015
Berichten
7
Waardering
1
Lengte
1m68
Massa
64kg
Vetpercentage
25%
Hallo,
Ik zal mijn verhaal kort proberen te houden; ik ben ongeveer 22 KG totaal kwijtgeraakt afgelopen twee jaar. Ik had best veel overgewicht en zit nu in principe op gezond gewicht met een gezonde BMI (168 CM - 64 KG, BMI 22,7)

Ik heb een tijdje geleden een InBody meting laten doen en daar kwam het volgende uit;
Ik weeg nu precies 64.1 KG; om perfecte metingen te verkrijgen zou ik -6.9 KG vet moeten verliezen en +4.9 KG spiermassa moeten krijgen. Mijn ideaalgewicht zou dan 62.1 KG zijn.
Ik vind mijn lichaam prima, behalve met betrekking tot mijn buik en billen. Ik zou het fijn vinden als ik, met name mijn buik, daar vet kan verliezen, spiermassa/een taille kan verkrijgen. Mijn billen zou ik steviger willen.

Nu zijn er twee dingen waar ik niet goed uitkom of niet weet hoe ik er mee om moet gaan.
1) Ik ben best bang dat ik nog verder ga krimpen qua cupmaten: ik weet dat je door vetmassa als eerste massa verliest in de borst. Nu heb ik heel veel hierover gegoogled en nu spreken veel artikelen zich tegen; de een zegt dat je hier niks tegen kan doen en dit moet accepteren, de ander zegt dat je het beste je borstspieren kan trainen als vrouw om dit tegen te gaan en de ander zegt dat plaatselijk afvallen wél mogelijk is. Wie of wat kan ik nu het beste geloven? Het liefst krimp ik natuurlijk geen cupmaat meer.
2) Ik heb het idee dat ik steeds van het kastje naar de muur wordt gestuurd om goede buikspieroefeningen te krijgen. Ik heb 2 verschillende instructeurs gehad de afgelopen 2 jaar en beiden spreken ze elkaar erg tegen; de ene instructeur zei dat ik vooral situps moest doen en dat dat de meest effectieve manier is om te buik te trainen, terwijl de andere instructeur zegt dat je buikspieren niet gemaakt zijn om te buigen en dat ik oefeningen moet doen waarbij ze niet-buigend getraind worden.

Als iemand mij zou kunnen helpen; zeer graag :)
 
Ten eerste goed van je dat je zoveel bent afgevallen en laat jezelf niet teveel leiden door zo'n meting.
Als het ideaal is bij zo'n meting betekent dit niet dat dit ideaal is voor jou,

Ja, je borsten kunnen krimpen. Niks tegen te doen. Bij sommige mensen blijven de boobies wel zitten, bij andere niet helaas.

Buikspieroefeningen trainen de spieren onder je vet, maar laten het vet daarboven niet verdwijnen. Dat verdwijnt als je vet afvalt.
Lichaamelijk vet verbranden is niet mogelijk. Sterke buikspieren zijn wel handig bij zwaardere oefeningen. :)

Voor billen vraag je trainer naar de hiptrust. Het kan wel zo zijn dat je deze pas krijgt wanneer je meer gaat eten. Spieren bouw je meestal als je energie overhebt, en bij afvallen heb je juist een tekort. Dit is normale gesproken zo.
 
Ten eerste goed van je dat je zoveel bent afgevallen en laat jezelf niet teveel leiden door zo'n meting.
Als het ideaal is bij zo'n meting betekent dit niet dat dit ideaal is voor jou,

Ja, je borsten kunnen krimpen. Niks tegen te doen. Bij sommige mensen blijven de boobies wel zitten, bij andere niet helaas.

Buikspieroefeningen trainen de spieren onder je vet, maar laten het vet daarboven niet verdwijnen. Dat verdwijnt als je vet afvalt.
Lichaamelijk vet verbranden is niet mogelijk. Sterke buikspieren zijn wel handig bij zwaardere oefeningen. :)

Voor billen vraag je trainer naar de hiptrust. Het kan wel zo zijn dat je deze pas krijgt wanneer je meer gaat eten. Spieren bouw je meestal als je energie overhebt, en bij afvallen heb je juist een tekort. Dit is normale gesproken zo.

