Fitness Seller

Nachtrust.

Bezoekers in dit topic

Geurt-G

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
11 okt 2002
Berichten
167
Waardering
0
Hoeveel nachtrust hebben jullie nodig, en hoe beinvloed een tekort hieraan jullie training?

Zelf heb ik minimaal 8-9 uurtjes nodig, en ben eigenlijk niet te genieten als ik dit niet haal, voel me de hele dag loom, en trainen gaat shit.
 
9 uur is ideaal, dit haal ik niet altijd.. minder als 6 ga ik voelen, zolang ik 6 uur slaap is er niks aan de hand, maar slapen is gewoon lekker dus doe ik het maar veel :)
 
Zij jullie verder van mening dat als je een korte nacht hebt gehad, dit tekort bv in de middag in kan halen?
 
Komend weekend, trouwens lekker 1 uurtje langer pitten ivm wintertijd, hmmmmm.
 
Ik persoonlijk geloof van niet, als ik smiddags nog ff een uurtje of anderhalf ga liggen dan ben ik daarna nog net zo gebroken als daarvoor :(
 
als ik 8 uur slaap, ben ik aan het eind van de week nog fit. Doe ik een paar nachtjes van 7 uur, dan moet ik het vrijdagavond/zaterdag bijslapen. Merkbaar negatieve invloed op mijn training heeft dat niet, dan moet ik echt wel meer slaapgebrek oplopen.
 
Nee, dat lukt niet, je hebt je diepe nachtrust nodig om uit te rusten en je niet moe te voelen.
Het is trouwens mooi dat je dit post want ik had dezelfde vraag.
Ik slaap meestal ruim 8 uur (soms iets minder omdat ik het niet red qua eten enzo) maar dan nog ben ik als ik bulk en zwaar train ZO moe vaak, in de tram van en naar mijn werk val ik soms bijna in slaap en krijg ik steeds minder zin in trainen naarmate ik moeier word, op de sportschool zelf heb ik er qua kracht enzo niet erg veel last van. Mijn trainingsmaatjes van een tijd geleden (mijn vorige bulk) zeiden dat het kwam omdat mijn lichaam telkens bezig is met eten verbranden en spier opbouwen etc, en dat dat erg veel van je vergt.
zelf begin ik een beetje de moed op te geven en ga ik denk ik mijn bloed maar eens laten testen bij de dokter ofzo, ik snap er zelf iig geen reet van.

Misschien dat iemand die er veel verstand van heb mij kan helpen, eventueel per PM ofzo, dan kan ik wel meer vertellen over mijn voeding en dingen...
 
Idd, zo'n dutje van een uur is wel goed voor de geest (REM-slaap/dromen), maar voor het lichameljik herstel doet het niet meer dan een uur op de bank tv liggen te kijken.
 
Originally posted by WoUz
Nee, dat lukt niet, je hebt je diepe nachtrust nodig om uit te rusten en je niet moe te voelen.
Het is trouwens mooi dat je dit post want ik had dezelfde vraag.
Ik slaap meestal ruim 8 uur (soms iets minder omdat ik het niet red qua eten enzo) maar dan nog ben ik als ik bulk en zwaar train ZO moe vaak, in de tram van en naar mijn werk val ik soms bijna in slaap en krijg ik steeds minder zin in trainen naarmate ik moeier word, op de sportschool zelf heb ik er qua kracht enzo niet erg veel last van. Mijn trainingsmaatjes van een tijd geleden (mijn vorige bulk) zeiden dat het kwam omdat mijn lichaam telkens bezig is met eten verbranden en spier opbouwen etc, en dat dat erg veel van je vergt.
zelf begin ik een beetje de moed op te geven en ga ik denk ik mijn bloed maar eens laten testen bij de dokter ofzo, ik snap er zelf iig geen reet van.

Misschien dat iemand die er veel verstand van heb mij kan helpen, eventueel per PM ofzo, dan kan ik wel meer vertellen over mijn voeding en dingen...

Het kan ook een teken van overtraining zijn he!!
 
Originally posted by WoUz
Nee, dat lukt niet, je hebt je diepe nachtrust nodig om uit te rusten en je niet moe te voelen.
Het is trouwens mooi dat je dit post want ik had dezelfde vraag.
Ik slaap meestal ruim 8 uur (soms iets minder omdat ik het niet red qua eten enzo) maar dan nog ben ik als ik bulk en zwaar train ZO moe vaak, in de tram van en naar mijn werk val ik soms bijna in slaap en krijg ik steeds minder zin in trainen naarmate ik moeier word, op de sportschool zelf heb ik er qua kracht enzo niet erg veel last van. Mijn trainingsmaatjes van een tijd geleden (mijn vorige bulk) zeiden dat het kwam omdat mijn lichaam telkens bezig is met eten verbranden en spier opbouwen etc, en dat dat erg veel van je vergt.
zelf begin ik een beetje de moed op te geven en ga ik denk ik mijn bloed maar eens laten testen bij de dokter ofzo, ik snap er zelf iig geen reet van.

Misschien dat iemand die er veel verstand van heb mij kan helpen, eventueel per PM ofzo, dan kan ik wel meer vertellen over mijn voeding en dingen...

