Fitness Seller

Naar 100kg bench & beyond (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Flying Fox

Huge Freak
10 jaar lid
Lid geworden
30 dec 2005
Berichten
9.256
Waardering
0
Twee weken niet getraind omwille van de examens, en daarvoor was het ook al niet veel soeps. Vandaag laatste examen gehad (Flying Fox > Cellen & Weefsels), dus ik ga der weer eens tegenaanvliegen.
Die mietjesgewichten moeten moeten echt eens plaats ruimen voor gewichten waarvan de aantrekkingskracht tot de aarde niet te verwaarlozen valt.

Eerste stop: 100kg bench press. Mijn huidige PR ligt op 70kg (close grip, maar ik heb nooit meer gebencht)

Squat en deadlift zitten er niet meer in, omwille van mijn heupnecrose:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Even kort samengevat:
Ik heb toen ik 16 was een ongeluk gehad met mijn bromfiets en mijn heup gebroken. In het begin verloop het herstel goed, maar na een jaar of zo bleek dat de bloedvaten in mijn heupkop niet hersteld waren, en mijn kraakbeen geen bloed meer kreeg.
Mijn kraakbeen sterft dus af en groeit niet meer aan (heupkopnecrose is het dacht ik).

Mijn dokter was er altijd nogal heel vaag over en het enige wat ik hoorde over mijn mogelijkheden was dat ik alles kon doen wat geen pijn deed, en als het zo erg was dat ik er niet mee kon leven moest ik een hipresurfacing laten doen.
Veel heb ik er dus niet aan gehad (ik verander waarschijnlijk van dokter, dus hopelijk kan die wat duidelijkheid scheppen).

Sinds een paar maanden ben ik serieus beginnen trainen (rippetoe's starting strength routine, zie vorige log) en had initieel geen problemen. Maar nu blijkt squatten toch ook niet zo'n goed idee te zijn, want ik krijg er ook pijn van. En als dat met squatten zo is, dan is dat ook zo voor alle andere oefeningen waarmee ik mijn heupgewicht belast (vooral als ik dan ook nog eens met die heup wil bewegen.

Om een lang verhaal kort te maken, ik ga niet meer squatten, deadliften en alles wat te belastend vind voor mijn heup (als er nog kans op genezing is, wil ik die hiermee niet verknoeien).
Het worden dus vooral UB-gerichte trainingen. Vandaar ook het log hier en niet meer in de PL sectie.

Doel momenteel is men OH-presses omhoog helpen (handstand pushups wil ik ook wel eens kunnen) en met meer gewicht chinnen (misschien ooit een OAC). Meer benchen mag ook altijd.

update 13/8/2007, opnieuw naar de dokter geweest:
Mijn heup is al minstens 2 jaar te ver ingezakt om hem te genezen, dus voor iets anders dan een heupprothese is het te laat. Met een heupprothese moet ik dus zo lang mogelijk wachten, omdat zo'n ding maar 15 jaar meegaat en ze kunnen geen prothese blijven steken (tis te zeggen, dat kan altijd, maar de kwaliteit zal sterk achteruitgaan). Al mag ik ook niet te lang wachten want een hipresurfacing kan enkel als er nog genoeg van de heupbol overblijft.
Ik moet het dus zolang mogelijk uithouden. Ik kan mijn heup minder belasten door een wandelstok te gebruiken en door bvb mijn rechterschoen een dikkere zool te geven en de pijn verlichten met ontstekingsremmers.
Ook goed nieuws: de necrose is sinds 2 jaar niet meer erger geworden en door de heup te belasten zal ik het proces ook waarschijnlijk niet versnellen.
Dat wil dus zeggen dat ik rustig enkele heupbelastende oefeningen kan proberen. Zolang ik geen pijn heb is er geen reden om het niet te doen.


Ik heb wat zitten nadenken na men laatste bezoek aan de dokter. Hij had verteld dat ik de necrose aan mijn heup niet zomaar kan verergeren door ze te belasten, en dat het vooral de tijd is die het erger maakt. Zolang ik ergens geen pijn van krijg kan ik het gerust doen.
Ik kreeg pijn toen ik 3 keer per week 3x5 squatte, en pas na enkele maanden. Dus misschien is het niet nodig om squatten helemaal te mijden, maar is het voldoende om de frequentie te verlagen en een laag volume te doen.

