Fitness Seller

Na 1.5 jaar niet veel vooruitgang

Bezoekers in dit topic

Jackiesammy

Novice
Lid geworden
20 nov 2018
Berichten
11
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
66kg
Hoi,
Ik train nu inmiddels 1.5 jaar en maak amper progressie...

Ik weeg 67 kilo en ben 1.75, 23 en een vrouw

Ik denk dat het te maken heeft omdst ik gwn simpel weg niet echt een calorienoverschot heb. Ik weeg al maanden tussen de 65 en 68 kilo. Maar mijn coach zegt dat dit juist goed is...
Geloof er nie veel van..

Ik log mn voeding.

Zoals vandaag staat er dat ik 313gram koolhydraten heb gegeten, eiwitren 152 gram, en vetten 73gram. Dit komt uit op 2549 kcal. Mn coach zegt dat dit goed is...

Ook denk ik dat ik met te zware gewichtem train.. kan dat? Kijk even een simpel voorbeeld; ik doe een schoulderpress. Ik maak eerstr setje 12 reps, daarna 8 en daarna ineens 6. Terwijl ik echt dik 1.5 tot 2 minuten rust hou..

Ik snap t niet meer ;(
 
Als je niet zwaarder wordt... Meer eten!
 
als je geen Progressie maakt dan klopt er iets niet. post je voeding schema eens.


als je coach zegt dat goed is mss geduld hebben . weet niet hoelang jij onder begeleiding staat ?
 
Post eens wat je eet met macros

En je trainings schema. Wat voor schema volg je?
 
En vertel ons hiernaast vooral meer over hoe je je buiten je voeding voelt...fit of niet-fit.
En hoe is je slaap?
Waarop baseert je coach dat je calorieënaantal "goed" is?
 
Minder gewicht pakken en minder rust en dan rustig opbouwen qua gewicht.
vind zelf 2 minuten wel wat lang maargoed, ik ben geen personal trainer natuurlijk
 
De belangrijkste dingen zijn al gezegd zie ik, maar had nog de volgende aanvulligen:

Hoi,
Ik train nu inmiddels 1.5 jaar en maak amper progressie...
Afhankelijk van hoe je traint, kom je na 6 maand tot een jaar en soms significant later als je training/voeding niet optimaal is, op het punt dat je minder snel vooruitgang maakt.

Dit is het punt waarop het belangrijker wordt alle goed te doen en ook het punt waarop het bij veel mensen mis gaat. Ze raken gefrustreerd, overtraind omdat ze steeds zichzelf zonder fatsoenlijk herstel plan proberen te verbeteren en stoppen vaak. Tot dat punt is het allemaal erg simpel, volg een redelijke training 3 tot 5 maal in de week, eet de juiste hoeveelheid eiwitten, koolhydraten,vetten en er kan bijna niets mis gaan.

Aangezien het tot dit punt bijna onmogelijk fout kan gaan tenzij je enorm veel stress in je leven hebt of niet voldoende eet/traint, zou je eigenlijk je logboek moeten laten zien over een periode van minstens 8 week tot het punt dat het mis ging. Bijvoorkeur iets meer.

Zit je voorbij je beginnersfase, dan heb je al meerder deloads gehad op 1 of meer trainingen en weet je dankzij je coach hopelijk wat ik bedoel.
Ik weeg 67 kilo en ben 1.75, 23 en een vrouw

Ik denk dat het te maken heeft omdst ik gwn simpel weg niet echt een calorienoverschot heb. Ik weeg al maanden tussen de 65 en 68 kilo. Maar mijn coach zegt dat dit juist goed is...
Geloof er nie veel van..
Dit lijkt mij niet correct, maar kan natuurlijk kloppen als je specifieke doelen hebt. Zoals dat je met je coach specifiek hebt afgesproken dat je absoluut niet vetter wilt worden om meer spieren te krijgen.
Ik log mn voeding.

