MuscleMeat

Na elke training halfdood?

Bezoekers in dit topic

huckfinn

Ripped Bodybuilder
20 jaar lid
Waardering
5
Hey,

Is het gevoel dat je na elke training hebt altijd hetzelfde?
Ik bedoel: als ik mijn armen train, geef ik uiteraard alles en pak elke training meer gewicht - maar s'avonds na het eten heb ik wel weer zin om mijn buik eens flink te trainen.
Echter, als ik mijn benen heb getraind, dan heb ik de eerste twee uur kotsneigingen, loop raar en wil alleen maar slapen. Hetzelfde geldt in mindere mate voor de 'rug'-dag waar ik onder andere deadlifts heb staan. Dan sta ik een paar minuten te tollen (ik adem tijdens oefening wel normaal ;P)
Na mijn schouders te hebben getraind, heb ik al snel het idee niks te hebben gedaan (terwijl ik toch steeds meer gewichten pak)

Moet je na iedere training nou helemaal kapot zijn? Of verschilt dat per spiergroep? Ik heb nu het idee dat ik mijn benen en rug bijvoorbeeld veel intenser train dan mijn borst en armen, terwijl ik van die laatste twee spiergroepen ook 4 dagen lang nog pijn voel na een training. Is dat schijn? Of hebben jullie dat ook en is het logisch?

Tuurlijk verschilt dat. De ene spiergroep is groter dan de andere, en heeft ook meer samengestelde oefeningen. Dus dat zal een veel grotere aanslag op je lichaam zijn dan een bicepstrainingkje. Maar je hoeft toch ook niet elke keer half dood te zijn ;)

na schouders heb ik ook altijd het gevoel dat ik niets heb gedaan...
en ook nooit spierpijn de volgende dag...

'k ben meestal doodmoe na uurtje training
vorige vrijdag m'n schouders getraint en nu pas krijg ik soms steken in m'n linkerschouder :(, al zijn ze nu beetje verminderd :o

Je hoeft inderdaad niet halfdood te zijn van elke training.
Maar het halfdood zijn komt door het opgebruiken van energie, zuurstof en door het feit dat je getrainde spieren een grote aanslag op je bloedomloop doen, doordat het bloedvolume in de spier toeneemt.
En bij grote spieren als rug en benen kan het effect zo sterk zijn dat je lichaam niet meer genoeg naar je organen of zelfs je hoofd kan sturen.
Vandaar symptomen als misselijkheid, duizeligheid en zwaar vermoeid zijn.
Bij kleine spieren als biceps of delts is het effect dus minder omdat deze een kleinere aanspraak op je bloedsomloop doen, maar dan kun je de spier dus wel degelijk toch helemaal afgemaakt hebben bij het trainen.
Dus als je 2 uur na bicepstrainen denkt; ik ben niet moe, probeer dan nog maar eens een bicepscurl met je normale gewicht, zal best wel moeilijk of niet gaan.

Ik train zo zwaar als ik kan maar ben daarna nog wel ok, moet daarna ook meestal nog werken. In de zomer vind ik het wel uitputtender, nu zweet ik niet zoveel, maar in de zomer. :eek:

Na elke training ben ik meestal wel behoorlijk gaar..vooral na de rug-dag van het deadliften en ook na benen trainen kom ik de trap bijna niet meer op hehe :D

1e uur na (een goede) training ben ik meestal heel actief, heb veel energie enzo, maar daarna begin ik wel moe te worden,

yep ,ik ben ook dikwijls kapot en zeker nu ik borst en rug samen op1 dag doe,zalig zo'n killertraining :D

Terug
Naar boven