MuscleMeat

Na bijna 4 jaar, borst equivalent met die van kleuter

Bezoekers in dit topic

JoD

Cool Novice
Lid geworden
20 nov 2011
Berichten
52
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
87kg
Ja, de titel zegt al veel.

Ik train nu al vier jaar waarvan nu 1 jaar intensief.

Een jaar geleden woog ik 59 kg en was ik 1,81m lang.
Vandaag: 83 kg; 1,82m

Met voeding en supplemente zit ik zeker ok, daar heb ik geen twijfels over.
-eiwitshakes: Protein-6 (bodylab)
-gebruikt in het verleden: 2 kuurtjes van 2 maanden Crea-monohydraat, 1 kuurtje Cellmass in combinatie met NO-Xplode van 1 maand.
-momenteel: die shakes + pre-workout Maniac (is een goede prijs/kwaliteit).

Ik stoor me enorm aan de vooruitgang die ik NIET boek als ik het over mijn borstspieren heb. Biceps, triceps, rug en buik gaan (nog steeds) als een speer vooruit, maar m'n borst blijft echt niets.

wat andere gegevens:
-Bench: 6-8 keer 100 kg, daar krijg ik mooie setjes uit
-Front pully (rug): 105 a 110 (zegt niet veel aangezien het op een toestel is maar het is in bijna elke fitness max)
-Biceps: tot 55 kg met curled bar 6-8 keer
-Triceps: Aardig wat, hier kan ik moeilijk een nuttig geval bij meegeven
-Schouders: op en top
==> alles behalve borst

Verder train ik mijn benen totaal niet...

Schema: maandag-woensdag-vrijdag

borst (4 oef)
triceps(2-3 oef)
rug(2-3 oef)
biceps(2-3 oef)
schouders(1-2 oef)
buik(genoeg)

Doe ik te veel oefeningen voor borst? Doe ik het verkeerd? Zou ik beter beginnen squatten als extra? Ik weet het niet meer. Ik heb tijdens een training ook vaak het gevoel dat ik mn pomp sneller verlies in de borst.

Iemand nuttige tips + wat geeft je borst nou de meeste massa: bovenkant, onderkant, midden?

Bedankt alvast he!
 
Eerst warm-up, dan:

6-8 X 60
6-8 X 80
6-8 X 95
6-8 X 100

dan uitdrukken:
60,50,bar --> aan 1 trok door
 
dan volgt er meestal een bovenkant borstoefening (incline bench / incline fly (dumbbells / cross over (gericht op bovenkant dan)) , binnenkant borst (fly, cross over (binnenkant dan)), dan nog een chest press ofzo...

Wel moet ik meegeven dat ik pas sinds een maand echt frequent mijn bovenkant borst train, voorheen kon dat niet vanwege gebrek aan toestellen en gewichten op andere fitness. Onderkant train ik dus nooit ...
 
Ik heb tijdens een training ook vaak het gevoel dat ik mn pomp sneller verlies in de borst.
Bij welk setje/ oefening verlies je je pomp?
Zodra ik mijn pomp verlies in mijn spieren ben ik al aan het overtrainen namelijk.
 
meestal gebeurt dit bij een fly of een cross-over, ik heb het namelijk erg moeilijk om me dan nog te concentreren op mijn borst (zo lijkt het , of het zo is ?).
 
pics zouden handiger zijn, ik snap trouwens die hele borst fixatie niet, een brute rug, schouders en armen zijn sowieso al aesthetic pleasing.
.
 
pics van je ontbrekende pecs?
 
pecs van je ontbrekende pics?

HAHAHAHAHAAHAHA HILARISCH BEN IK
 
ja, die bedoel ik ja. Zodat jullie een beeld hebben van wat ik bedoel
 
FF myth busted doen: binnenkant borst kan je niet trainen, het is een bundel die samentrekt en je zodoende traint waarbij groei van die bundel plaatsvind over die hele bundel en niet de eerste centimeters die jij binnenkant noemt.

Myth 2 pomp en overtraining: pomp is onbelangrijk voor spiergroei en heeft al helemaal niks met overtraining te maken.

En met een borst van een kleuter doe je niet 100kg drukken. Weet niet hoor maar zelfbeeld kan ook een issue zijn. Een anorexia patient ziet ook een vetrol waar een ander een gratenpakhuis ziet. 23!!!! kilo massa in een jaartje en ontevreden, je wil te snel te veel!
 
FF myth busted doen: binnenkant borst kan je niet trainen, het is een bundel die samentrekt en je zodoende traint waarbij groei van die bundel plaatsvind over die hele bundel en niet de eerste centimeters die jij binnenkant noemt.

Myth 2 pomp en overtraining: pomp is onbelangrijk voor spiergroei en heeft al helemaal niks met overtraining te maken.

En met een borst van een kleuter doe je niet 100kg drukken. Weet niet hoor maar zelfbeeld kan ook een issue zijn. Een anorexia patient ziet ook een vetrol waar een ander een gratenpakhuis ziet. 23!!!! kilo massa in een jaartje en ontevreden, je wil te snel te veel!

Indeed.
 
mischien meer variatie in je training? je traint telkens hetzelfde mayb moet je je spieren even anders prikkelen?
 
Wat ik nodig heb om goed te kunnen beoordelen is een filmpje (en als dat niet lukt een heel gedetailleerde omschrijving van je press techniek)
Greepbreedte, beweging ellebogen, hoek bovenarmen tov. romp, plaats waar je de stang laat neerkomen etc.

Vraag is ook bijvoorbeeld, of je relatief lange/korte armen hebt en de lengte-verhouding van je onderarm tov. je bovenarm

Vermoedelijk maak je de press bewegingen te veel met je frotale delts en triceps, wat o.a. zou kunnen verklaren waarom die het zoveel beter doen qua vooruitgang.
 
Je zegt dat je voeding helemaal in orde is en vervolgens post je dat je whey, crea en cell mass gebruikt(e). Hoeveel kilocaloriën eet je per dag en wat is je e/k/v?
Het kan ook zijn dat lichaam andere prikkels nodig hebt. Sowieso is een jaar lang hetzelfde trainen niet erg bevorderlijk.
 
Back
Naar boven