Fitness Seller

Naast goede multivit/min. ook extra vitamine C en E nemen?

Bezoekers in dit topic

mausje

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
23 jul 2004
Berichten
98
Waardering
0
He

Ik gebruik al een tijdje multivitaminen en mineralen complex van Essential Organics Allsports, maar nu lees ik zo hier en daar op dit forum dat men nog extra vitamine C en E gebruikt.

In de Essential Organics zit ongeveer 500mg vitamine C en 60mg vitamine E.
Is het raadzaam om toch maar extra C en E dagelijks te gebruiken?
 
Ik persoonlijk vind dit onzin, ik neem een multi met vele malen alle ADH (deze zijn toch al achterhaald), maar extra C en E vind ik niet nodig.
 
met vitamine C kan je makkelijk op 4000mg gaan zitten hoor
 
Ik vind het beter om al je vitamines los te nemen.. maar dan ben je smorgens alleen al 10 minuten bezig om potjes open/dicht te schroeven. Daarom heb ik een goede multivitamine! Maar neem wel extra vit. C 1000mg p/d, vitamine b. Complex en voor het slapen altijd zink en wat calcium magnesium tabs. Verder als je veel vetzuren binnen krijgt. Neem dan ook vitamine E erbij. Dit voorkomt oxidatie en vorming van vrije radicalen in je lichaam.
 
nasty^PhysIc zei:
met vitamine C kan je makkelijk op 4000mg gaan zitten hoor

Alleen niet in 1 keer (kun je diarree en darmkrampen van krijgen).

Overigens is de ADH in het geheel niet achterhaald, als je minder neemt dan de ADH dan krijg je last van tekorten, wat echter niet wil zeggen dat je lichaam niet beter zou kunnen functioneren met een beetje meer. ADH moet je zien als he absolute minimum dat je nodig hebt als je een inactief leven leidt (wat de meeste mensen doen).

Vitamine E kun je ook overdoseren, maar dat is dan vooral voor hartpatienten en hemofiliepatienten (iets met bloedverdunning), voor de rest is het behoorlijk veilig.
 
ik neem 's morgens een multi, en na het trainen een vit c (1000mg)
verder vind ik overige vitamines overbodig, omdat je genoeg uit je voeding haalt.
 
Wat is eigenlijk de maximale dosering vitamine B,C en E voor bodybuilders?

Ik zit ongeveer dagelijks op zo'n 100 mg vitamine B complex, 1000mg vitC en 500mg vitE
 
Dr. Worf zei:
Ik persoonlijk vind dit onzin, ik neem een multi met vele malen alle ADH (deze zijn toch al achterhaald), maar extra C en E vind ik niet nodig.

Mee eens!
 
De ADH zijn wel al erg lang achterhaald, ze zijn niet afdoende. En ik blijf erbij.. als je een goede stevige multi hebt zijn al die losse extra C overbodig
 
Back
Naar boven