XXL Nutrition

Nabba Vlissingen afgelast?? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Zoals altijd word het weer eens enorm overdreven,hier het echte verhaal van 'bakkerke' op br die ging deelenemen
:
terug uit hun contex getrokken dit artikel..

ik zelf was er om 12u,weging was om half 1 voor zien.
aan de ingang zeiden ze al dat ze in de weging aan het wachten waren
om te controleren.
en niet wisten of ze moesten afgelasten af niet.
.........
Effect van anabolen op schrijfsT
 
Wie was die anonieme BB op het VRT nieuws? :D

"Mensen komen om gespierde mannen te zien, niet voor jan en alleman in hun zwempak"

"Als er nog 1 of 2 keer zoiets gebeurd is het gedaan"


Straffe uitspraken!

Hij heeft gelijk! Mijn zin in wedstrijden word minder en minder na al dit belachelijk gedoe, en ik ben niet de enige!!
 
dus volgens jou is 60 kg voor een naturel bodybuilder dan wel het maximum wat te bereiken is?

Was een voorbeeld, wat ik bedoel ik dat mensen buitengewone dingen willen zien en dat gaat niet natural!
 
Maar als er nooit doping had bestaan, stel je dan de situatie eens voor. People adjust.

Maar dat is helemaal geen argument vóór doping, het is bijgevolg ván doping. En het praat zeker het niet goed dat je daadwerkelijk iets illegaals doet.

Ik ben nooit positief bevonden dus ik doe niks illegaals ;)
 
Boonen is pro, ik ben het er mee eens dat pro's daar op moeten gecontroleerd worden. Die gasten verdienen hun boterham met hun sport.

We hebben het hier over amateurs die het dus als hobby doen. Verder gebruikt iedereen in wedstrijdBB, dus je kan niet zeggen dat er sprake is van een oneerlijke strijd ...

De controles kan ik overigens nog inkomen, maar doe ze dan wel bij iedereen en niet bij enkelen. En kondig het gewoon op voorhand aan. Wat mij vooral stoort is dat ze die deelnemers nu ook nog gerechtelijk gaan vervolgen. Waar zijn die mensen mee bezig? Ik hoop dat ze beseffen dat BB in België gewoon gaat uitsterven op deze manier.

Dat is denk ik de bedoeling van het hele zaakje.
Ik snap gewoon niet dat ze hun tijd hierin steken, en dan ze hun bezighouden met onderzoeken naar amateursporters die een beetje aas gebruiken om eens af en toe op een podium te gaan staan.

Echte criminelen kunnen ze niet pakken, Moordenaars en verkrachters komen ze niet op het spoor en ze hebben al te weinig mankracht lees je overal maar tijd maken om twintigers die aan bodybuilding doen te vervolgen voor een kuurtje kunnen ze wel. Flikkers.
Meeste van die flikken zuipen hun zelf scheef buiten dienst en rijden nog onder invloed rond ook!
Alcohol en drugscontroles mogen ze van mij overal doen zoveel ze willen, drinken/nemen en rijden is NOT done. maar een kuurtje pakken om nice ripped te staan, wie doe je daar kwaad mee buiten miss jezelf dan?
 
Boonen is pro, ik ben het er mee eens dat pro's daar op moeten gecontroleerd worden. Die gasten verdienen hun boterham met hun sport.

We hebben het hier over amateurs die het dus als hobby doen. Verder gebruikt iedereen in wedstrijdBB, dus je kan niet zeggen dat er sprake is van een oneerlijke strijd ...

De controles kan ik overigens nog inkomen, maar doe ze dan wel bij iedereen en niet bij enkelen. En kondig het gewoon op voorhand aan. Wat mij vooral stoort is dat ze die deelnemers nu ook nog gerechtelijk gaan vervolgen. Waar zijn die mensen mee bezig? Ik hoop dat ze beseffen dat BB in België gewoon gaat uitsterven op deze manier.

volgens mij is er geen een prof wielrenner die niets gebruikt. 1 a twee jaar geleden bekende een van de verzorgers van een wielrennerploeg hoe zijn renners aan de dopingcontrole ontliepen. Ze kregen eerst een middel toegediend waardoor ze hun blaas volledig konden legen. Daarna werd urine van iemand anders(familieleden, de materiaalman, eender wie) via de urinebuis terug in de blaas gebracht.
 
2 jaar geleden hebben ze al controle uitgevoerd in de gym waar ik train, op een morgen stond het "dopingbusje" (http://www.cjsm.vlaanderen.be/dopinglijn/dopingcontrole/dopingbus/index.html) voor de deur,iedereen die in de gym aanwezig was moest plassen.
Resultaat 3 gasten positief waarvan 1 wedstrijdatleet en 2 recreanten gevolg alle 3 een 2-tal keer naar politiebureau in Brugge mogen gaan ter ondervraging waar ze hun spullen hadden gekocht, een schorsing van 2 jaar en een geldboete van elk 1500€ !!!!

waarvan kan je schorsing krijgen als je recreatief sport?
 
alle openbare sportactiviteiten ?
 
Ik geloof er niks van dat een recreatieve BB 1500 euro zou moeten betalen omdat hij AAS neemt, wat is dat voor flauwekul. Je doet toch wat je wil. Anderen drinken alcohol, nemen coke of XTC, roken wiet, dat mag allemaal en AAS daar zou je boetes voor moeten betalen alsof je een crimineel bent.

Tja dit is dus België he , je kan hier wel kinderen opsluiten in een kelder en verkrachten maar als je als sporter eens een pilletje pakt of een jointje rookt organiseren ze meteen een heksenjacht. Ze gaan zelfs gewoon in gyms controleren dus je hoeft zelfs geen wedstrijdatleet te zijn om gecontrolleerd te worden. Het meest hypocriete hiervan is dat degenen die het hardst roepen hoe ongezond doping wel niet is meestal mensen zijn met een bierbuik en 3 keer per week in de frituur zitten. En dan maar klagen dat België niks voorsteld op topsportgebied....
 
