AndroidHealthClinic

Na 35 jaar de ommekeer.

Bezoekers in dit topic

Spiermassa was met 15 kilo gegroeid, maar dat is weer iets geslonken, omdat ik die opbouw momenteel nog niet wil.

Zelfs met AAS ga je het niet redden om in zo'n korte tijd zoveel spiermassa op te bouwen. Zonder AAS ben je daar zeker 2 jaar mee bezig. Waarschijnlijk heb je je laten wegen op een elektronische weegschaal van de sportschool, die geven vaker zeer wisselende informatie afhankelijk van hoe ze bediend worden en of je al gegeten hebt etc. Wat je het beste kan doen is een huidplooimeter kopen en een nauwkeurige weegschaal om zelf elke ochtend op een nuchtere maag je gewicht bij te houden en regelmatig je vetpercentage te checken.

Al met al een zeer nette vooruitgang man, ik vind het altijd mooi om programma's als obese enzo te bekijken en ik hoop dat je volhoudt en de kwaliteit van je leven sterk zal verbeteren!
 
Ok, bedankt voor de tip, inderdaad moet ik me wegen op de sportschool en die mevrouw die daar stond zei dat en kwam tot die conclusie. Ik zou zelf nooit tot zoiets komen. Vond het al wel een beetje raar, maar dacht dat het wel ermee te maken zou hebben dat ik totaal geen conditie had.
Sorry, ben nog beginner, hè. Ik ga straks gelijk zo'n huidplooimeter halen. Klinkt me wat betrouwbaarder en hou ik de regie in eigen hand.
Qua gewicht klopt het trouwens wel, want ik heb me nu op 5 verschillende weegschalen gewogen ( keuring werk, dokters, sportschool en thuis) en die geven allemaal hetzelfde aan.
Goed dat jullie dat meldde, want het laatste wat ik wil, is dat ik gemonitord wordt met rare verhaaltjes. Daarvoor vind ik dit iets te serieus.
Maar zou 2 tot 2,5 kilo per week afvallen wel kunnen kloppen? Ik bedoel eigenlijk, is dat wel een "normaal" pad?
Snap dat velen zullen zeggen, hoe meer, hoe beter. Maar ik heb geen tijdslimiet waarin ik een bepaald gewicht moet halen. Wil verantwoord afvallen, dit schema hou ik wel vol, wat ik nu doe, maar twijfel natuurlijk nu gelijk aan wat die mevrouw zei.
In obesed, had ik berekend, kwamen ze in de eerste fase op een weekgemiddelde van 2,4 kilo.
 
Je kan best zo veel afvallen hoor, maar dan zal je niet alleen vet kwijtraken.
Een zeer gerespecteerd dokter, en één, zoniet "de" sterkste bankdrukker van Nederland zei eens:
"Als je het goed doet met je dieet, geraak je van iedere 3 kg die je kwijtraak, zo'n 1kg spieren kwijt"
Of zoiets, het kan ook andersom geweest zijn. ;)
Maakt niet uit man, zie maar op het door jou gewenste gewicht te komen, en dan ga je meer spiermassa pakken.
In het begin is het ook heel veel vocht als je lekker dik bent. :D
 
Het zat me toch niet lekker, dus ben vandaag even naar de sportschool geweest om het e.e.a. na te vragen. Toen bleek dat ze alleen monitoren via weegschalen en dat ze "eigenlijk" helemaal geen goede begeleiding konden bieden voor mensen zoals mij.....
Lekker, heb ik weer....
Gelijk het ijzer gesmeden toen het nog heet was en ik ben, zonder gezeur, uitgeschreven bij die sportschool en direct mezelf ingeschreven bij een ander. Intake volgt aankomende week en daar zit wel o.à. meting bij met zo'n body fat caliper en daar, zeggen ze, hebben ze wel ervaring met mensen zoals mij.
Was ineens klaar met "de oude".
Morgen kan ik al bij de nieuwe beginnen (zit immers toch in een cyclus en kan niet even 4 dagen niet sporten). Dat begreep ze bij de nieuwe ook, gelukkig.
Wel gaaf dat door een opmerking hier, dat aan het licht kwam. Dank u!
 
Hardlopen is ook echt niet aan te raden als je zo veel weegt (no offence).
Verder is het mooi dat je beseft dat het nodig is om je levensstijl echt om te gooien als je wilt veranderen! Succes!
 
Hardlopen is ook echt niet aan te raden als je zo veel weegt (no offence).
Verder is het mooi dat je beseft dat het nodig is om je levensstijl echt om te gooien als je wilt veranderen! Succes!
Ongelofelijk dat die hele zware, dikke mensen die aan "obese" meedoen dat wel volhouden vind ik... :dunno:
 
Iglo, vette respect man. Ik lees met veel interesse je post hier.
Geef ook eens je trainingsschema. Gewoon even een kijkje in je sportleven.

Voor de rest ga zo door.
 
Hoe bedoel je dat?
Nou zoals ik het zeg...
Die wegen allemaal 150+ en beginnen van de één op de andere dag 4+ uren per dag te sporten.
Joggen, traplopen, enz. enz.
Je snapt toch niet dat die na enkele dagen geen knie operaties nodig hebben...
Blijkbaar kan je lichaam meer aan dan je denkt. :dunno:
 
Nou zoals ik het zeg...
Die wegen allemaal 150+ en beginnen van de één op de andere dag 4+ uren per dag te sporten.
Joggen, traplopen, enz. enz.
Je snapt toch niet dat die na enkele dagen geen knie operaties nodig hebben...
Blijkbaar kan je lichaam meer aan dan je denkt. :dunno:
Het menselijk lichaam kan zeker heel veel hebben. Dat ben ik zéker met je eens. Maar het is gewoon niet aan te raden om te gaan hardlopen of joggen met obesitas wanneer er andere cardioactiviteiten beschikbaar zijn die veel minder belastend zijn voor je gewrichten in de onderste extremiteiten..
 
Back
Naar boven