AndroidHealthClinic

Naar de 10% na een te groot calorietekort voor lange tijd. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

18 > 10 deze zomer is sowieso utopie denk ik. Het is juni.

Als je echt stagneert en je hebt maar weinig meer achter de hand dan gekke voeding innames of extreme cardio dan moet je dat niet te lang zo blijven doen en een kleine aanpassing zal dan ook niet helpen. Althans dat is mijn ervaring. Elke week weer 200-300 kcal omhoog tot onderhoud of misschien net daarboven en dat een week of drie vasthouden. Ja je bent dan zomaar 6 weken verder, maar daarna zal de nieuwe deficit weer een betere impuls geven.

Stiekem denk ik dat constant aanpassen van training en voeding je meer opleveren dan een berekende deficit van 500kcal. Proactief aanpassingen aanbrengen ipv reactief handelen met natte vinger werk. Ik moet dit nog bewijzen door stapsgewijs 8 weken te zakken en dan weer stapsgewijs terug omhoog en weer even een aantal weken hoger blijven. Alles wat ik tot dusver merk in de resultaten steunt deze theorie :D

Nog een ding over cardio; ik denk dat mijn eerste 100km op de fiets de eerste keer zomaar 3000kcal was en de 10e 2500, ondanks dat je sneller en beter word gaat je verbruik omlaag. Die efficiëntie van je lichaam zou ik dus ook niet onderschatten.
 
Stiekem denk ik dat constant aanpassen van training en voeding je meer opleveren dan een berekende deficit van 500kcal. Proactief aanpassingen aanbrengen ipv reactief handelen met natte vinger werk. Ik moet dit nog bewijzen door stapsgewijs 8 weken te zakken en dan weer stapsgewijs terug omhoog en weer even een aantal weken hoger blijven. Alles wat ik tot dusver merk in de resultaten steunt deze theorie :D
Wat voor resultaten bedoel je hierbij?
 
Wat voor resultaten bedoel je hierbij?
Na een diepe cut stapsgewijs weer naar boven gegaan in zo'n 6 weken en alhoewel ik eerst 2 kilo aan kwam val ik nu op die 'aantal weken hoger' weer af, waar ik op het einde van de diepe cut stagneerde. Als de hooikoorts wat minder word ga ik weer stapsgewijs omlaag per twee weken voor 8 weken en dan kan ik meer vertellen. Dus zeker meer bewijs is nodig voordat ik ga roepen dat het voor mij werkt, maar te lang op een laag kcal niveau <2000 stagneert sowieso.
 
Na een diepe cut stapsgewijs weer naar boven gegaan in zo'n 6 weken en
Dan ben je langer aan het cutten wat meestal juist niet wenselijk is. Je herstelt namelijk niks van de adaptaties en daaruit resulterende psychologische druk zolang je in een tekort zit.

alhoewel ik eerst 2 kilo aan kwam val ik nu op die 'aantal weken hoger' weer af,
Waarschijnlijk 2 kg vocht/maaginhoud/glycogeen bijgevuld, daarin gestabiliseert, maar nog steeds in een kcal tekort dus valt nog af.

waar ik op het einde van de diepe cut stagneerde. Als de hooikoorts wat minder word ga ik weer stapsgewijs omlaag per twee weken voor 8 weken en dan kan ik meer vertellen. Dus zeker meer bewijs is nodig voordat ik ga roepen dat het voor mij werkt, maar te lang op een laag kcal niveau <2000 stagneert sowieso.
Waarschijnlijk lijkt het te stagneren doordat gewicht het vetverlies meer maskeert. Mogelijk door onbewust dingen verkeerd doen, waar een echte diet break (daadwerkelijk op onderhoud of daar iets boven) je wel van af kan helpen waarna je weer een volle periode effectief kunt cutten.

Wellicht heb je als het ware even deels rust van het (extreme) dieten genomen waardoor je weer wat verse moed hebt. Het zal je onderhoud of fysiek vermogen om vet te verliezen niet (magisch) hebben veranderd.
 
Dan ben je langer aan het cutten wat meestal juist niet wenselijk is. Je herstelt namelijk niks van de adaptaties en daaruit resulterende psychologische druk zolang je in een tekort zit.


Waarschijnlijk 2 kg vocht/maaginhoud/glycogeen bijgevuld, daarin gestabiliseert, maar nog steeds in een kcal tekort dus valt nog af.


Waarschijnlijk lijkt het te stagneren doordat gewicht het vetverlies meer maskeert. Mogelijk door onbewust dingen verkeerd doen, waar een echte diet break (daadwerkelijk op onderhoud of daar iets boven) je wel van af kan helpen waarna je weer een volle periode effectief kunt cutten.

Wellicht heb je als het ware even deels rust van het (extreme) dieten genomen waardoor je weer wat verse moed hebt. Het zal je onderhoud of fysiek vermogen om vet te verliezen niet (magisch) hebben veranderd.
Resultaten zijn nog niet conclusies en ik vind ook niets magisch hierin. Ik ga alleen voor snellere aanpassingen en volgens een schema werken om te kijken of dat beter werkt dan reactief die wijzigingen te doen met de weegschaal/spiegel als leidraad. Proactief vs. reactief is eigenlijk het enige waar ik mee kom in mijn plan.

1. Omdat de weegschaal zoals je zelf ook al aangaf, niet alles goed weer geeft.
2. Ik de laatste tijd veel over homeostase heb gelezen en denk dat een optelsom van fysieke en psychische factoren vooral getackled kunnen worden door elke 2 weken verandering aan te brengen.

Je hebt overigens gelijk dat het gewicht nu nog logisch te verklaren is en resultaten zijn dus nog niet meer zeggend dan dat. 'Aantal weken' op dit niveau zijn nog niet voorbij, dus er zal meer gedeeld worden over 2-3 maanden.
 
Back
Naar boven