Om een lang verhaal kort te maken, ik ga de komende weken wat kijken waar men grenzen liggen wat betreft squatten (en deadliften en alle varianten). Eerst eens kijken wat het geeft als ik één keer per week wat singels, doubles en triples doe.


Het zal een UB/LB split worden
Vanavond of morgen eerste training, afhankelijk van hoeveel energie ik straks heb als ik wat gegeten heb (als ik zenuwachtig ben krijg ik geen hap door mijn keel)
 
echt k*t van je heup maargoed, wel mooi dat je daardoor niet gedemotiveerd wordt!
succes ermee fox!
 
Succes met het behalen van je doelen, op en top gemotiveerd! Ook nu ben ik weer geabonneerd.
**** de zenuwen, eten moet je wil je groter en sterker worden!

:thumbs:
 
stoer dat je doorgaat waar anderen gestopt zouden zijn. Succes dude!

Blijf je smal drukken of ga je breder pakken? 70 small is al best aardig, denk dat je niet heel ver meer hoeft voor een reguliere 100 kg normaal?
 
stoer dat je doorgaat waar anderen gestopt zouden zijn. Succes dude!

Blijf je smal drukken of ga je breder pakken? 70 small is al best aardig, denk dat je niet heel ver meer hoeft voor een reguliere 100 kg normaal?

ik kan 90kg close grippen, 95 is men top op gewone bench :D
 
**** de zenuwen, eten moet je wil je groter en sterker worden!
Klopt, maar hoe groot en sterk ik word of hoeveel ik eet was de voorbije weken het minst van men zorgen (dat lijkt een sterke uitspraak, maar ik heb maar 2 zorgen, dus het stond nog op de 2de plaats)
 
100kg bench... GO FOR IT, ADAPT AND OVERCOME !
 
Succes dude. Dat je een gruwelijk sterk beest mag worden.
 
vlieg! vliegggg naar de 100.. maare dude kan je wel rows doen met die heup?
 
vlieg! vliegggg naar de 100.. maare dude kan je wel rows doen met die heup?
Bent over rows niet (misschien af en toe, maar die gelegenheid gebruik ik dan liever om te squatten), maar dumbbell rows en chest supported dumbbell rows zijn geen probleem.
 
Laatst bewerkt:
Suc6 met je doelen Quote master :D
 
Zo, vandaag weer lichtjes begonnen. Maar het was toch al fcking vermoeiend, tis echt weer wennen:p

Bench press:
2x10x10
10x20
5x30
3x40

3x50
3x50
3x50
3x50
3x50
3x50

CG bench press: (handen op het smalle gedeelte, dus nog een stukje smaller dan bij mijn 70kg bench PR)
5x40
5x40
5x40
5x40
5x40
5x40

Pause bench: (eerste keer)
5x40
4x40
4x40
4x40
4x40
4x40

Chest supported DB row:
3x10x12
5x22 (pr, het ws ook maar de 2de keer dat ik dit deed :p)
5x22
5x22
5x22
5x22
5x22

Prehab:
scap pushups, face pulls, band pullaparts, band dislocates, beetje verspreid over training.

Comments:
-volume is wennen, normaal moesten daar nog wat meer sets rows gedaan worden, nog wat triceps, curls en eventueel nog wat schouder raises.
-ik had wat moeilijkheden met het evenwicht bij die CGBP:o
-pause bench ging moeilijker dan ik dacht
-leuk begin, volgende UB training heel wat meer rows en pullups en wat OH presses.
 
Idd vrij veel setjes ..
Wat voor schema volg je ?
Succes trouwens , die 100 kg heb je in no time
 
Idd vrij veel setjes ..
Wat voor schema volg je ?
Succes trouwens , die 100 kg heb je in no time

Heb nog niet echt een vast schema momenteel. Wat ik vandaag deed was dit:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f114/raw-bench-improvement-from-metal-militia-107595/

En dit ga ik ongeveer één keer per week doen, met nog wat rows er bij, een beetje schouderraises en nog wat triceps/biceps werk.
2de UB workout van de week zou dan vooral pull gericht zijn. Veel rows en pullups, dan nog wat setjes OH presses. Hoe die dag er juist gaat uitzien zie ik woensdag of zo wel.
 
Back
Naar boven