XXL Nutrition

Na 2 jaar geen resultaat (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

En, allerbelangrijkste wat ik niet (voldoende) heb teruggelezen: ga eten.
 
Kijk naar de foto, als TS juist zou trainen dan zou hij er na 3 jaar trainen heel anders uitzien. Ondanks wellicht onvolledige voeding.

Prio 1 is juiste training!
Ik ben daarmee volledig akkoord. Als je juist en goed traint maar gewoon eet, ga je in het begin ook vooruit. Je zal geen echte massa kweken maar wel al een atletisch lichaam kweken dat er veel beter uitziet. Het eerste jaar heb ik ook de meeste progressie gemaakt. Ik at gewoon drie keer per dag maar nam er wel eiwitshakes en soms weightgainers bij en ik trainde 4 keer per week 45 minuten. ma en do: borst, schouders, triceps. di en vr: benen, rug, biceps. Niet meer dan dat en na een jaar was er ongeveer tien kilo bij. Met een deftig voedingsschema zal er meer progressie zijn maar zonder dat ga je (en zeker in het begin) ook vorderingen maken maar je moet deftig trainen.
 
Het gaat mij niet eens op het geld, echter kan jij ook niet in mijn portomonee kijken of wel. Het is meer dat ik het er niet voor over heb, ik wil "gewoon" blijven eten wat de pot schaft. Daarnaast zal ik nog extra kcal naar binnen werken (noten, kwark etc.) en eventueel wat shakes als ik nog tekort kom. Ik zal dan ook vooral jullie aanbevelingen tegen anabolen serieus nemen en hier voorlopig niet verder aan denken!

Bedankt heren voor de meestal nuttige reacties, nogmaals: Het is mij duidelijk dus neem alsjeblieft geen moeite om mij voor de 100e keer af te raden anabolen te nemen. GOED sporten en GOED eten, I get it now ;)

Precies je hebt het er niet voor over. Iets willen maar niet iets willen doen. Succes :D
 
Ik snap dat de meesten hier heel fanatiek zijn en veel voor hun sport overhebben (ik ook). We moeten echter begrijpen dat niet iedereen zo fanatiek bezig hoeft te zijn met de sport om progressie te kunnen boeken. Tuurlijk kan het nog beter en optimaler, maar als je kijkt waar de TS nu staat, zal elk fatsoenlijk training schema gecombineerd met meer eten een positief resultaat leveren.

TS heeft meerdere malen aangegeven:
1. Niet met AAS aan de slag te gaan.
2. Meer te gaan eten dan hij nu doet (Naast wat de pot schaft ook: Bak volle kwark, noten, en eventueel een shake).
3. Hij gaat trainen met een goed schema.

Lijkt me dan toch dat hij één of ander heeft opgestoken als je kijkt naar het plan in de beginpost. Natuurlijk kan het nog beter, maar dit is een goede eerste stap toch. We hoeven toch niet iemand te veroordelen omdat hij niet hetzelfde ervoor over heeft als vele anderen hier? Verder kan hij prima aan zijn kcal komen met prima EKV met wat de pot schaft en de eerder genoemde extra's.

@TS: Als je havermout van de euroshopper koopt, heb je 1750 kcal voor 40 cent. Pak thuis een flink glas melk (400ml). voeg daar een paar eetlepels havermout aan toe en even blenden. Voila je eigen gainer shake met eiwitten en koolhydraten. Veel goedkoper dan een gainer.
 
Ik snap dat de meesten hier heel fanatiek zijn en veel voor hun sport overhebben (ik ook). We moeten echter begrijpen dat niet iedereen zo fanatiek bezig hoeft te zijn met de sport om progressie te kunnen boeken. Tuurlijk kan het nog beter en optimaler, maar als je kijkt waar de TS nu staat, zal elk fatsoenlijk training schema gecombineerd met meer eten een positief resultaat leveren.

TS heeft meerdere malen aangegeven:
1. Niet met AAS aan de slag te gaan.
2. Meer te gaan eten dan hij nu doet (Naast wat de pot schaft ook: Bak volle kwark, noten, en eventueel een shake).
3. Hij gaat trainen met een goed schema.

Lijkt me dan toch dat hij één of ander heeft opgestoken als je kijkt naar het plan in de beginpost. Natuurlijk kan het nog beter, maar dit is een goede eerste stap toch. We hoeven toch niet iemand te veroordelen omdat hij niet hetzelfde ervoor over heeft als vele anderen hier? Verder kan hij prima aan zijn kcal komen met prima EKV met wat de pot schaft en de eerder genoemde extra's.

@TS: Als je havermout van de euroshopper koopt, heb je 1750 kcal voor 40 cent. Pak thuis een flink glas melk (400ml). voeg daar een paar eetlepels havermout aan toe en even blenden. Voila je eigen gainer shake met eiwitten en koolhydraten. Veel goedkoper dan een gainer.

Bedankt voor je reactie, ben het er helemaal mee eens.

