XXL Nutrition

Nachtrust. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik vraag me toch af hoeveel rust je nu eigenlijk nodig hebt om te kunnen groeien, weet iemand hier meer over?
 
Dat verschilt per persoon, de ene is goed uitgerust na 4 uurtjes de andere is nog moe na 10 uur....
De meesten slapen toch 8 uur.
 
Gelukkig ik was al bang dat het mijn groei zou kunnen belemmeren.
 
Sinds ik aan een laagKH dieet zit ben ik hyper en slaap gemiddeld 6-7 uur behalve in weekend (komt ook omdat ik vroeg opsta om tijdig in de sportschool te zijn en laat naar bed ga).

Vooral als ik terugkwam van een fietsreis en ik weer ging vreten, had ik vooral 's middags vreselijke slaap.. dat overkomt me nauwelijks nog..
 
ik heb de pech dat ik erg vroeg op moet staan i.v.m. werk,meestal om5.30 maar ook wel eens een half uurtje eerder of later.
ik doe dan ook redelijk zwaar werk en die combinatie gaat niet altijd even goed voor mijn training.
ik heb soms als ik erg moe ben dat het goed gaat maar ook wel eens dat ik erg licht word in mijn kop..:headbang:
dan train ik licht door of stop ik soms.
ik merk aan mij zelf dat ik eigenlijk zeker 8-9 uur slaap nodig heb en dat red ik bijna nooit.
groeten martin77
 
Originally posted by burn


Hoe is je dieet? Klinkt als schomellende suikerspiegel, veel insuline pieken/dalen. Eet je veel koolhydraten?

Ik eet geloof ik redelijk wat koolhydraten... (2 pakken brinta iig per dag)
Maar hoe kan ik in mijn dieet zien waardoor ik ernstige schommelingen in mn suikerspiegel kan hebben? Mag ik helemaal GEEN suiker?
ik eet namelijk weleens rozijnen door mijn brinta (suiker?)
en verder niks eigenlijk, als het nodig is kan ik wel es mijn hele schema posten als dat van belang is...
 
Originally posted by WoUz


Ik eet geloof ik redelijk wat koolhydraten... (2 pakken brinta iig per dag)
Maar hoe kan ik in mijn dieet zien waardoor ik ernstige schommelingen in mn suikerspiegel kan hebben? Mag ik helemaal GEEN suiker?
ik eet namelijk weleens rozijnen door mijn brinta (suiker?)
en verder niks eigenlijk, als het nodig is kan ik wel es mijn hele schema posten als dat van belang is...

Wanneer je grote hoeveelheden koolhydraten eet zul je altijd schommelende suikerspiegel hebben. Rozijnen zullen de insuline piek nog groter maken. Gevolg daarvan is dat je steeds meer insuline resistent wordt, dus je spieren gaan ook mindergoed glycogeen opnemen. Zo begint diabetes eigenlijk.
Als je je schema post is het wel makkelijk ja.
 
Originally posted by burn


Wanneer je grote hoeveelheden koolhydraten eet zul je altijd schommelende suikerspiegel hebben. Rozijnen zullen de insuline piek nog groter maken. Gevolg daarvan is dat je steeds meer insuline resistent wordt, dus je spieren gaan ook mindergoed glycogeen opnemen. Zo begint diabetes eigenlijk.
Als je je schema post is het wel makkelijk ja.

ok dan, dit is ongeveer wat ik nu eet:

6:30 whey shake met 1 eetlepel lijnzaadolie
7:10 170 gram brinta met eiwitpoeder en mijn multivitamine, vitamine C en zink pil
9:00 100 gram brinta met eiwitpoeder
10:45 170 gram brinta met eiwitpoeder en 250 gram kwark
13:00 bijna 200 gram brinta met eiwitpoeder en 50 - 70 gram rozijnen
15:30 bijna 200 gram brinta met eiwitpoeder en 250 gram kwark
18:00 avondeten met mijn ouders (meestal aardappelen met groente of pasta oid) gevolgt door 250 gram kwark
18:50 nog ff een shakie met lijnzaadolie en mn vitamine C en Zink pil
21:00 Post workout shake, 100 gram dextrose + 40 gram whey
21:40 bijna 200 gram brinta met eiwitpoeder en 1 eetlepel lijnzaadolie en 250 gram kwark (soms es een banaan erbij oid)
Daarna slapen

Nouwja dat was het wel d8 ik.... ik weet dat ik veel brinta eet, maar het werkt goed en komt beter uit dan brood :)
Brood eet ik meestal in het weekend een beetje ipv brinta
 
Originally posted by WoUz


ok dan, dit is ongeveer wat ik nu eet:

.....

Nouwja dat was het wel d8 ik.... ik weet dat ik veel brinta eet, maar het werkt goed en komt beter uit dan brood :)
Brood eet ik meestal in het weekend een beetje ipv brinta
Kom je zo niet erg veel vet aan?
Ik weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen:) Dit is wel erg slecht dieet of je moet echt een ecto zijn die nix kan aankomen.
Het gaat niet om de brinta(dat is best goede KH bron), het gaat erom dat verhoudingen zo echt niet goed zijn. Je lichaam kan deze hoeveelheden misschien een periode goed verwerken, maar hierdoor kun je echt problemen krijgen(insuline resisitentie/diabetes). Jij komt misschien wel aan 3000kcal alleen aan koolhydraten.
Ik weet niet hoe zwaar je bent en hoeveel kcal je binnen wilt krijgen, maar ik zou zeker een (groot) deel kcal afkomstig van koolhydraten(brinta/ banaan/ rozijnen/ aardappelen) zeker vervangen voor vetten en dat in elke maaltijd(behalve post-workout). Minder grote hoeveelheden KH = minder insuline pieken + het vet zorgt ervoor dat de KH langzamer worden afgegeven dus krijg je ook een gelijkmatige insulineafgifte. Dus bijvoorbeeld i.p.v. 100 gram brinta neem je 50 gram brinta + vet. Vetten kun je dan halen uit lijnzaadolie, maar ook uit bijv: olijfolie/ pindakaas/ noten/ eigeel etc...
Eiwit in elke maaltijd doe je wel goed alleen je eet ook wel erg veel eiwitpoeder, ben je vegetarisch? Ik weet (bijna) zeker dat de klachten aan je dieet te wijten zijn.
 
