AndroidHealthClinic

Na zware oefening licht in hoofd

Bezoekers in dit topic

Ik neem een goede diepe ademteug (buik), en adem nog een keer hoog (borst) terwijl ik nog sta span ik alles aan en zak naar beneden. Vaak weer naar boven zonder te ademen, anders kleine beetjes uitademen.
is dat niet onzettend lastig met zon dikke havanna in je mond ?
 
Ik post maar even wat ik eet op een dag. Dit is duidelijk te weinig, want ik moet wel de 2900 aantikken en haal nu nog 2000 (op een goede dag..)

Eigenlijk zou ik om de 2 uur wat moeten eten maar ik heb zeker 3 uur nodig om weer beetje ruimte te krijgen.

Hoe krijg ik 900 kcal erbij? Ik probeer het al zo veel mogelijk, ik neem ook een weightgainer. Eerder opstaan en een maaltijd erbij kunnen proppen brengt het naar 2300 maar dan nóg meer..


[ ] 10 uur
• 2 sneetjes volkoren brood
• 1 ei
• 3 plakjes spek
• 10 g strooikaas

(12 uur trainen)

[ ] 14 uur
• Weightgainer shake
(Melk, pindakaas, banaan, lijnzaad, whey, oats)
• 5 g creatine

[ ] 16 uur
• Rijst
• Broccoli
• Kip

[ ] 19 uur
• Wat de pot schaft

[ ] 22 uur
• 50 g noten
• 200 g magere kwark
 
Rijst broccoli kip om 4 uur. Tsja, goede maaltijd maar wel erg vullend.

Denk eens aan boterhammen met pindakaas, handjes pinda’s en anders olijfolie shotten (srs).
 
Rijst broccoli kip om 4 uur. Tsja, goede maaltijd maar wel erg vullend.

Denk eens aan boterhammen met pindakaas, handjes pinda’s en anders olijfolie shotten (srs).

Dus maaltijden kleiner ( minder vullend ) en verspreid?
 
Dus maaltijden kleiner ( minder vullend ) en verspreid?
Kies meer caloric dense voedsel. Skip die broccoli en pak noten.

Kleinere porties en regelmatig eten kan zeker de honger stimuleren. En het blijft ook gewoon een stukje proppen waar je vanzelf aan went.
 
Kies meer caloric dense voedsel. Skip die broccoli en pak noten.

Kleinere porties en regelmatig eten kan zeker de honger stimuleren. En het blijft ook gewoon een stukje proppen waar je vanzelf aan went.

Dus veel meer noten, pindakaas en chocomelk?
En groentes moeten ook genoeg gegeten worden toch?
 
Ja en ja, maar als je zoveel moeite hebt met eten zou ik de voorkeur geven aan voedsel dat meer kcal bevat voor de hoeveelheid dat het vult.
 
Ik wil hier overigens niet mee impliceren dat je ongezonde meuk moet gaan eten, maar alles heeft zn plaats in de dagelijkse voeding.

If it fits your macros, maar wel doordacht uiteraard. Imo liever rijst kip cashewnoten dan een mcdonalds burger, snap je?
 
Ik wil hier overigens niet mee impliceren dat je ongezonde meuk moet gaan eten, maar alles heeft zn plaats in de dagelijkse voeding.

If it fits your macros, maar wel doordacht uiteraard. Imo liever rijst kip cashewnoten dan een mcdonalds burger, snap je?

Yes geen junkfood
 
Als ik aan moet komen, ga ik gewoon meer brood met beleg eten... jammie jammie.
Maar ik ben nu aan het afvallen... dus alleen bij de gedachte al komt me het kwijl uit de mondhoeken :p

En als ik echt snel wat aan moet komen gaat dat met pizza, hamburgers, koek, croissants, worstenbroodjes, stokbrood knoflooksaus, chips, nootjes, bier....gereedschappen hiervoor voldoende in onze moderne maatschappij.
Maar dat hou ik wel beperkt.

Zo, nu ga ik even mijn bureau dweilen.
 
Vloeibare calorieën zijn het makkelijkst. Denk aan (volle chocolade)melk bijv

Je eet trouwens niets tussen 10 en 16.
 
Ik wil hier overigens niet mee impliceren dat je ongezonde meuk moet gaan eten, maar alles heeft zn plaats in de dagelijkse voeding.

If it fits your macros, maar wel doordacht uiteraard. Imo liever rijst kip cashewnoten dan een mcdonalds burger, snap je?

eens,

als je moeite hebt met eten is het gewoon een kwestie van langzaam verhogen en wennen.. troep eten vanwege kcals gaat dit probleem niet oplossen.
 
Vloeibare calorieën zijn het makkelijkst. Denk aan (volle chocolade)melk bijv

Je eet trouwens niets tussen 10 en 16.

Tussen 10 en 16 eet ik een zelfgemaakte weightgainer shake 700kcal
 
Ben het niet ermee eens dat je nu meteen helemaal anders of veel meer moet gaan eten (Er is een bepaald optimum om aan te komen in spiermassa en veel meer eten dan dat zal enkel zorgen dat je snel een buikje kweekt). Wat je nu eet komt neer op rond de 2600 kcal met prima voedingsmiddelen en is een goede basis. Probeer het een paar weken en kijk wat het je brengt. Kom je 1 a 2 kilo aan per maand is dat prima. Kom je minder of niet aan, verhoog je de inname met 500 kcal. Dat kan dan bijvoorbeeld door twee snee brood met pindakaas en een een glas volle melk toe te voegen. Test opnieuw een maandje. Etc.


Pak het rustig aan. Door geleidelijk aan kleine aanpassingen te maken, zal je lichaam wennen en kun jij precies die hoeveelheid vinden die voor jou goed werkt.
 
Maar goed, inderdaad dan maar langzaam de porties proberen op te voeren en ergens tussendoor nog wat kleins kanen.
Roken en koffie wat minderen... die werken prima als hongerstiller bij mij.
(Spier-)groei dan voorlopig maar even nemen voor wat het is.
 
Ben het niet ermee eens dat je nu meteen helemaal anders of veel meer moet gaan eten (Er is een bepaald optimum om aan te komen in spiermassa en veel meer eten dan dat zal enkel zorgen dat je snel een buikje kweekt). Wat je nu eet komt neer op rond de 2600 kcal met prima voedingsmiddelen en is een goede basis. Probeer het een paar weken en kijk wat het je brengt. Kom je 1 a 2 kilo aan per maand is dat prima. Kom je minder of niet aan, verhoog je de inname met 500 kcal. Dat kan dan bijvoorbeeld door twee snee brood met pindakaas en een een glas volle melk toe te voegen. Test opnieuw een maandje. Etc.


Pak het rustig aan. Door geleidelijk aan kleine aanpassingen te maken, zal je lichaam wennen en kun jij precies die hoeveelheid vinden die voor jou goed werkt.

Als hij minder aankomt zou ik persoonlijk niet gelijk 500 kcals omhoog gaan.
 
had ik ook, vooral in cut,

te weinig voeding, even pepermuntje of sportdrankje werkt vaak.
 
Back
Naar boven