AndroidHealthClinic

Na 35 jaar de ommekeer. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Iglo

Novice
Lid geworden
26 okt 2011
Berichten
8
Waardering
0
Lengte
1m83
Hallo allemaal,
Mijn naam is Igmar en na 35 jaar ben ik er helemaal klaar mee hoe ik geleeft heb. Ik heb mijn lichaam volledig verwaarloost en ben daar klaar mee.
Eigenlijk dacht ik dat ik het zover heb laten komen dat een maagverkleining of een dergelijke operatie de enige weg hieruit was.
Door een verandering in mijn leven, zag ik dat er toch nog een kans was om er wat aan te doen.
3 weken geleden begonnen met een volle 180 graden draaiing en heb mijn komplete voeding omgegooid en ben intensief (helemaal voor mijn doen, want ik deed echt niks) begonnen met sporten.
Heb, voordat ik begon, het Eboek "Burn the fat, feed the muscle" aangeschaft en gelezen. En lees er elke dag in, net als dit forum.
Spec: ik ben 35 jaar, ben 1.83m en ben in 3 weken van de 150kg naar 137kg gegaan. Wat leuk is, maar besef dat dat eigenlijk te snel is.

Ik sport iedere dag, minimaal anderhalf uur, begin altijd (zoals geadviseerd hier) direct bij binnenkomst met KT (nadruk op reps, al doe ik afentoe een "tot het randje" dag erin, omdat ik dat zo leuk vind) en daarna cardio,waarvan minimaal 30 minuten interval op de fiets en direct daarachter 15 minuten lopen. Hardlopen gaat niet, omdat ik dan na 2 minuten het zwart voor m'n ogen krijg en mijn knieën uit elkaar lijken te spatten, dus draaf ik voorlopig op 5,7 km/u op de threadmill en klooi met de hellingsgraad tussen de 0,0 en 4,0.
Merk wel dat mijn algehele conditie, nu al, gigantisch is toegenomen, wat echt tof is.

Het "grote" probleem waar ik mee zit, is mijn voeding.
Omdat ik sport halverwege de ochtend, begin ik met een Whey Perfection shake met 20 gram brinta erin, na sporten binnen 20 minuten gooi ik er nog een Whey Perfection in (allebei met water) en dan begint het geklooi....

Ik eet momenteel alleen de dingen die op dit forum staan, maar is het nou niet slecht om na het sporten havermout e.d. Koolhydraten nog te eten?

Ik eet me suf aan eiwitten, ik zou 2200 cal volgens de berekening moeten halen (uitgaande van 70kg spiermassa wat de weegschaal aangeeft), maar ik haal maar net de 1800. Dat komt ook omdat ik dus niet weet of ik na het sporten dus wel volkoren brood, zilvervliesrijst, volkoren pasta of gekookte aardappelen mag.

Ik eet 6 keer per dag, kleine beetjes en merendeel kwark.

ik snap dat vele zullen denken dat ik te snel van start ga en dat ik er vast weer zo 1 ben van een goed voornemen, maar niet afmaken. Maar zal het tegendeel bewijzen!
Wil tevens iedereen bedanken voor hun bijdrage op dit forum, ik las al een tijd als"niet-lid" mee en die bijdrages van jullie hebben eraan meegeholpen dat ik de zwaarste taak van mijn leven op me heb genomen. Echt heel erg bedankt!

Maar die ochtendsport in combinatie met de voeding over de rest van de dag, blijft een probleem waarmee ik worstel. Misschien kan iemand mij helpen?
 
Laatst bewerkt:
Of je na het sporten koolhydraten zou mogen nuttigen? Waarom niet. Er zijn mensen die zeggen dat dat het belangrijkste moment is om koolhydraten in te nemen (weet niet of dat ook voor mensen met overgewicht geldt).

Je bent goed bezig trouwens! Welkom op het forum
 
Welkom & succes. Ben er niet echt met mn hoofd bij nu dus ik zal straks nog een keer lezen en helpen.
 
Koolhydraten kan prima naar de training hoor :)
Probeer kwark laat op de dag te nemen, bijvoorbeeld net voor het slapen. Dit zijn namelijk langzame eiwitten, waar je dus de nacht profijt van hebt.

