MuscleMeat

n00b vraag

Bezoekers in dit topic

Ronnie8mac

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
20 mrt 2006
Berichten
95
Waardering
0
hallo

Ik ben 15 jaar oud en ik wil een beetje aan me lichaam werken
maar ik hoor veel van familie dat het me groei belemmerd
en ook kreeg ik te horen van de sportbegleider die zei
dat ik het beter niet kon dan vanwegen dat ik nog in me groei ben
maar op internet staat veel dingen dat het een mythe is.
en ook een paar andere die zeggen dat het wel slecht is.
dat mensen zeggen dat het slecht voor de groei +mijn dokter
daar moeten toch degelijke onderzoeken zijn na gedaan.
wat is nou eigenlijk waar????
 
dikke bullshit,zolang je maar niet TE xtreem gaat doen, gewoon lekekr licht beginnen en niet tev eel, dan komt het goed!
 
en vast beginnen met veel en goed eten :)
 
idd bullshit. als je nette beweginsbanen gebruikt is trainen goed voor je, hoe oud je ook bent
 
zolang je niet overdrijft kan je rustig trainen hoor. :rolleyes:
 
maar als het niet waar is
waarom zegt me dokter dan dat het me groei kan belemmeren en zelfs stoppen....
hij kan dat toch niet zo maar zeggen???
als de dokter dat kan zeggen dat moet er toch wel een onderzoek zijn geweest die zegt dat je groei belemmerd of zie ik dit nou verkeerd
 
Ronnie8mac zei:
maar als het niet waar is
waarom zegt me dokter dan dat het me groei kan belemmeren en zelfs stoppen....
hij kan dat toch niet zo maar zeggen???
als de dokter dat kan zeggen dat moet er toch wel een onderzoek zijn geweest die zegt dat je groei belemmerd of zie ik dit nou verkeerd

Er zijn iedere keer nieuwe onderzoeken, die dokter van jouw kent waarschijnlijk alleen het oude onderzoek omdat die vroeger in zijn leerboeken stond. Thja, alles veranderd met de dag ;)

Wat me opvalt is dat het alleen over fitness word gezegt, heb zelf 8 jaar op kano gezeten, ben gestopt toen ik 17 was. Zat dus vanaf mijn 9e op kano, en dat had de dokter mij aangeraden ivm mijn rug. Terwijl kano toch best een keiharde sport is die behoorlijk wat kracht van je vergt.

Ga lekker sporten, niet meteen 100kg bankdrukken maar begin bij het begin, rustig opbouwen, dan komt het helemaal goed.
 
Je dokter (en de rest van de familie?) is waarschijnlijk bang dat je te fanatiek aan de slag gaat.

Je kan best krachttrainen. Leg de nadruk op het aanleren van techniek, het goed uitvoeren van de oefening, opbouwen van conditie en vooral het plezier in de sport.
De grote gewichten komen wel wanneer je klaar bent met groeien.
 
ik ben begonnen op mijn 12e en ben nog zo kwiek als een hoentje! ik zit nog achter de vrouwen aan en spring vol levenslust in het zwembad
 
Je dokter (en de rest van de familie?) is waarschijnlijk bang dat je te fanatiek aan de slag gaat.

Je kan best krachttrainen. Leg de nadruk op het aanleren van techniek, het goed uitvoeren van de oefening, opbouwen van conditie en vooral het plezier in de sport.
De grote gewichten komen wel wanneer je klaar bent met groeien.

ben het met dit andwoord ook eens
 
Back
Naar boven