Fitness Seller

Na bijna 4 jaar, borst equivalent met die van kleuter (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Wat ik nodig heb om goed te kunnen beoordelen is een filmpje (en als dat niet lukt een heel gedetailleerde omschrijving van je press techniek)
Greepbreedte, beweging ellebogen, hoek bovenarmen tov. romp, plaats waar je de stang laat neerkomen etc.

Vraag is ook bijvoorbeeld, of je relatief lange/korte armen hebt en de lengte-verhouding van je onderarm tov. je bovenarm

Vermoedelijk maak je de press bewegingen te veel met je frotale delts en triceps, wat o.a. zou kunnen verklaren waarom die het zoveel beter doen qua vooruitgang.

Een vriend heeft ergens een filmpje van een paar maanden oud, maar dat vind ik niet recent genoeg. Ik zal een nieuw filmpje maken (morgen als dit mogelijk is), hopelijk vind je daar alle informatie in?

---------- Post toegevoegd Tue 22 Nov 2011 om 16:39 ----------

FF myth busted doen: binnenkant borst kan je niet trainen, het is een bundel die samentrekt en je zodoende traint waarbij groei van die bundel plaatsvind over die hele bundel en niet de eerste centimeters die jij binnenkant noemt.

Myth 2 pomp en overtraining: pomp is onbelangrijk voor spiergroei en heeft al helemaal niks met overtraining te maken.

En met een borst van een kleuter doe je niet 100kg drukken. Weet niet hoor maar zelfbeeld kan ook een issue zijn. Een anorexia patient ziet ook een vetrol waar een ander een gratenpakhuis ziet. 23!!!! kilo massa in een jaartje en ontevreden, je wil te snel te veel!

Nee, dat is het niet. M'n vrienden op de fitness zeggen het zelf ook, ik begrijp er niets van.
 
Even wat in gewicht droppen, een weekje stoppen met de borst en in die week zoveel mogelijk naar techniek kijken op filmpjes etc of in de gym zelf.. Ik denk net zoals al eerder is gezegd dat je te veel drukt vanuit je schouders en armen. Ga daar dus eens goed naar kijken. Ga bovendien ook wat meer variëren in je rep-range, dus eens een tijdje 10-12 herhalingen doen.

Trouwens, 4 borst-oefeningen? Het zou best wel eens kunnen zijn dat je je daardoor overtraind hebt. Maar daar ga ik niet vanuit, gezien het gewicht dat je nu al drukt.
 
Eerst warm-up, dan:

6-8 X 60
6-8 X 80
6-8 X 95
6-8 X 100

dan uitdrukken:
60,50,bar --> aan 1 trok door

Lijkt mij een beetje nutteloze training. Is gewoon moe trainen zonder effect.

Dus, je bent al opgewarmd.. Wat voor nut hebben dan in vredesnaam die eerste 2 setjes van 60 en 80 ? Oppompen of zo ?

Dan heb je 2 setjes die misschien enig effect hebben, en dan ga je vervolgens nog verder naar de klote door weer verder te niksnutten met eindeloos reppen zonder gewicht ? Helemaal tot aan een lege bar ??? ???

Ik begrijp hier echt geen kloot van . (no offense)

Waarom ga je niet gewoon opwarmen (niet om te pompen zucht), maar gewoon een beetje opwarmen zodat je je niet blesseert en niet verder.

Dan 3 of 4 setjes ZWAAR drukken, dus setjes die je maar net kunt in plaats van setjes die je veel te makkelijk af gaan?
Als ik je routine zo zie moet je makkelijk 3 setjes van 8 van 115 kilo kunnen drukken als je nog een beetje vers bent en al die onzin vantevoren weg laat.

En daarna elk setje 10 kilo eraf of zo om wat meer reps te maken, maar zeker niet meer dan hoogstens 2 of 3 setjes na de zware setjes.

Verder, met 83 kilo lijkt het dat je aardig kan benchen, zo goed zelfs dat ik ernstig twijfel over je vorm.

Je hebt maar een bepaalde hoeveelheid nuttige energie aan het begin van je training. Gebruik deze verstandig en probeer die niet te verspillen maar train efficient.

Oh en vergis je niet, na 2 of 3 ZWARE setjes heb je ook al een aardige pomp hoor, dus wees maar niet bang :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Of werk meer aan je techniek en probeer meer op je borst te concentreren. Bijvoorbeeld bij bench goed diep gaan, gecontroleerd naar beneden, snel uitduwen. Zorg ervoor dat je schouders niet te veel gebruikt (komt vaak voor).
 
Lijkt mij een beetje nutteloze training. Is gewoon moe trainen zonder effect.

Dus, je bent al opgewarmd.. Wat voor nut hebben dan in vredesnaam die eerste 2 setjes van 60 en 80 ? Oppompen of zo ?

Dan heb je 2 setjes die misschien enig effect hebben, en dan ga je vervolgens nog verder naar de klote door weer verder te niksnutten met eindeloos reppen zonder gewicht ? Helemaal tot aan een lege bar ??? ???

