MuscleMeat

Na de training, voor het slapen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Blaahaat

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
8 feb 2006
Berichten
439
Waardering
1
Stel dat je om 8u30 thuiskomt na het trainen, en om 9u30 gaje naar bed. Dan doe ik het volgende:

8u30: Dextroshake
8u45: Whey shake
9u25: Kwark

Maar dan heb ik geen koolhydraten gegeten na de training. Maar is dat wel nodig als ik toch een uur later al ga slapen? Ik wil namelijk niet te laat op de avond nog koolhydraten eten...
 
Koolhydraten, maar dat zijn allemaal suikers
 
waarom wil je niet voor het slapen teveel kh naar binnen werken?

Neem gewoon wat pasta ofzo of rijst;)
 
je hebt toch net enorme ruimte gecreerd voor die kh? insuline is laag, cort en glucagon hoog, deze weer terug draaien door kh eten en kh-voorraden vullen.
die worden heus niet opgeslagen als vet hoor. gewoon lekker kh rijk eten lijkt mij.
 
Yep, ik zou een maaltijd met KH en eiwit nemen voor je gaat slapen (in plaats van de kwark zeg maar)

Waarom wil je trouwens geen KH eten zo "laat" op de avond ?
 
ik neem savonds PWO shake dan 30 min daarna banaan + kwark en een uur daarna sleep stack
 
Gooi anders een klein beetje brinta door je whey shake...
 
Blaahaat denkt dat als je na een bepaald uur voor je slapen gaat koolhydraten eten dat deze in vet omgezet worden. Correct?
 
Blaahaat denkt dat als je na een bepaald uur voor je slapen gaat koolhydraten eten dat deze in vet omgezet worden. Correct?

Dat dacht ik ja. Dus ipv een dextro+whey shake na de training kan ik beter gewoon wat pasta met kip eten?
 
Dat dacht ik ja. Dus ipv een dextro+whey shake na de training kan ik beter gewoon wat pasta met kip eten?

Jupz, doe ik ook wordt er geen gram dikker van en spierpijn si dag erna iets minder als dat je het nie doet
 
Ik eet altijd een bord brinta met een eiwit shake na het trainen.. Et word niet omgezet in vet bij mij.. En ik denk dat je weer wat extra herstel mee pakt.. zou et nie:cool:
 
Genoeg geld verspild aan shakes dus... Nu eet ik als ik thuis kom pannenkoeken, botherhammen met kipfilet, eieren, brinta met melk, spaghetti...
 
Het is niet verkeerd, maar er klopt iets niet en zijn een paar dingen niet optimaal.

3. Je eiwit heb je het meeste nodig direkt na de training, maar je neemt dat pas later.

Ik dacht net dat je direct na de training eerst dextrose moest innemen en pas een kwartiertje later de whey? ??? Ga er na nieuwjaar waarschijnlijk ook mee starten en zou graag wat info hebben!
 
wat de logica achter het op verschillende tijden nemen van whey en dextro is dat whey eerst afgebroken moet worden tot amni's daarom neem je zon 30 minuten later je dextro zodat je de amnio's en dextro tegelijk in grote hoeveelheden in je bloed krijgt.

maar na de training schijnt dat minder uit te maken dan voor de training.

maar waarom je dan eerst je dextro zou moeten nemen is mij dan weer een raadsel.
 
Na het trainen neem ik meestal een groot bord Farfalle (pasta) met een grote tonijnsteak... Deze maaltijd staat garant voor een fikse dosis KH en eiwitten (en ik vind 't heerlijk:D ) Ik gebruik geen sups, geloof veel uit mijn voeding te kunnen halen... (Ik neem gemiddeld 2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht)
 
Beter eet je alleen langzaam verterende eiwitten voor het slapen gaan. De Koolhydraten worden in de slaap niet gebruikt voor energie. Als het goed is heb je na je training je koolhydraten al voldoende aangevuld. Het grootste gedeelte van de koolhydraten die je eet voor je gaat slapen worden dus opgeslagen als vet. Ik zelf eet 2 uur voordat ik ga slapen geen (grote) maaltijden meer met koolhydraten. IK ben van mening dat zelfs als je in de bulk zit je er alleen maar vet mee bulkt, wanneer je voor het slapen koolhydraten naar binnenwerkt. Dus beter ook geen kwark daar zitten ook koolhydraten in. :D
 
alsof schwarzenegger zoiets ooit had gebruikt :P voor het slapen die ging gewoon pitte.

voor het slape pomp je er 30 gram in en verder gebeurt er nix raars
Tijdens het slapen gebeurt er wenig meer een kwestie van hormoon aanmaak. en rust
 
direct na het trainen drink ik een chocomel en een whey shake en voor het slapen gaan nog een dikke halve liter melk. koolhydraten heb ik de hele dag al genoeg naar binnen gewerkt om naast de choco nog meer in me kanaal te proppen.
 
Back
Naar boven