Veel succes
 
Respect voor je beslissing. Ik wens je alle succes. :)
 
Gebruik de Harris-Benedict of Adler methode om je behoefte te berekenen, en pas daarop je calorieen aan. Zorg voor genoeg vet, niet te veel, en veel eiwit. Trage koolhydraten de rest. Vooral na je trainen kan je wel veel koolhydraten binnenkrijgen en KT zorgt ook voor een goed after-burn effect.
Goed bezig!
 
Gebruik de Harris-Benedict of Adler methode om je behoefte te berekenen, en pas daarop je calorieen aan. Zorg voor genoeg vet, niet te veel, en veel eiwit. Trage koolhydraten de rest. Vooral na je trainen kan je wel veel koolhydraten binnenkrijgen en KT zorgt ook voor een goed after-burn effect.
Goed bezig!

Nou, ik denk dat hij wil afvallen. Dan is de Harris-Benedict methode wat veel calorieen. Hij gaat een giant cut doen en flink onder de behoefte blijven denk ik? Lijkt me wel verstandig voor de gezondheid.
 
Welkom,

Ik heb alvast n tip voor je, lees de sticky's van de voeding, opnieuw en opnieuw, zoek er dingen over op op internet maar vergeet niet dat je op internet zit en je niet direct alles moet geloven. Zo zal je snel en veel bijleren.

Ik vind het super als zo'n mensen als u een ommekeer maken dus ik wens je alvast veel succes. Mischien kan je foto's voor je zelf maken van voor en af en toe tijdens om dan te vergelijken en gemotiveerd te blijven;)
 
welkom,

succes, ik hoop dat je het vol houdt.

pas wel op dat je niet teveel onder behoefte gaat, eet genoeg en zorg dat je vooral vermagerd door cardio en niet door te weinig te eten.
 
Veel respect voor je beslissing, en ik hoop dat je het vol houdt tot je ideale lichaam.
mssn leuk om fotos te posten van je?
 
Je motivatie springt in elk geval af van de letters op mijn beeldscherm :)

Schrijf voor jezelf je doelen eens op. Heel realistisch blijven want een pro BB-er ben je niet in een jaartje. Visualiseer eens je ideaal en werk daaraan elke keer in de gym en ook met voeding en rust.

Als antwoord op je vraag over koolhydraten na sporten. Brinta of gemalen havermout door een shake is een eerste stap maar eigenlijk is zilvervlies rijst met kip of vis beter. Gewoon echt een maaltijd na sporten.

Na wat aanrommelen van mijn kant heb ik geleerd dat mij een dure whey (zoals een isolaat of peptopro) onder het sporten met wat dextro of waxy maize mij het beste bevalt ook omdat ik dan nooit maagklachten krijg. Na het sporten douchen naar huis en een half uur later ETEN!

Over je kcal behoefte berekenen adhv Bennedict; zou ik wel doen en eet dan niet meer dan 1000kcal daaronder. Dat is 7000kcal in een week en dat is dus een kilo vet! Zodra je vet% onder de 20% zit zou ik eerder -500 kcal per dag aanhouden.
 
Laatst bewerkt:
Allemaal hartstikke bedankt voor de superaardige reacties! Heb een tijdje getwijfeld om dit tipi je te openen, aangezien jullie toch wel op het niveau zitten, waar ik ooit op hoop te komen. Merkte al wel dat er hier tof gereageerd werd op "mensen met een missie", maar is toch altijd een beetje eng.

Net als "de ommekeer" op zich. Vroeger wel pogingen gedaan, maar altijd met halve inzet. De laatste mislukte poging, ging op zich aardig, maar ik rookte als een ketter. En als je stopt, dan kom je aan. Al het werk voor niets, dacht ik toen.
Besloten om toen als eerste te gaan stoppen met roken, de toename van gewicht op de koop toe te nemen en dan op het juiste moment, dat aanpakken.
Stoppen met roken deed ik van de ene dag op de andere, altijd peuken in de buurt gehad tijdens het afkicken, niet om mezelf te pesten, maar gewoon omdat mijn motto is: Eerst door de hel, daarna pas paradijs!
Geen middeltjes erbij, gewoon, bam, klaar ermee.