Even iets anders..

Waar ik me wel over verbaas is dat er geen controles zijn op de YBF, ik vind als je aan een Natural wedstrijd meedoet je ook natural moet zijn.
 
volgens mij is er geen een prof wielrenner die niets gebruikt. 1 a twee jaar geleden bekende een van de verzorgers van een wielrennerploeg hoe zijn renners aan de dopingcontrole ontliepen. Ze kregen eerst een middel toegediend waardoor ze hun blaas volledig konden legen. Daarna werd urine van iemand anders(familieleden, de materiaalman, eender wie) via de urinebuis terug in de blaas gebracht.

Dat soort trucjes zijn vrij achterhaald, de controleur gaat er nu gewoon naast staan als iemand moet plassen. Van finish tot dopingcontrole wordt je niet uit het oog verloren.
 
Ik geloof er niks van dat een recreatieve BB 1500 euro zou moeten betalen omdat hij AAS neemt

Helaas, geloven of niet speelt hier geen rol, want dat zijn tegenwoordig nochtans de vaste tarieven van de Disciplinaire Commissie van de Vlaamse Gemeenschap....

positief op AAS : 2 jaar schorsing en 1500 euro boete
positief op cannabis : 2 jaar schorsing en 500 euro boete

waarvan kan je schorsing krijgen als je recreatief sport?

indien je geschorst bent is het verboden om aan gelijk welke wedstrijd of competitie in gelijk welke sporttak deel te nemen
 
Even iets anders..

Waar ik me wel over verbaas is dat er geen controles zijn op de YBF, ik vind als je aan een Natural wedstrijd meedoet je ook natural moet zijn.

En juist daar moet door de YBF gecontroleerd worden of de atleten wel Clean zijn.
Anders heeft het weinig zin je als naturalbond te doen overkomen.:)
 
Over het Wielrennen gesproken, het moet nog blijken wat er dit seizoen weer voor een product zal worden gevonden.
Er word daar wel degelijk gebruikt,maar men weet nog niet wat.
als men weet wat er nu gebruikt word kan men de testen daar op aanpassen.

Het valt me ook op dat sommige testen pas na 6 maand bekend worden gemaakt.
 
Helaas, geloven of niet speelt hier geen rol, want dat zijn tegenwoordig nochtans de vaste tarieven van de Disciplinaire Commissie van de Vlaamse Gemeenschap....

positief op AAS : 2 jaar schorsing en 1500 euro boete
positief op cannabis : 2 jaar schorsing en 500 euro boete
Ik heb het over mensen die geen intenties hebben om op het podium te staan. Je gaat als overheid toch geen bobbyist controleren? Die tests zijn verschrikkelijk duur en wat is het nut om iemand te testen die toch nooit competitie gaat doen. Dat soort controles gebeuren in andere sporten ook niet, dus waarom wel in BB.
 
Ik heb het over mensen die geen intenties hebben om op het podium te staan. Je gaat als overheid toch geen bobbyist controleren? Die tests zijn verschrikkelijk duur en wat is het nut om iemand te testen die toch nooit competitie gaat doen. Dat soort controles gebeuren in andere sporten ook niet, dus waarom wel in BB.

Omdat ze in België heiliger willen zijn dan de paus....
 
Ik ben volledig tegen steroïden en op zich is het positief dat ze controles uitvoeren. Ik zou het dan ook beter vinden moest de bodybuildingwereld volledig naturel zijn. Het is namelijk mogelijk op een natuurlijke manier een zeer indrukwekkend fysiek te behalen, het is niet zo dat je zonder steroïden niet gespierd kan worden (iets wat jammer genoeg die idioot dat op tv kwam op het journaal van 19u wel deed lijken en wat natuurlijk bodybuilders een nog slechtere naam geeft).

Maar, het is nu eenmaal zo dat de bodybuilding sport niet clean is en dat ze zal ze waarschijnlijk ook nooit worden. Op de Olympia worden de deelnemers niet getest en iedereen die logisch nadenkt weet dat pro's 'extra's' pakken. Dus vind ik het ontzettend belachelijk dat net in België ze het nodig vinden om zo'n controles uit te voeren. In de Verenigde Staten weten ze ook dat die atleten gedopeerd zijn, maar toch gaan die daar niet staan controleren en dan verbaasd kijken als iedereen weggaat.

De hele bodybuilding wereld is gedopeerd en door zo onnozel te doen ontneemt België de Belgen die een carrière in bodybuilding willen hun plannen. En dat vind ik persoonlijk onnodig.
 
Ik heb het over mensen die geen intenties hebben om op het podium te staan. Je gaat als overheid toch geen bobbyist controleren? Die tests zijn verschrikkelijk duur en wat is het nut om iemand te testen die toch nooit competitie gaat doen. Dat soort controles gebeuren in andere sporten ook niet, dus waarom wel in BB.

een ontmoediging beleid (in hun ogen dan) is ook een beleid. Degene die nu nog hobbyist is, kan over 2 jaar mischien wel wedstrijden doen. Ze willen het vroeg genoeg aanpakken op die manier door het te ontmoedigen lijkt wel. Verder lijkt het me ook meer op een statement wat ze er mee maken: wij zijn overheid, doping is verboden en controleren tot bij je sportclub.

Hoorde op mijn werk van een oud collega dat hij in belgie bij elke wedstrijd gecontrolleerd werd. Hij was schaatser bij de junioren.
 
Back
Naar boven