MuscleMeat

Nachtdienst en calorieën

Bezoekers in dit topic

Jeroenk

Cool Novice
Lid geworden
8 mrt 2020
Berichten
88
Waardering
36
Lengte
1m85
Massa
67kg
Beste mensen,

Even voorstellen. Ik ben een "beginnende" krachtsporter maar ik sport al voor jaren in de vorm van obstacleruns en vechtsporten. Maar krachttraining heeft m'n hart gewonnen 2 jaar geleden.

Ik ben 10 jaar geleden (te) veel afgevallen en ben nu dus aan het zogenaamde lean bulken. Zit momenteel op 2700 cal (nog niet hoog genoeg) en opbouwende. Elke paar weken weer omhoog.

Nou zit ik met het volgende. Ik draai ook nachtdienst en er zijn verschillende studies die suggereren dat je calorie verbruik behoorlijk omlaag schiet.
Ik weet dat ik het behoorlijk overdenk en het mezelf moeilijk maak haha, maar wil niet er weer uitkomen te zien zoals jaren geleden.

Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen over nachtdienst en voeding.

Gr Jeroen
 
Ik draai ook nachtdienst en er zijn verschillende studies die suggereren dat je calorie verbruik behoorlijk omlaag schiet.

Ja heeft jouw lichaam een horloge in zich die zodra het nacht wordt ineens een knopje om zet waardoor je minder gaat verbranden terwijl je nog wel actief bent?

Ik weet dat ik het behoorlijk overdenk en het mezelf moeilijk maak haha, maar wil niet er weer uitkomen te zien zoals jaren geleden.

Je voeding dus onder controle houden, heeft niks met tijdstip van eten te maken.
 
Ieder lichaam is anders en onderzoekers concluderen wel dat je lichaam het voedsel snachts juist langzamer verwerkt, maar eet gewoon volgens schema en hou het goed in de gaten
 
Ik draai zelf ook nachtdienst als je gewoon je schema eet is er niks aan de handje. Je word niet een vettig hert omdat je savonds werkt. Ik neem aan dat je gewoon 8 uur slaap pakt dus je uiteindelijk net zo lang duurt als in de dagdienst. Tis nie zo dat je omdat je nachtdienst hebt in een x meer mag kanen. Omdat je langer "wakker bent," gewoon 6 maaltijden en time.
 
Zeker pak ik m'n slaap, iniedergeval erg bedankt voor de snelle reacties!! Erg behulpzaam.

Ik eet ook mijn gewone maaltijden, was alleen erg benieuwd wat jullie meningen en ervaringen hierover zijn.

En ik doelde inderdaad op het "circadian" rithm. Dat je lichaam anders werkt snachts etc etc.

Ik ben iniedergeval een lamlendig geval overdag na m'n nachtdienst haha. Laat staan een zombie in de gym.
 
Na mijn nachtdienst pak ik krap aan 4 uur slaap. :/...

Uitstellen van je avondeten kan misschien ook helpen?
 
Ik heb nergens last van, zeker niet van honger haha. Moet echt eraan denken om te gaan eten.

Maar ik doe mijn cal iets omlaag (ong 200 omdat ik gewoon een lamme tak wordt in de nachtdienst)

Was erg benieuwd hoe anderen hiermee omgaan.
 
Ik draai al jaren nachtdienst en probeer mijn normale ritme aan te houden ..

Dat houd in :

avond van de nachtdienst gewoon avondeten thuis , mijn late Night snack pak ik dan op het werk en stel ik wat uit

om uurtje of 4/5 eet ik mijn ontbijt , in de auto eet ik een tussendoortje , bij thuiskomst slaap ik

als ik wakker ben eet ik licht en voor ik naar werk ga eet ik een avond maaltijd , op het werk weer late Night snack ..

Na laatste nachtdienst pak ik Max 3,5 uur slaap , eet ik , train ik en eet ik met gezin avondeten mee , dan Savonds rond 22.30 uur bed in en volgende dag weer in normaal dag ritme
 
Duidelijk verhaal, was benieuwd hoe iedereen dit aanpakt kwa calorieën etc. Vandaar ;)
 
Back
Naar boven