Dat lukte eigenlijk op die manier het beste voor me.
En nu moet ik trouwens helemaal niks meer van het roken hebben (en ik zat op 2 pakjes per dag).

Dat dit lukte, sterkte mezelf dat het "grootste probleem" ook aangepakt kan worden en dat gebeurd dus nu. Niet op halve kracht, maar vol er tegenaan. En het gekke is, het eten waar ik altijd van uitging dat ik dat moest hebben (2 grote potten nutella per week), doen me echt niks. Als ik zie hoe hard ik moet trainen om 1 boterham met 6 porties nutella erop, eraf moet trainen, dan motiveert dat behoorlijk om daar vanaf te blijven.

Bij dat programma obese verlangen sommige zo erg naar dergelijke dingen, maar dat heb ik totaal niet. Ik at nooit veel qua volumes, maar alles wat ik at, was giga ongezond. Dat wist ik ook.
Iedereen om me heen maakte altijd opmerkingen dat ik er wat aan moest doen, maar die dachten dat ik het zelf niet wist. Uiteindelijk is "zo zijn" toch een bewuste keuze. Ik verschool me ook altijd achter de mooiste smoesjes. Het echter volledig omgooien is niet zo makkelijk als vele denken. Het is gewoon doodeng.
En daar komt informatie, voorbereiding en er "vol voor gaan" om de hoek kijken. En alleen om het voor jezelf te doen. Het vuur moet oplaaien in jezelf.
En, net zo belangrijk, informatie blijven inwinnen bij mensen die er verstand van hebben.
Dat zijn, in mijn ogen, bodybuilders.
Met afslankconsulenten kan ik niet veel, die zeggen eet meer groente, en wandel een half uurtje. Daar voel ik me totaal niet bij thuis. Dit verdiend arbeid, keiharde arbeit en niet een half uurtje wandelen.
En, nog belangrijker, het is niet mijn bedoeling om een x aantal kilo's af te vallen en dan klaar, nee, ik wil anders leven. En dat is mijn vuur.

Bij de Bennedict berekening vul ik trouwens mijn spiermassa in en "3" aangezien elke dag sporten niet op het niveau is wat jullie doen op iedere dag. Als ik mijn 137kg invul, zou mijn onderhoud op 4000 kal liggen en dat lijkt me wel heel erg veel. Als ik 70 kg invul (spiermassa) dan kom ik op 2784 kal, qua onderhoud uit en dat lijkt me reëel om vanaf te cutten?
Ik at "vroeger" 4200 kal per dag, volledig ongezond en geen beweging, snap dat ik nu beweeg en alleen maar gezond eet, maar denk dat 4000 wel heel erg veel is.

Bedankt voor de antwoorden op mijn koolhydraten vraag! Heb net een beetje zilvervliesrijst en een stukje zalm gemaakt, voor zometeen na het trainen, ben benieuwd!

Mijn eerste foto is genomen toen ik 143 kg was, aangezien ik daarboven cameraschuw was. En ik zal tzt wel een verloop posten. Momenteel zie ik het wel en mijn vrouw ook en in mijn omgeving krijg ik nu al de reactie van "hè, je ziet er "goed" uit", maar het valt nog niet echt op, waar ik mee bezig ben. Het verlies zit vooral onder mijn shirt. Dus feitelijk weten jullie eerder waar ik mee bezig ben, dan 80% van mijn omgeving.

Harstikke bedankt voor het hartelijke welkom, ik hou jullie op de hoogte, maar nu eerst......naar de sportschool :)
 
Als ik je beide posten doorlees heb je het allerbelangrijkste goed zitten, het gedeelte tussen je oren. Beter op 35 jaar bewust worden dan helemaal nooit. En gewoon geduld blijven hebben! (voordeel aan schoon eten dat je een veel voldaner gevoel krijgt van je toiletbezoek, heb net een zeer katabool vejaardagweekend gehad, niks waard die chocoladepastige substantie).
 
