- Waardering
- 10
- Lengte
- 1m73
- Massa
- 64kg
- Vetpercentage
- 10%
Hallo,
Ik neus hier al enkele weken rond sinds ik en een buddy zijn begonnen met krachttraining 6 maanden geleden. Heb erg veel geleerd van dit forum tot nu toe. De eerste ~5 maanden hebben we vooral op de vaste machines getrained, en sinds een maand doen we een full body schema met barbells, dumbbells, cables etc. Dit bevalt ons goed, maar het kost ons teveel tijd, we zijn nu ongeveer 2,5 uur bezig dit schema af te ronden.
Daarom heb ik geprobeerd een 3-split schema te maken, waarbij we wel goed trainen, maar niet 2,5 uur mee bezig zijn.
Eerst wat benodigde info:
Maandag: borst, biceps
Ik heb begrepen dat ik dit moet aanpassen van tijd tot tijd, om mijn lichaam niet te laten wennen?
Gewicht zo zwaar dat de laatste paar reps er nog net uit te persen zijn.
En is dit schema toereikend? Alvast bedankt voor elke reactie.
Ik neus hier al enkele weken rond sinds ik en een buddy zijn begonnen met krachttraining 6 maanden geleden. Heb erg veel geleerd van dit forum tot nu toe. De eerste ~5 maanden hebben we vooral op de vaste machines getrained, en sinds een maand doen we een full body schema met barbells, dumbbells, cables etc. Dit bevalt ons goed, maar het kost ons teveel tijd, we zijn nu ongeveer 2,5 uur bezig dit schema af te ronden.
Daarom heb ik geprobeerd een 3-split schema te maken, waarbij we wel goed trainen, maar niet 2,5 uur mee bezig zijn.
Eerst wat benodigde info:
- Hoelang je traint
~6 maanden nu dus, ~5 maanden vaste apparaten, ~1 maand losse gewichten. - Wat je doel is
Meer massa erbij trainen, op het moment weeg ik 57.5 kilo (i know, ben altijd ondergewicht geweest, totdat ik begon te trainen ), heb tot nu toe zo'n 5 kilo spier bij getraind. Vooral de laatste maand met nieuw eetschema en losse gewichten gaat het hard. Het doel is er goed gezond uit te zien, de fun, en fysiek een stuk sterker worden. Zou graag men vrienden in de pan hakken met armpje drukken - Waar je prioriteiten liggen
Full body eigenlijk - Beschikbare apparatuur
We zitten op een nieuwbouw fitness centrum met alles erop en eraan. Ze hebben heel erg veel apparatuur. - Beschikbare tijd
3 keer in de week ongeveer een uur. - Voeding
Ik eet zo'n 3200 cals per dag, 130gr eiwit, 360gr koolhydraten, 118gr vetten.
Het schema:
Maandag: borst, biceps
Borst:
Barbell Bench Press
Dumbbell Bench Press
Dumbbell Fly
Cable Standing Fly
Biceps:
Barbell Curl
Dumbbell Curl
Woensdag: rug, triceps, buikBarbell Bench Press
Dumbbell Bench Press
Dumbbell Fly
Cable Standing Fly
Biceps:
Barbell Curl
Dumbbell Curl
Rug:
Pull-Up
Cable Pulldown
Cable Seated Rows
Triceps:
Cable Pushdown
Skull Crusher
Buik:
Sit Up
Abominal Crunch
Vrijdag: Benen en schoudersPull-Up
Cable Pulldown
Cable Seated Rows
Triceps:
Cable Pushdown
Skull Crusher
Buik:
Sit Up
Abominal Crunch
Benen:
Barbell Squat
Leg Press
Barbell Deadlift
Schouders:
Barbell Militairy Press
Dumbbell Lateral Raise
Barbell Shrug
Alle oefeningen 3 sets x 8 repsBarbell Squat
Leg Press
Barbell Deadlift
Schouders:
Barbell Militairy Press
Dumbbell Lateral Raise
Barbell Shrug
Ik heb begrepen dat ik dit moet aanpassen van tijd tot tijd, om mijn lichaam niet te laten wennen?
Gewicht zo zwaar dat de laatste paar reps er nog net uit te persen zijn.
En is dit schema toereikend? Alvast bedankt voor elke reactie.