AndroidHealthClinic

Na 5 jaar weer terug. Alcoholverslaving wegsporten!

171cm, 72kg, 20-25%VP; Cutten of Clean-bulken?


  • Totaal stemmers
    8

Bezoekers in dit topic

Massimo86

Novice
Lid geworden
5 jan 2019
Berichten
1
Waardering
2
Lengte
1m71
Massa
72kg
Vetpercentage
20%
Zoals titel al doet vermoeden, heb ik ruim 5 jaar de binnenkant van een sportschool niet meer gezien. Dit vooral omdat ik ruim 5 jaar een nieuwe hobby kreeg; VODKA Drinken en nog veel meer drinken. Dit elke dag, overdag en s'avonds. Hierdoor een slechte nachtrust, ongezonde voeding, levensstijl en veel stress en problemen in prive en op werk.

Hier heb ik sinds kort een punt achter gezet. Ik wil weer sporten!

Vanaf mijn 16e tot mijn 25e kan ik zeggen dat ik echt verslaafd was aan sport en fitness. 5 tot 6 keer in de week trainen was destijds heel normaal. Kickboksen, kracht en conditie.

Nou wil ik mijn best doen om weer verslaafd te raken aan de sportschool, echter ben ik hier iets onzeker over. Met name omdat ik al wat ouder ben en al zo lang geen gewichten of dumbels heb aangeraakt.

Onlangs 32 geworden met de volgende stats:
-171
-72kg
-Schat 20-25% VP.

Ondanks dat ik nog slank ben, heb ik veel spiermassa kwijt geraakt, six-pack is veranderd in zwembandjes en een klein buikje, niet dik, maar gewoon NAT (tegenover gestelde van droog? :P )

Nou is mijn doel om 3 tot 4 keer per week te gaan trainen en mijn streven is om qua gewicht richting de 72-75kg met een VP van rond de 10-15%.

Ik ben al begonnen sinds een paar dagen, maar ik merk dat het nog echt wat rond klot*n is.

Ook twijfel ik of ik nou moet cutten of clean-bulken...?

Anyway, we gaan ervoor. Wellicht dat ik binnenkort een foto-log ga beginnen om eens per maand een post op te plaatsen om de voortgang bij te houden.

Tips over mede (ex) alcohol misbruikers/verslaafden die deze overstap hebben gemaakt, meer dan welkom.
 
Ten eerste, knap dat je van de drank af bent!

Ik zou eerst maar eens gewoon rustig beginnen, weer plezier krijgen in het trainen. Daarna rustig cutten naar een lager vet percentage en van daar uit weer bouwen.
 
Zoals hierboven gezegd: Gewoon rustig beginnen met trainen, houd het plezierig. De eerste maanden ga je sowieso een betere fysiek krijgen zonder specifiek te cutten/bulken.

Je kan dan binnen paar maanden bepalen of je wil bulken of cutten. Succes!
 
  • Like
Waarderingen: 040B
Dit vooral omdat ik ruim 5 jaar een nieuwe hobby kreeg; VODKA Drinken en nog veel meer drinken. Dit elke dag, overdag en s'avonds.

ik zou ook aan de oorzaak gaan werken waarom je verslaafd bent geraakt,overmatig drinken doe je niet voor je plezier ,alcoholverslaving is een ernstige ziekte die behandeling nodig heeft ,dat raak je niet kwijt

door alleen te sporten, hoe sympathiek dit plan ook lijkt ,zonder behandeling zal je bij tegenslag weer naar de fles grijpen die reflex heb je nu eenmaal aangeleerd
 
Laatst bewerkt:
respect hoor. luister naar je lichaam en zoek hulp. je hoeft het niet alleen te doen
 
Goed dat je weer ‘terug’ bent. Ik zou lekker gaan cutten. Meteen goed beginnen, dwz goed voedingschema en trainingschema. Heb je al enig idee hoe je dit in gaat richten? Als trainingsroutine adviseer ik je 3x per week fullbody, het liefst een schema wat al bestaat en zichzelf heeft bewezen. Hierover en over de voeding kan je in de sticky’s al een hoop info vinden, lees ze even goed door dat scheelt je een hoop tijd. Als beginner verlies je vet en kom je ook nog eens in spier aan. Je doel wat je voor ogen hebt is realistisch en binnen enkele maanden haalbaar. Ga er snel mee aan de slag, resultaten zien is gemotiveerd blijven :)
 
Lid Sinds:
5 jan 2019


Massimo86 was laatst gezien:

5 jan 2019
 
Is even een biertje doen “brb”.
 
Back
Naar boven