Zoals vandaag staat er dat ik 313gram koolhydraten heb gegeten, eiwitren 152 gram, en vetten 73gram. Dit komt uit op 2549 kcal. Mn coach zegt dat dit goed is...
Het is belangrijk om te weten hoeveel je moet eten. Hoeveel dit is is afhankelijk van je doel, je activiteiten, etc en zie je uiteindelijk terug op de weegschaal. Ben je aan het bulken dan wil je wekelijks/maandelijks/jaarlijks aankomen. Wil je afvallen dan het omgekeerde. Hoeveel dit precies is kun je alleen zien op de weegschaal en een eerste indicatie kun je uitrekenen, maar de beste berekening wijkt altijd af en moet je bijsturen met je weegschaal en veranderd over tijd. Zo eet ik in de zomer per dag veel meer dan in de winter omdat ik minder doe blijkbaar.
Ook denk ik dat ik met te zware gewichtem train.. kan dat? Kijk even een simpel voorbeeld; ik doe een schoulderpress. Ik maak eerstr setje 12 reps, daarna 8 en daarna ineens 6. Terwijl ik echt dik 1.5 tot 2 minuten rust hou..
Over het algemeen werkt het trainen met zware gewichten beter dan met lichtere gewichten, maar er is ene punt waarop zwaar te zwaar is. Je voorbeeld is wel mooi en geeft aan dat je kracht per set erg veel afneemt, maar kan passen bij je progressie model. Dus mijn vraag is, wanneer ga je in gewicht omhoog op dit voorbeeld?
persoonlijk zie ik beginners die nog enorm snel groeien liever een eerste set gewicht kiezen met zoveel herhalingen in de tank dat de laatste set maximaal 1 rep minder gehaald wordt. En dan op basis van reps in de tank op je laatste set besluiten of je omhoog kan de volgende keer. Afijn, zo zijn er een hele boel progressie modellen, maar zo lang je nog beginner bent is het onnodig je lijf zo erg over te belasten en ook nog het gevaar te lopen dat je oefeningen onjuist doet wat beginners door gebrek aan ervaring sneller doen. En dan zijn schouders gelijk een mooi voorbeeld, die gaan vaak stuk bij beginners in de beginner-eind fase op shoulderpress en benchpresses door gebrekkige techniek bij te zware belasting.
Ik snap t niet meer ;(

In deze thread staan een hoop goede vragen, waaronder van enkele vaste leden die altijd erg goede adviezen geven. Ik zou gewoon de vragen even rustig beantwoorden, je logboek delen van tenminste de 8 week tot aan het punt dat je progressie eindigde, leren van de reacties, plan aanpassen en verder gaan. Iedereen komt op het punt dat ze even niet verder komen en moeten uitzoeken waarom dit gebeurt, hoort erbij.
 
Minder gewicht pakken en minder rust en dan rustig opbouwen qua gewicht.
vind zelf 2 minuten wel wat lang maargoed, ik ben geen personal trainer natuurlijk

2 minuten zie ik juist als kort in bodybuilding termen, in powerlifting termen beschouw ik het zelfs als cardio, waar ik meerdere keren die hoeveelheid tijd wachtte.

Voor bodybuilding zou ik rusten tot je het gevoel het weer maximaal te kunnen presteren op de volgende set. Ben je zo'n hyperactief persoon dan minimaal 1,5 min of langer op kleine spiergroepen en 2,5 min of langer op de grote groepen.

Onderbouwing:

} De Souza [24] found no significant difference in muscle crosssectional area when comparing rest intervals of 2 minutes to rest intervals as short as 30 seconds.
} In a 6-month study by Ahtiainen [25], 2-minute rest periods were compared to 5-minute rest periods with matched volume programs of differing intensities, and no significant differences in muscle size were found.
} In Schoenfeld’s 2014 study [26] using matched volumes in a powerlifting style split compared to a bodybuilding style split, muscle thickness changes were not significantly different in the powerlifting style group using 3-minute rest periods and the bodybuilding style group using 90-second rest periods.
} In our review on bodybuilding training, we stated, “No investigation to date has yet found variations in rest periods between 1 to 5 minutes to alter the hypertrophic response.” [16].
} In a review in Sports Medicine by Henselmans and Schoenfeld on rest intervals for hypertrophy [19], the authors stated, “To date, no study has demonstrated greater muscle hypertrophy using shorter compared with longer rest
intervals. Longitudinal studies that
directly measured hypertrophy in groups with various rest intervals found either no differences between groups or, in the study by Buresh et al. [10], a higher increase in muscle girth in the group using 2.5-min rest intervals than in the group using 1-min rest intervals.”
} In two systematic reviews by Grgic and colleagues, the first on
strength [27] and the second on hypertrophy [28], in both cases, it was concluded that while shorter rest intervals still allowed for robust strength and hypertrophy responses, longer rest intervals seemed superior.
 
Back
Naar boven