XXL Nutrition

nachtrust en vetverbranding (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

liekske

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
30 jan 2005
Berichten
54
Waardering
0
Ik heb altijd gehoord dat je tijdens je slaap je glycogeen voorraden uitput, dit klopt dan ook wel. Maar waarom verbrand je eigenlijk geen lichaamsvet tijdens je slaap je bent in volkome rust en zou juist gemakelijker vet kunnen verbranden. Maar inplaats dat je vet verbrand tijdens je slaap ga je dus eigenlijk spieren afbreken om in de energie te voorzien als je glycogeen op is.
Mijn vraag waarom geen lichaamsvet, heeft dat misschien met lichaamtemperatuur en zuurstof toevoer lager is tijdens de slaap??? ???
 
wie zegt dat je dan geen vet verbrand?
 
liekske zei:
Ik heb altijd gehoord dat je tijdens je slaap je glycogeen voorraden uitput, dit klopt dan ook wel.

leverglycogeen een beetje, maar spierglycogeen voor geen meter

Maar waarom verbrand je eigenlijk geen lichaamsvet tijdens je slaap je bent in volkome rust en zou juist gemakelijker vet kunnen verbranden. Maar inplaats dat je vet verbrand tijdens je slaap ga je dus eigenlijk spieren afbreken om in de energie te voorzien als je glycogeen op is.

bullshit. Je verbrand perfect vet 's nachts.

Mijn vraag waarom geen lichaamsvet, heeft dat misschien met lichaamtemperatuur en zuurstof toevoer lager is tijdens de slaap??? ???

Hoe kom je er eigenlijk bij dat je 's nachts geen vet maar spier zou verbranden ?
 
Idd spierglycogeen word bijna niet verbruikt, leverglycogeen des te meer (vandaar dat het handig is om s'morgens direct wat fruit of fructose te nemen) en vet is de grootste energieleverancier tijdens je slaap, alleen is het totale calorie verbruik dan zo laag dat de toataal verbruikte hoeveelheid vet ook niet echt veel is :D
 
En wat als je nu zwaar HIIT zou gaan doen voor je naar bed gaat, dan is tenminste de hele nacht je lichaam even in een iets hogere versnelling door de intensieve training... toch ? (ok, het blijft "weinig", maar iets meer dan "erg weinig")
 
Idd spierglycogeen word bijna niet verbruikt, leverglycogeen des te meer (vandaar dat het handig is om s'morgens direct wat fruit of fructose te nemen)

Waarom zou fruit of fructose handig zijn wanneer het leverglycogeen verbruikt is?
Zou dit niet gelden voor spierglycogeen?
En zou glucose minder ideaal zijn voor het aanvullen van leverglycogeen omdat je fructose benadrukt?
 
ik snap niet wat je bedoelt, maar:
fruit bevat fructose
fructose is goed voor de aanvulling van je lever glycogeen
en niet voor spier glycogeen.

spierglycogeen is niet op na een nachtrust.
en dus hoef je geen glucose te nemen om je spierglycogeen aan te vullen.
 
Er staat een stuk over vetverbranding in de Muscle&Fitness van deze maand!!
Er bestaan suplementen voor de nacht!!
 
Back
Naar boven