AndroidHealthClinic

naar voren staand borstbeen + littekens (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ZeroSignal

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
10 jul 2005
Berichten
37
Waardering
0
De topictitel zegt het al.

Ik heb sinds m'n geboorte een hartafwijking, en daardoor een donorklep.
Toen ik 2 ben ben ik geopereerd, waarbij m'n borstbeen doorgezaagd is.
Sinds die tijd staat het een stuk meer naar voren dan bij de meeste mensen. :o

Nou heb ik ook een jaar geleden een nieuwe hartklep gekregen, omdat de oude aan vervanging toe was.
Ik heb nu dus een lang verticaal litteken over m'n borst lopen in het midden, plus 6 kleine littekentjes van drains (slangen die in je gestoken worden tijdens de operatie).

Zijn er voor het borstbeen oefeningen of manieren om dit te verminderen?
En voor de littekens een zalf ofzo? Het gaat hier dus over een big-ass litteken. :o

Ik ben 18 btw.
 
18 en nieuwe hartklep :eek:

Veel sterkte kerel! Wat je vraag betreft, denk als de massa toeneemt het afwijkend borstbeen wel minder duidelijk zal worden. Littekens kun je normaal niet wegkrijgen, mss operatief als het je echt parten speelt
 
dude, wél heftig! en respect dat je flink aan de slag wil gaan!

Borstoefeningen zijn er in duizend soorten en maten. Welke je fijn vind is erg persoonlijk. Zoek het uit en krijg pecs als beton :D Duuzend sites over te vinden: www.exrx.net is er een die ik geregeld voorbij zie komen (als ik weer eens vraag wat welke oefening nou precies is :D)
Als je nog geen voorlichting over (zware) krachttraining hebt gehad mbt achterliggende aandoening en de veranderde stand van het borstbeen, zou ik hier wel navraag over doen!

veel succes en welkom ;) :thumbs:
 
Ey man,

Allereerst sterkte met je nieuwe hartklep en je hart....
Ikzelf heb een gyneacomastie operatie gehad en daarom dus littekens weliswaar erg kleine vergeleken met die van jou maar toch het id...
HEb van mijn ma een potje van KRUIDVAT gehad dit:

Kruidvat
Litteken creme
vervaagt en vermindert
voor alle huidtypen

Moet zeggen dat het bij mij goed werkt niet iets voor jou?

Verder weet ik niet of je nog een keer word 'opengehaald'?
Zo ja lijkt mij een operatie om littekens te verwijderen iets te prijzig als het weer terug komt.....

STERKTE!:thumbs:
 
Ik denk dat iemand met jouw achtergrond sowieso eerst een goed moet informeren bij de huisarts voordat je aan zo'n ingrijpende sport gaat beginnen.
 
Centaur zei:
Ik denk dat iemand met jouw achtergrond sowieso eerst een goed moet informeren bij de huisarts voordat je aan zo'n ingrijpende sport gaat beginnen.
Idd :thumbs:
 
Bedankt voor de reacties :cool:

Ik ben al sinds vorig jaar september bezig eigenlijk...toen ik uit het ziekenhuis ontslagen werd is me verteld dat ik gewoon alles kon doen zolang het geen pijn doet (na een tijd van veel dingen niet mogen en rustig aan doen).
Nooit last van gehad :)

Dat litteken spul ga ik wel proberen, thx :thumbup:
Operatief weghalen is er niet echt bij, over iets van 15 jaar mag het weer open :o
 
Back
Naar boven