MuscleMeat

Naar deze nummers luister je beter niet in de auto (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Masterhit

Monstrous Giant
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
14 apr 2006
Berichten
12.699
Waardering
1.031
Een nieuw experiment, uitgevoerd door de website Confused.com, heeft uitgewezen dat de nummers die je beluistert in de auto een invloed hebben op je rijstijl. Zo zijn er liedjes waardoor je een gevaar wordt op de weg.

Autorijdens.jpg.h380.jpg


De sitebeheerders vroegen aan vier mannen en evenveel vrouwen om 800 kilometer te rijden. Gedurende de eerste 400 kilometer mochten ze niet naar muziek luisteren, maar in de tweede helft van de roadtrip wel. Met behulp van de mobiele applicatie MotorMate werd hun rijstijl geobserveerd en vervolgens geanalyseerd.

De resultaten tonen aan dat vrouwen die autorijden terwijl ze naar hiphop luisteren veruit de meest agressieve weggebruikers zijn. Ze geven meer gas en remmen vaker kort op het laatste moment. Metalnummers maakt mannelijke bestuurders dan weer agressief. Tegen alle verwachtingen in maakt klassieke muziek bestuurders niet rustig. Het experiment bewees dat mensen dan net veel onregelmatiger gaan rijden.

Psycholoog Simon Moore, verbonden aan de London University boog zich over de resultaten van de rijtest en stelt dat luide, hevige muziek waarvan je hart sneller gaat kloppen wel degelijk een negatieve impact heeft op je rijstijl. ‘Je bent zodanig opgewonden waardoor je je minder kan concentreren op de weg. Bovendien wil je (onbewust) op de maat van het snelle nummer rijden.' Moore waarschuwt nog dat muziek beluisteren die je haat ook niet in je voordeel speelt omdat je zo ook stress ervaart en afleiding zoekt.

Welke muziek is dan wel geschikt voor in de wagen? Liedjes met beats die het ritme van een natuurlijke hartslag benaderen. Dat zijn zo'n 60 à 80 beats per minuut zoals ‘Come Away With Me' van Norah Jones en 'The Scientist' van Coldplay.

De verrassende top tien van de gevaarlijkste nummers voor in de auto:

1. Hey Mama – The Black Eyed Peas
2. Dead on Arrival – Fall Out Boy
3. Paper Planes – M.I.A
4. Walkie Talkie Man – Steriogram
5. Paradise City - Guns N' Roses
6. How You Remind Me – Nickelback
7. Hit the Road, Jack – Ray Charles
8. Get Rhythm – Johnny Cash
9. Heartless – Kanye West
10. Young, Wild and Free – Snoop Dogg & Wiz Khalifa (feat. Bruno Mars)

(bron : nieuwsblad)

Paradise City kan je nog opzwepend noemen, maar de rest is gewoon pussymuziek :roflol:
en bij 'de saaien tiest' van coldplay riskeer je in slaap te vallen achter het stuur.
heb toch liever muziek die me wakker en alert houdt.
 
alles van the prodigy
 
johnny cash pussymuziek? foei foei!
 
Vind muziek op zich gewoon een afleiding tijdens het rijden. raak er vaak verstrooid van :(
 
En waar zit nu de 'luide, hevige muziek' in de lijst?

Nickelback kan je niet eens muziek noemen :scratch:
 
Oordopjes in, helm op, dikke beuk muziek en met 200+ knallen over de weg. Heerlijk.

Zit op zich wel een bron van waarheid in het bericht dat je met/door sommige muziek toch agressiever gaat rijden.
 
alle 10 bagger. En het slaat ook echt nergens op

Ja oke ik krijg zin om er een eind aan te maken en met volle snelheid op andere auto's in te rijden bij het aan horen van dit soort katte gejank.
 
Van bepaalde Hip Hop liedjes ga ik ook agressiever rijden. Je wordt gewoon opgefokt.
 
johnny cash pussymuziek? foei foei!

Cash is zeker niet slecht, maar buiten enkele hits en zijn opmerkelijk levensverhaal doet hij me vrij weinig. vind de aandacht voor hem zelfs een beetje overroepen, zijn tijdgenoot Elvis deed het stukken beter.
 
Ligt niet aan de muziek maar aan de medeweggebruikers.
Enige waar ik agressief van word in het verkeer zijn mongolen die niet kunnen rijden.
 
Van alle nummers die hier gepost worden krijg ik alleen maar zin om in de vangrail te rijden.
 
Van bepaalde Hip Hop liedjes ga ik ook agressiever rijden. Je wordt gewoon opgefokt.
http://www.youtube.com/watch?v=UC86yQAzaxg
Zwaar opgefokt haha. Helemaal op de motor. Gewoon als een dwaas overal links, rechts en tussen auto's door inhalen. GET OUT THE WAY BITCH :D

Maarja, als iedereen gewoon normaal rechts zou blijven rijden ipv van steeds links te blijven hangen zouden mensen een stuk rustiger zijn in het verkeer. Of van die bejaarde die dan op een eenbaansweg 50 gaan rijden waar je 80 mag. Get the **** out of my way :D
 
Laatst bewerkt:
muziek valt best mee bij mij, films zijn stukken erger.. Heb je net bios gedaan met vette bakken die hard gaan rij ik ook stukken sneller. Op één of andere manier denk ik dan ook dat ik die shit kan wat ze in de film doen :roflol:
Gelukkig doe ik dat dan net niet.. Beetje gevoel als je passagier bent en de deur constant wilt opendoen terwijl je aan het rijden bent :p
 
Back
Naar boven