Welkom en succes man.
Je moet er niet mee inzitten dat je in het begin "te veel" gewicht verliest hoor. ;)
Gewoon door doen.
Train hard en zwaar, en doe dan je cardio.
Zorg voor voldoende eiwitten (150-200 gram) een redelijke hoeveelheid vet om je hormoonspiegel in orde te houden, en beperk je koolhydraten.
Voor en na je training de koolhydraten als je dat lekker vind.
Voor de training helemaal niets eten werkt voor mij goed, en schijnt je groeihormoon productie op te krikken.
Kun je eens proberen.
BFFM is alles wat je moet weten eigenlijk imo.
Nogmaals, succes man!
 
Respect voor je openheid en keuze die je gemaakt hebt, veel succes!
Denk ook aan je rust en luister goed naar je lichaam.
 
hmmm? valse start? of zou Iglo druk aan het trainen zijn???
ben ik altijd wel benieuwd naar als iemand zo enthousiast begint en dan na 2 posts al gelijk een hele maand niks van zich laat horen. Ik zou toch denken dan je juist in die begin fase wat extra support goed kan gebruiken?
 
Misschien gelijk in de "DBB winterdip" gekomen..? ;)
 
Nee hoor, ik ben keihard bezig. Sloeg zelfs iets door, maar krijg er nu wat beter grip op. De afgelopen periode was vooral het uitzoeken hoe ik reageer op bepaalde voeding en gevolgen daarvan. Zo merkte ik dat ik in spiermassa ging groeien ipv vet verlies. Daarop heb ik de magere kwark voor het slapen gaan geschrapt en dat wat meer naar begin van de avond gebracht. Ook had ik "last" van 2 platformen, wat frustreerde. Ik zit nu om de dag sporten, beginnend met KT en direct daarna Cardio. Ook gebruik in naast de BTFFTM het boekje "op de cover van men's health in 100 dagen". Niet dat dat mijn ambitie is, maar het gaf me wat extra houvast.
Ook ben ik duidelijk aan het "transformeren", omgeving zeggen allen dat ze het zien en ik ga nu goed. Voelt gigantisch goed, al is het zwaar, maar de tip "train hard, zwaar en vergeet de Cardio niet" werkt wel als ik half dood ga tijdens het trainen.
Qua voeding heb ik totaal de behoefte niet naar de foute dingen.
Chocolade was wel een probleem, maar dat heb ik opgelost door whey Perfection chocolade smaak. De afslank eiwit en whey Isolaat kreeg ik erg last van.
Zelfs een actifry gekocht voor de groente en dat bevalt ook.
Ook reageer ik goed op wat mijn gezin nu noemt als "spierballen hamburgers", dat is tartaar, wat gekruid en rode pepers fijn gesneden. Zo hebben we toch hamburgers, maar dan de betere variant.
Ik woog vanmorgen 125 kilo, dus dat gaat goed!
Gelukkig maar en ben er stiekem heel erg trots op! Spiermassa was met 15 kilo gegroeid, maar dat is weer iets geslonken, omdat ik die opbouw momenteel nog niet wil.
Wel gaaf om te zien dat er dus een soort van omslag punt is waarop je lichaam rleageert.

O ja en ik heb mijn hele leven hoge bloeddruk, dat was 179 bij 99 en dat zit nu op 132 bij 71 en dat is iets wat ik totaal niet had verwacht en ook al doe ik het zelf, ik heb echt veel aan dit forum, dus nogmaals dank.
En dit is zeker niet de laatste keer dat ik jullie bedank!

De sportschool roept, dus ben weer weg, tot gauw!
 
Spiermassa was met 15 kilo gegroeid, maar dat is weer iets geslonken, omdat ik die opbouw momenteel nog niet wil.
Leuk dat je het allemaal zo positief ervaart, maar dit geloof je toch zelf niet hoop ik..?
Als je zo'n type bent van: "Ik werd te breed en te gespierd, dus ben wat geminderd" ga je snel fans verliezen hier. ;)
 
van 150 naar 125 kg... dat gaat zeker de goeie kant op.

ik zou zeggen wees niet bang om spieren te kweken. Spieren vragen namelijk in hun onderhoud nogal wat energie, waardoor je met meer spieren dus makkelijker vet verbrand.

verder goed bezig, ga zo door ;)
 
Back
Naar boven