Betreft de havermout, ik eet nu elke ochtend Corn Flakes en zie dat daar ongeveer evenveel kcal, eiwitten en koohlydraten in zit maar hoor daar weinig over op forums. Is er een reden dat havermout beter zou zijn?

Kellogg's Corn Flakes 500g - Cornflakes, Special Flakes
Młyny Stoisław Havermout Instant 500g - Havermout
 
Kelloggs kost 4x zoveel. Bevat iets meer suikers, een stuk minder vezels. Niets mis met de Kelloggs die jij poste, die kun je prima nemen, en de verschillen zijn niet enorm. maar havermout is beter en goedkoper.

neem vooral wat je lekkerder vindt en ga niet met tegenzin iets stouwen. Havermout vind ik lekker om pannenkoeken mee te bakken of mee te blenden in een smoothie.
 
Kelloggs kost 4x zoveel. Bevat iets meer suikers, een stuk minder vezels. Niets mis met de Kelloggs die jij poste, die kun je prima nemen, en de verschillen zijn niet enorm. maar havermout is beter en goedkoper.

neem vooral wat je lekkerder vindt en ga niet met tegenzin iets stouwen. Havermout vind ik lekker om pannenkoeken mee te bakken of mee te blenden in een smoothie.

Goed om te weten, ik kan het dus mooi afwisselen :D
 
Echt een ramp dat ik toen ik nog naar school ging enkel at wat de pot schafte. En niet ging werken voor wat kip. Wat zou mij dat meer opgeleverd hebben 26j later?

En daarbij met eten wat de pot schaft lukt het ook. Ik heb het gedaan.
Ik veroordeel je keuze niet. Maar dat is wel wat het is, een keuze en dus een gevolg van gestelde prioriteiten.
 
Edit
 
Laatst bewerkt:
6 pagina's over eten is in dit geval ook een beetje overdreven en hierin schuilt waarschijnlijk slechts een deel van het probleem. Als je je spieren de juiste stimulans geeft, zal HOE DAN OOK enige adaptatie plaats vinden in de vorm van hypertrofie. Als je er na twee jaar "trainen" nog steeds zo uitziet als jij, denk ik dat van stimulatie geen sprake is.

Calories DO NOT stimulate muscle growth. Training does.

Meer calorien betekent niet per se meer spiergroei.

Als jij 60kg weegt en per dag 60-80gr eiwit binnenkrijgt moet dit in principe al genoeg zijn voor repair and growth. 200-300gr eiwit naar binnen douwen denkend dat je daar sneller van gaat groeien is dan ook belachelijk.

De reden dat jij geen resultaat ziet is omdat jij niet weet hoe je moet trainen en omdat je misschien/waarschijnlijk niet de beste genen hebt voor bodybuilding.

Aan je genen kun je helaas niks veranderen, maar aan je training wel. Koop het boek Body by Science en leer daaruit hoe je science-based moet trainen.
 
Laatst bewerkt:
6 pagina's over eten is in dit geval ook een beetje overdreven en hierin schuilt waarschijnlijk slechts een deel van het probleem. Als je je spieren de juiste stimulans geeft, zal HOE DAN OOK enige adaptatie plaats vinden in de vorm van hypertrofie. Als je er na twee jaar "trainen" nog steeds zo uitziet als jij, denk ik dat van stimulatie geen sprake is.

Calories DO NOT stimulate muscle growth. Training does.

Meer calorien betekent niet per se meer spiergroei.

Als jij 60kg weegt en per dag 60-80gr eiwit binnenkrijgt moet dit in principe al genoeg zijn voor repair and growth. 200-300gr eiwit naar binnen douwen denkend dat je daar sneller van gaat groeien is dan ook belachelijk.

De reden dat jij geen resultaat ziet is omdat jij niet weet hoe je moet trainen en omdat je misschien/waarschijnlijk niet de beste genen hebt voor bodybuilding.

Aan je genen kun je helaas niks veranderen, maar aan je training wel. Koop het boek Body by Science en leer daaruit hoe je science-based moet trainen.

Ik denk dat hij niet genoeg eet.
 
Anoniem zei:
Fascinerend dat mensen denken dat je kan groeien zonder te eten.

En of dat kan!

Ik heb mijn basis gelegd met keihard trainen en slechts kazernevoer.

En dat zag er destijds zo uit...
9B257EBE-24DC-42E7-8E6B-2989459AC6E4.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Maar wel voldoende kazerne voer. ;)
 
En of dat kan!

Ik heb mijn basis gelegd met keihard trainen en slechts kazernevoer.
Goed verhaal, heb je nog meer eigen ervaringen, die zijn super relevant namelijk!
 
  • Like
Waarderingen: 040B
Goed verhaal, heb je nog meer eigen ervaringen, die zijn super relevant namelijk!

Nee, jij draagt wat bij. Train je eigenlijk wel? Als jij degene bent in je avatar zou ik eens beginnen met wat gewichten op te tillen ;)
 
Dus je lichaam haalt de benodigde bouwstoffen dan gewoon uit de lucht als je onder je onderhoud eet?
 
Back
Naar boven