Ik begrijp hier echt geen kloot van . (no offense)

Waarom ga je niet gewoon opwarmen (niet om te pompen zucht), maar gewoon een beetje opwarmen zodat je je niet blesseert en niet verder.

Dan 3 of 4 setjes ZWAAR drukken, dus setjes die je maar net kunt in plaats van setjes die je veel te makkelijk af gaan?
Als ik je routine zo zie moet je makkelijk 3 setjes van 8 van 115 kilo kunnen drukken als je nog een beetje vers bent en al die onzin vantevoren weg laat.

En daarna elk setje 10 kilo eraf of zo om wat meer reps te maken, maar zeker niet meer dan hoogstens 2 of 3 setjes na de zware setjes.

Verder, met 83 kilo lijkt het dat je aardig kan benchen, zo goed zelfs dat ik ernstig twijfel over je vorm.

Je hebt maar een bepaalde hoeveelheid nuttige energie aan het begin van je training. Gebruik deze verstandig en probeer die niet te verspillen maar train efficient.

Oh en vergis je niet, na 2 of 3 ZWARE setjes heb je ook al een aardige pomp hoor, dus wees maar niet bang :thumb:

paar lichtere setjes zijn prima als voelsetjes ed, elke set heavy gaan is 1 van de meest overgewaardeerde principes. zolang er maar progressief getraint word.
daarnaast zijn de gewichten, ondanks netjes, nou ook weer zo speciaal niet...
 
Gewoon benen trainen, dan komt alles goed.
 
neem dan een foto front relaxed, aan een zijkant en een front dubbel bicep kunne we tog niet goed je borst beoordelen
 
Ok. Ben een beetje nieuw op dit gebied, maar je kan toch al zien aan die zijkant bicep dat mn borst serieus achterloopt. ik zal ze morgen maken.
 
Meer squeezen van de borst tijdens je reps, rustig zakken zoals eerder gezegd voor meer concentratie op je borst te zetten. Oefen met het squeezen bij Fly of cable oefeningen daarbij is het makkelijk als je op het push gedeelte je borst knijpt en vasthoud tot je terugzakt. Als dat je chest niet kilt door BP Fly CableXover wil je denk ik niet eens je 4e setje doen!
 
Waarschijnlijk combinatie van teveel volume/teveel barbellwerk en te weinig kcals.
 
Heb een heel nieuw voedingsschema nu, dat echt puur op bulken gericht is. Ik post over een maandje nieuwe foto's
 
Als ik je routine zo zie moet je makkelijk 3 setjes van 8 van 115 kilo kunnen drukken als je nog een beetje vers bent en al die onzin vantevoren weg laat.

Denk niet dat zo'n lijfje (makkelijk) 3x8x115 kg wegdrukt ;)

TS gewoon blijven afwisselen (tussen dumbbells en bar), en in dit topic lijkt het net alsof bankdrukken de enige oefening is waarbij je massa opbouwt.
 
Echt schandalig hoor, 4 jaar trainen en nog nooit iets met je benen gedaan... Je maakt je druk om kleine borstspieren terwijl je rondloopt met kippepoten?...

:(
 
Grote borst is grote bankdruk.

Niet op pomp training, is nutteloos.
 
Grote borst is grote bankdruk.

Niet op pomp training, is nutteloos.

Ik ken er zeker wel die een grote borst hebben en nooit bankdrukken, als je puur naar bodybuilding klijkt kun je beter het bankdrukken weglaten dan de dumbbellpress. Er wordt hier door de "deskundigen" van DBB ook regelmatig geroepen dat de flyes oefeningen nog beter werken als massabouwer.
 
Ik ken er zeker wel die een grote borst hebben en nooit bankdrukken, als je puur naar bodybuilding klijkt kun je beter het bankdrukken weglaten dan de dumbbellpress. Er wordt hier door de "deskundigen" van DBB ook regelmatig geroepen dat de flyes oefeningen nog beter werken als massabouwer.

Incline press doet zeker wel de borst volume geven.
Geeft een perfecte boost voor de bovenkant van de borst.
 
Ik ken er zeker wel die een grote borst hebben en nooit bankdrukken, als je puur naar bodybuilding klijkt kun je beter het bankdrukken weglaten dan de dumbbellpress. Er wordt hier door de "deskundigen" van DBB ook regelmatig geroepen dat de flyes oefeningen nog beter werken als massabouwer.
Dumbbell bench press is ook bankdrukken.
 
Dumbbell bench press is ook bankdrukken.

not sure if srs..... De beweging is hetzelfde maar met dumbbells zit er ook nog een stuk stabiliteit in.

IMO kan je beter 70% squueze oefeningen hebben en 30% push oefeningen, benchpress is een beetje overrated.
 
Dumbbell bench press is ook bankdrukken.

Sinds wanneer? Heb nog nooit een powerliftwedstrijd gezien waar je ook dumbbells mag kiezen.
 
Back
Naar boven