Fitness Seller

Na sommige oefeningen een seconde vernauwend gevoel van hart, gevaarlijk?

Bezoekers in dit topic

Misschien een beetje aan je conditie gaan werken. Doe je wel iets van cardio?
Dit en denken om je ademhaling terwijl je de oefeningen doet.
 
Denk toch eerder dat het aan je borstbeen en omliggende structuren gaat. Zenuwen, aanhechtingen, tussenribspieren, kraakbeen e.d.
Hoop het maar ik verschillende ribben gebroken gehad, sleutelbenen allebei, ontsteking in mijn borstkas, een spier gescheurd en dat gevoel wat ik omschrijf lijkt daar helemaal niet op.

Ik zie het wel tot ik de arts heb gesproken, ga IIG even wat lichter trainen met wat meer reps tot ik wat meer duidelijk heb.

Dit en denken om je ademhaling terwijl je de oefeningen doet.
Met de ademhaling zit het wel goed maar moet IDD meer aan cardio doen, voor een 37 jarige is die echt belabberd.

Hoewel ik wel elke dag 20 minuutjes fiets en nu bezig ben met 3x in de week 50 min interval op de crosstrainer maar heeft een hoop ruimte voor verbetering :D
 
Gewoon even naar de huisarts. Het kan van alles zijn en met wat gokken kom je er niet achter.
 
Dit en denken om je ademhaling terwijl je de oefeningen doet.

Gewoon even naar de huisarts. Het kan van alles zijn en met wat gokken kom je er niet achter.

Mogelijk angina pectoris. Wat het ook is, volg het bovenstaande advies.
Komt goed, vrijdag een afspraak en tot die tijd gewoon even wat lichter :)

Even dat Angina Pectoris opgezocht, die symptomen klinken wel een beetje als die van mij hoewel ik geen uitstralingen of pijn heb, alleen een naar klemmend gevoel. Zal het voorleggen bij de arts ik hoop dat het wat anders is.
 
Laatst bewerkt:
Komt goed, vrijdag een afspraak en tot die tijd gewoon even wat lichter :)

Even dat Angina Pectoris opgezocht, die symptomen klinken wel een beetje als die van mij hoewel ik geen uitstralingen of pijn heb, alleen een naar klemmend gevoel. Zal het voorleggen bij de arts.

Niet iedereen ervaart alle symptomen. Ik hoop dat ik er naast zit, maar ook met angina p. en verwante aandoeningen valt te leven, met name als je dat gezonder gaat doen. Goede zet om even rustig aan te doen. :)
 
Niet iedereen ervaart alle symptomen. Ik hoop dat ik er naast zit, maar ook met angina p. en verwante aandoeningen valt te leven, met name als je dat gezonder gaat doen. Goede zet om even rustig aan te doen. :)
Haha nou had ik gewenst dat ik het niet had opgezocht :D Ik heb sinds 2 jaar type 2 diabetis en heb flink wat gezopen de afgelopen jaren so maybe I'm fucked.

Als ik jonger was geweest had ik nu echt paranoia geweest wat ik nu niet heb maar het zet mij wel aan het denken. Ik drink nu alleen nog maar water en groene thee, eet 6 van 7 dagen gezond en dan zal je net zien dat ik te laat ben.

Maar goed laat ik niet te voorbarig zijn :) ik lees dat het aanvallen zijn die een minuut tot 15 minuten kunnen duren en dat heb ik dan weer niet, tis een seconde, 2 max na een zware inspanning. Ook kom ik geen zuurstof te kort al sta ik soms wel te hijgen natuurlijk.

Ben nu alleen even niet gemotiveerd om naar de gym te gaan en los te gaan tot ik wat meer weet.
 
Klinkt echt totaal niet als AP trouwens
 
Ook even checken of je tussenribspier geen knoopjes en dergelijke hebben. Dat kan ook voor dit gevoel zorgen
 
Klinkt echt totaal niet als AP trouwens

Eens, klinkt absoluut niet als iets cardiaals. Maar goed, een checkup bij de sportarts kan nooit kwaad. Die kunnen btw ook prima een ecg lezen:thumbs:
 
Werken jullie ook allemaal in een ziekenhuis? Bij twijfel natuurlijk altijd even naar de dokter.
 
Back
Naar boven