AndroidHealthClinic

Na hoeveel weken nieuwe oefeningen aanleren (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

almostthere

Novice
Lid geworden
4 aug 2022
Berichten
21
Waardering
3
Lengte
1m81
Massa
80kg
Hallo

Na hoeveel weken stappen de meesten onder ons over naar nieuwe oefeningen voor variatie qua spiermassa
 
Welkom.

Dit forum heeft een zoekfunctie, probeer eens iets als "oefeningen wisselen". Ook zijn er stickies voor veel voorkomende vragen.

Succes!
 
Hallo

Na hoeveel weken stappen de meesten onder ons over naar nieuwe oefeningen voor variatie qua spiermassa
Na jaar of 12.

Leer maar eerst de belangrijke oefeningen correct uitvoeren, en richt je daar op. Gewicht verhogen kan per week. Maar belangrijkste is de oefening correct leren uitvoeren.
 
Nooit, je word juist beter na maand na maand hetzelfde te doen. Om juist dan je split om te gooien is dom. Tenzij je in “shock the muscle bro science” gelooft.
 
Maar het is wel leuk en soms goed om af en toe eens een nieuwe oefening te proberen. Bijvoorbeeld dumbbell presses/curls i.p.v. barbell, of juist andersom; of hackenschmidt squats, front squats. Niet iedereen heeft baat bij dezelfde oefeningen.
 
Hallo

Na hoeveel weken stappen de meesten onder ons over naar nieuwe oefeningen voor variatie qua spiermassa
Leuke vraag. Meestal blijven de 'grote drie' altijd wel een rode draad in je trainingen. Om die te masteren heb je jaren nodig.
Ondertussen kun je wel al variaties ervan gaan doen als 'secundaire hoofdoefening', denk aan incline presses, frontsquat, dips, chins etc.
Op isolatie kun je helemaal los gaan om het leuk te houden of bepaalde spieren wat extra's te geven, het is tenslotte 'maar' isolatie. Niet dat je nou elke training gaat wisselen, ook hierin wil je wel progressie boeken. Maar de (semi) coumpounds zijn het belangrijkst, die verander je dus niet snel. Denk eerder in maanden/jaren dan weken.
 
Nooit, je word juist beter na maand na maand hetzelfde te doen. Om juist dan je split om te gooien is dom. Tenzij je in “shock the muscle bro science” gelooft.

Nee, dat is niet dom. Je kunt ook je schema omgooien van UB-LB naar FB. Je groei stopt dan echt niet ineens. Dat gelul is Bro- Science ! Schock The Muscle kan ook , maar dat leer je nog wel de komende jaren. Je kunt goed wisselen qua oefeningen. ipv BP bijv Dumbbells gebruiken. Scott-Curl met DB's ipv EZ etc. Belangrijkste blijft dat je de basisoefeningen correct uitvoert voor je gaat afwisselen.
 
Ligt eraan wat de reden is om van oefening te wisselen, wat is je doel erachter?
 
Ligt eraan wat de reden is om van oefening te wisselen, wat is je doel erachter?

Neem aan dat ie Bro- Science stukje heeft gelezen, dat je elke 6-8 weken je schema moet veranderen anders groei je niet meer, is je lichaam gewent.
 
Als een oefening werkt moet je die niet gaan vervangen door een fitgirl/hippie oefening die je in 1 of ander PT filmpje hebt gezien. De basics blijven gewoon het beste, vandaar kun je nog aanpassingen doen met angles en grip etc wat het beste voor jou werkt.
Meestal blijven de 'grote drie' altijd wel een rode draad in je trainingen.
Ik doe er geen enkele van.

:o
 
Als een oefening werkt moet je die niet gaan vervangen door een fitgirl/hippie oefening die je in 1 of ander PT filmpje hebt gezien. De basics blijven gewoon het beste, vandaar kun je nog aanpassingen doen met angles en grip etc wat het beste voor jou werkt.

Ik doe er geen enkele van.

:o
Ik ook niet, misschien ben ik daarom nog zo skinny :o
Jullie draaien ook nog niet zo lang mee he;). Juist hierom was ik voorzichtig door het woord "meestal" te gebruiken.
 
Isolatie oefeningen mogen ook steeds dezelfde blijven ?
 
Isolatie oefeningen mogen ook steeds dezelfde blijven ?
Tegen de tijd dat dit relevant is voor je heb je genoeg kennis opgedaan om het zelf te beantwoorden.
Tot die tijd heb je meer aan chins en pressen voor je armen bv. Beetje isolatie kun je er wel bij doen, maar mag niet ten koste gaan van de hoofdoefeningen.
 
Moët je bij isolatie oefeningen vaak van trainingschema wisselen of niet ?
 
Ik zeg maar niks.
 
licht dit eens even toe waarom dit relevant is.
Meeste beginner programma's zijn gebaseerd op (semi) compounds. Accessory en isolatie worden toegevoegd zodra de trainee eraan toe is (met een benchpress van 40kg heeft het weinig zin om de triceps te gaan isoleren om maar wat te roepen). Na enige tijd ben je ervaren genoeg om zelf te bepalen welke en hoeveel isolatie je nodig hebt/aankan.
Deze manier van trainen kun je je hele sportieve leven aanhouden, het is echter niet voor elk doel geschikt. Er zijn idd genoeg voorbeelden van krachtsporters die geen of slechts enkele compounds doen. Geheimpje, ik heb ooit gehoord the rock geen squats doet :haar:
 
Back
Naar boven