Er zijn een hoop mensen die loom en sloom worden van zuivel producten (is een medisch naampje waar ik even niet kan op komen) . Zou ermee te maken kunnen hebben aangezien de meesten tijdens de bulk een hoop melk(producten) naar binnen werken. Kwark met rechtsdraaiend melkzuur mag weer wel met mate.
 
Originally posted by soulreaver


Het kan ook een teken van overtraining zijn he!!

Hmm, ook als ik toch gwoon hard groei, genoeg kracht heb en nergens last van heb verder?
Ik snap er niks van, hoe lang of hoe kort ik ook slaap of wat of wanneer ik ook eet, etc. Vanalles geprobeerd, en dit was dus ook de reden dat ik toen ben gestopt met fitnessen voor een tijd, had er geen zin meer in.

Uiteindelijk begon ik het te missen en ben ik weer serieus begonnen een maandje of 2 geleden maar ik voel het nu alweer opkomen die moeheid..... Ik snap niet dat ik kan lapulleyen met 120 en bankdrukken doe met meer dan 130 kilo en dan in de tram ask stilzit zowat mn ogen dichtvallen.
anyway, misschien es veranderingen in mn sets en reps doen ofzo en ik denk sowieso maar eens langs de dokter, die vent heb ik in jaren niet gezien :)
 
ik ben ook een langslaper

gistern een magnesium dosis genomen en 40 mg melatonine... sliep als een blok.

merk dat als ik alleen melatonine inneem heel onrustig word in mijn hoofd.. dromen en dromen etc.. dat je er moe van wakker wordt.

maar met magnesium geeft het heerlijke rust.
 
Ik slaap toch als een blok op die melatonine..
 
Ik slaap gemiddeld zo'n 5 uur nacht en sweekends haal ik het in door 9 uurtjes tot 10 uurtjes te slapen. ALs ik de 5 uur niet haal ben ik de volgende dag wat vermoeid. Dit is eigenlijk te weinig enkel als je je dan nog goed voelt kan het geen kwaad of toch wel?
 
8-9 uurtjes, ik merk ook dat de duur er niet altijd toe doet, maar wel de kwaliteit van de slaap.
 
6 uur slaap is genoeg voor mij, maar langer mag natuurlijk ook :D

omdat ik buiten werk (tenminste dat denk ik) en dan voornamelijk op koude cq gure dagen is het zo dat als ik thuis kom en ik heb gegeten mijn ogen zogoed als automatisch dichtvallen als ik de bank zie, als ik dan wakker wordt (1 tot 1.5 uur later) heb ik altijd een ontzettende honger dus moet ik wat eten en dat betekent weer dat ik dus later kan gaan trainen :(

mijn remedie is dus gewoon niet te kijken naar de bank en maar meteen achter de computer te duiken :D
 
Originally posted by WoUz


Hmm, ook als ik toch gwoon hard groei, genoeg kracht heb en nergens last van heb verder?
Ik snap er niks van, hoe lang of hoe kort ik ook slaap of wat of wanneer ik ook eet, etc. Vanalles geprobeerd, en dit was dus ook de reden dat ik toen ben gestopt met fitnessen voor een tijd, had er geen zin meer in.

Uiteindelijk begon ik het te missen en ben ik weer serieus begonnen een maandje of 2 geleden maar ik voel het nu alweer opkomen die moeheid..... Ik snap niet dat ik kan lapulleyen met 120 en bankdrukken doe met meer dan 130 kilo en dan in de tram ask stilzit zowat mn ogen dichtvallen.
anyway, misschien es veranderingen in mn sets en reps doen ofzo en ik denk sowieso maar eens langs de dokter, die vent heb ik in jaren niet gezien :)

Hoe is je dieet? Klinkt als schomellende suikerspiegel, veel insuline pieken/dalen. Eet je veel koolhydraten?
 
wij kruipen meestal direct na het sporten in ons bedje. soms liggen we al rond 20:00 uur in bed. FF tv kijken en dan heerlijk slapen. Merk dat ik gewoon 8 of 9 uur nodig heb en dat heb ik echt elke dag nodig. Als ik korter slaap een nacht laat ik de volgende dag meestal de training schieten en kruip ik vroeg in bed. Lig soms al om 19:30 tot 6:45 de volgende dag. Komt ook omdat ik nog een hoop moet inhalen van toen ik op de truck zat. Toen moest ik vaak om 4 uur al rijden en stond ik soms pas tegen 21:00 uur aan de kant en dan eten en pas slapen.


slapen is heerlijk
 
Originally posted by ErEf
ik ben ook een langslaper

gistern een magnesium dosis genomen en 40 mg melatonine... sliep als een blok.

merk dat als ik alleen melatonine inneem heel onrustig word in mijn hoofd.. dromen en dromen etc.. dat je er moe van wakker wordt.

maar met magnesium geeft het heerlijke rust.

Damn zeg, dan zijn dat niet van die tabs van 0,1mg... :D

Heb je er anders echt problemen mee?
 
Ik wil 8-9 uur slapen... Momenteel lkt dit niet omdat ik het gewoon te druk heb... en da tis very ****ed up. Gisteren storte ik zowat in elkaar. Damn man!!!! :( MAar met de training en groei gaat het nog wel goed...gelukkig. Wel vreemd trouwens.
 
Back
Naar boven