Bedankt voor je reactie :)
Ik wilde inderdaad niet precies zoveel kilo's afvallen als wat deze meting suggereert; ik wilde zoveel afvallen dat mijn buik strak genoeg is en ik niet meer van deze "kwabjes" aan de onderkant van mijn buik heb.

Mijn borsten zijn de afgelopen 2 jaar gekrompen van een 85F naar een 75E. De verandering qua cupmaat is dus nog erg meegevallen, maar ik weet niet hoe mijn cupmaat is als ik nog ongeveer 5kg aan vet verlies.

De hipthrust vind ik inderdaad een hele fijne oefening, deze doe ik nu ongeveer een maand. Ik merk wel een beetje vooruitgang, maar nog steeds niet hoe ik het graag zou willen.
Zijn er misschien nog goede buikspieroefeningen die jij uitoefent en waarvan je merkt dat deze werken?
 
1. Waar je vet gaat verliezen is met name genetisch vastgelegd, ga je weinig (lees: praktisch gezien niks) aan kunnen doen.
2. De rectus abdominis (je grote buikspier) is gemaakt om je ruggengraat te flexen. Doe een buikspieroefening die je prettig vindt, die je progressief kunt verzwaren, en waarbij je geen pijn hebt. Al denk ik in alle eerlijkheid dat je veelte veel nadruk legt op je buikspieren en er geen noodzaak is om deze te isoleren.
 
Bedankt voor je reactie :)
Ik wilde inderdaad niet precies zoveel kilo's afvallen als wat deze meting suggereert; ik wilde zoveel afvallen dat mijn buik strak genoeg is en ik niet meer van deze "kwabjes" aan de onderkant van mijn buik heb.

Mijn borsten zijn de afgelopen 2 jaar gekrompen van een 85F naar een 75E. De verandering qua cupmaat is dus nog erg meegevallen, maar ik weet niet hoe mijn cupmaat is als ik nog ongeveer 5kg aan vet verlies.

De hipthrust vind ik inderdaad een hele fijne oefening, deze doe ik nu ongeveer een maand. Ik merk wel een beetje vooruitgang, maar nog steeds niet hoe ik het graag zou willen.
Zijn er misschien nog goede buikspieroefeningen die jij uitoefent en waarvan je merkt dat deze werken?

Ik snap het. Die laatste kwabjes die zo moeilijk weg te krijgen zijn.

Je hebt nog geluk, Ik ben van D/E naar B/C gegaan, er zit dus gelukkig nog wel wat. :P Hoop ook dat het zo blijft. Maar ik heb liever kleine boobs dan overgewicht. Ach ja niet zo veel aan te doen.

Beetje geduld. Ze zullen wel komen.
Alle buikoefeningen zullen de buikspieren sterker maken. Situpvariaties, crunches, planking, hanging legraises etc. Maar ik zou me daar niet te veel op focussen, je verbrand er amper wat mee. Zou gewoon je hele lichaam trainen!
 
Strak, fit en toned lichaam met flinke glutes verslaat altijd de boezem bij mij ;)
 
Ik snap het. Die laatste kwabjes die zo moeilijk weg te krijgen zijn.

Je hebt nog geluk, Ik ben van D/E naar B/C gegaan, er zit dus gelukkig nog wel wat. :P Hoop ook dat het zo blijft. Maar ik heb liever kleine boobs dan overgewicht. Ach ja niet zo veel aan te doen.

Beetje geduld. Ze zullen wel komen.
Alle buikoefeningen zullen de buikspieren sterker maken. Situpvariaties, crunches, planking, hanging legraises etc. Maar ik zou me daar niet te veel op focussen, je verbrand er amper wat mee. Zou gewoon je hele lichaam trainen!

Bedankt voor de info en oefeningen :) ik ga er aan werken.
 
Groot of klein, zullen jouw borsten blijven :'). Snap je punt wel, maar als je een doel wilt bereiken zul je soms het een en ander moeten opofferen.
 
Groot of klein, zullen jouw borsten blijven :'). Snap je punt wel, maar als je een doel wilt bereiken zul je soms het een en ander moeten opofferen.

Begrijp ik ook, maar ik wilde wel van te voren weten waar ik aan toe ben ;)
 
Goed bezig zeg, al zo veel kwijt! Maar ik lolde wel echt hard op je PT'er.. Buikspieren zijn niet gemaakt om te buigen :roflol::roflol:
 
Back
Naar boven