MuscleMeat

na 30 minuten pas eten....?

Bezoekers in dit topic

Ano_1978_15

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
5 nov 2004
Berichten
3.264
Waardering
5
1.Als je hebt getraind ( bij mij ben ik klaar om 17.15/17.30) is het dan echt een pre om ongeveer 20/30 minuten NA je whey-shake je avondmaal te nuttigen ?

waarom wel of niet ?

2. bestaat jullie avondmaaltijd ( met van te voren bovenstaande shake) dan nog uit veel eiwitten ? Lijkt mij vooral uit koolhydraten en goeie groenten ?
 
1 uur na de training (na je shake) meervoudige koolhydraten eten gecombineerd met langzamere eiwitten.
 
1 uur ??????????? :mad:

Mag het niet na een half uur ongeveer ?:bawling:


Waarom is dit ( ook al weer) ?
 
Ik doe het altijd direct als ik thuis kom, zal na een 20 min. zijn.
 
ff diep denken hoe zat het ook al weer

Jongens help me even :D

Dexstrose word binnen 10 min opgenomen in je bloed en whey 15 min na je training, daarom was het belangrijk om minimaal 45 min te wachtem met meervoudige koolydraten te eten.

Direct na de training geen fruit (zoals banaan). De fructose in fruit word gebruikt voor leverglycogeen aanvulling ipv spierglycogeen aanvulling.
 
Wat kan je het beste eten als meervoudige koolhydraten?
En een banaan voor training is dat goed? Ik eet nl soms onderweg naar training wel eens eentje.
 
Hmm maar dextrose is toch gewoon druivensuiker, dus verwerkt fruit zeg maar.. waarom wordt dit dan niet opgenomen door je lever??
 
Alien zei:
Wat kan je het beste eten als meervoudige koolhydraten?
En een banaan voor training is dat goed? Ik eet nl soms onderweg naar training wel eens eentje.

Volkorenbrood
Aardappelen
Pasta
Rijst - wit,bruin of zilvervliesrijst

bquiroga zei:
Hmm maar dextrose is toch gewoon druivensuiker, dus verwerkt fruit zeg maar.. waarom wordt dit dan niet opgenomen door je lever??

Fructose wordt trager opgenomen in het lichaam dan dexstrose, bovendien is er minder insuline nodig voor de opname. Van de suikers is glucose ofwel druivensuiker de 'snelste' brandstof.
 
Jaccis zei:
1.Als je hebt getraind ( bij mij ben ik klaar om 17.15/17.30) is het dan echt een pre om ongeveer 20/30 minuten NA je whey-shake je avondmaal te nuttigen ?


Ik zou niet weten waarom het een pre zou zijn ? ?
 
Big Steve zei:
ff diep denken hoe zat het ook al weer
Dexstrose word binnen 10 min opgenomen in je bloed en whey 15 min na je training,


Dat ligt er maar net aan hoe leeg je maag is.

Het gaat er trouwens niet zo zeer om waneer de opname begint, maar waneer het piekt en dat is voor glucose idd al vrij snel, maar vor wei (isolaat/concentraat) pas na ca 2 uur
 
Jaccis zei:
2. bestaat jullie avondmaaltijd ( met van te voren bovenstaande shake) dan nog uit veel eiwitten ? Lijkt mij vooral uit koolhydraten en goeie groenten ?

Gewoon eiwitten eten bij die avondmaaltijd :cool: Natuurlijk ook die kh's en groenten
 
bquiroga zei:
Hmm maar dextrose is toch gewoon druivensuiker, dus verwerkt fruit zeg maar.. waarom wordt dit dan niet opgenomen door je lever??

dextrose heeft NIETS met druiven (of fruit) te maken.
 
IK neem na trainen zodra ik thuis kom direct me wheyshake circa 30 gram + avondmaaltijd + vitamine C & E (ongeveer 600 kcal in totaal). Ik cut of bulk nu niet dus vind het wel prima zo.

Vlak voordat ik naar bed ga een appel en 300 gram kwark.
 
Honger

Honger is de beste indicatie. Wacht er gewoon op, en eten maar...
 
3XL zei:
Dat ligt er maar net aan hoe leeg je maag is.

Het gaat er trouwens niet zo zeer om waneer de opname begint, maar waneer het piekt en dat is voor glucose idd al vrij snel, maar vor wei (isolaat/concentraat) pas na ca 2 uur

Dus je kan je wei shake net zo goed vóór je training nemen:) maar dat wisten sommige al een tijdje. Of allebei natuurlijk:D

Dextrose(druivensuiker/ glucose) word gemaakt uit mais, niet uit druiven zoals sommige denken. In druiven zit fructose, deze heeft een GI van ongeveer 35, en glucose heeft een GI van 100.

8)
 
Je spieren hebben na heftige inspanning direct suikers nodig die snel opgenomen kunnen worden en dat zijn de enkelvoudige suikers die in sportdrankjes zitten.

Een half uur tot een uur later kun je aan de rest beginnen.
 
Remco - 1977 zei:
Je spieren hebben na heftige inspanning direct suikers nodig die snel opgenomen kunnen worden en dat zijn de enkelvoudige suikers die in sportdrankjes zitten.

Een half uur tot een uur later kun je aan de rest beginnen.

tsja, ieder zijn mening :( Mijn mening is dat na KT de spieren te zeer beschadigd zijn om een grote dosis simpele koolhydraten aan te kunnen waardoor het grootste gedeelte niet opgenomen word maar de vetreservs in geshutled word.
 
Ik neem een whey-shake zo'n 15 min voor de training, direct erna 25g dextrose en een half uur tot een uur later een volledige maaltijd.
 
Back
Naar boven