Nou, ik weet ook nog steeds niet wat voor dieet ik zal gaan doen, ik eet dit nog niet zo lang en ook meer uit luiigheid omdat ik dat brood zat was :)
Maar ik moet idd ff een combo gaan maken van brood en brinta zodat ik inderdaad ook wat meer vet kan eten.
Ik kom niet ZO veel in vet aan, ik verbrand redelijk veel (zat toen ik 20 was op 5500 kcal)
Maar het is dus aan te raden om gewoon wat minder brinta te eten en wat brood met vetten? pindakaas enzo?
En btw, kben aant bulken dus ik vreet gwoon zoveel mogelijk :)

Maar zou get goed zijn om dan bijvoorbeeld iets minder brinta (120 - 130 gram oid) te nemen en daarbij dan 2 of 3 boterhammen met pindakaas? En zijn pinda's ook goed?
Ik eet trouwens zoveel kcal (vooral KH uit brinta of brood oid) omdat ik uit ervaring weet dat ik daar heel hard op ga, maarja, als het inderdaad ongezond of zelfs gevaarlijk is doek dat maar nie meer :)

En btw, stel nou dat ik weer ECHT ga bulken en op 6000 kcal ofzo wil gaan zitten, hoe de **** moet ik dat dan binnen krijgen als ik niet zoveel koolhydraten mag? is het niet slecht om dan 30% of 20% aan vet te eten bij zulke hoeveelheden?

Kan ik trouwens ook om meer vet te eten misschien soms eens melk drinken? Of ipv magere, halfvolle kwark nemen oid?
 
Originally posted by WoUz
Nou, ik weet ook nog steeds niet wat voor dieet ik zal gaan doen, ik eet dit nog niet zo lang en ook meer uit luiigheid omdat ik dat brood zat was :)
Maar ik moet idd ff een combo gaan maken van brood en brinta zodat ik inderdaad ook wat meer vet kan eten.
Ik kom niet ZO veel in vet aan, ik verbrand redelijk veel (zat toen ik 20 was op 5500 kcal)
Maar het is dus aan te raden om gewoon wat minder brinta te eten en wat brood met vetten? pindakaas enzo?
En btw, kben aant bulken dus ik vreet gwoon zoveel mogelijk :)

En btw, stel nou dat ik weer ECHT ga bulken en op 6000 kcal ofzo wil gaan zitten, hoe de **** moet ik dat dan binnen krijgen als ik niet zoveel koolhydraten mag? is het niet slecht om dan 30% of 20% aan vet te eten bij zulke hoeveelheden?


Boterham is vooral koolhydraten, melk kan je in jou geval beter ook beperken(insuline afgifte). 20 / 30 % vet binnenkrijgen is echt niet teveel(20% is nog laag). Dus wat ik al zei verhoog je vetten gewoon met bijvoorbeeld een lepel pindakaas/ lijnzaadolie, een hand noten etc... Daarbij dus wel je koolhydraten verlagen en dat in elke maaltijd, dus in elke maaltijd ongeveer dezelfde verhoudingen: KH(let op g.i/ i.s)/ eiwit en vet.

Hoe je bulkt met welke hoeveelheden kcal is jou keuze. Voor de verhoudingen kun je bijvoorbeeld kiezen voor 40K30E30F(in elke maaltijd).
 
Aha, dat moet wel lukken....
Maar wat ik me nou afvraag he, sommige gasten zitten op 8000+ kcal, als zij dan die verhoudingen aanhouden krijgen ze toch veel te veel eiwitten binnen? dat kan je lichaam toch ook niet allemaal opnemen?

Die vetten ga ik iig aan werken, pleur ik wel een lepel pindakaas door mijn brinta heen. En gewoon ongezoute pinda's kunnen dan zeker ook wel? ik lust namelijk bijna geen noten :(


Kvind dat vreten moeilijk man :(

Btw, MOET mijn KH naar beneden? Of kan ik die gelijk houden en dan gewoon vetten erbij nemen? want mijn kcal moeten ook weer langzaam omhoog....
 
Originally posted by WoUz
Aha, dat moet wel lukken....
Maar wat ik me nou afvraag he, sommige gasten zitten op 8000+ kcal, als zij dan die verhoudingen aanhouden krijgen ze toch veel te veel eiwitten binnen? dat kan je lichaam toch ook niet allemaal opnemen?

Die vetten ga ik iig aan werken, pleur ik wel een lepel pindakaas door mijn brinta heen. En gewoon ongezoute pinda's kunnen dan zeker ook wel? ik lust namelijk bijna geen noten :(


Kvind dat vreten moeilijk man :(

Btw, MOET mijn KH naar beneden? Of kan ik die gelijk houden en dan gewoon vetten erbij nemen? want mijn kcal moeten ook weer langzaam omhoog....

8000 + lijkt me zeker dat die ook aan de AAS zitten. Ook is jou situatie anders, jij ondervind klachten. Ik zou als ik jou was zeker een tijdje KH naar beneden doen om te kijken of je klachten verdwijnen. Geef het even de tijd. Het belangrijkste is dat je in elke maaltijd een deel van de KH vervangt door vetten. Kijk eerst hoe je lichaam erop reageert en dan kun je altijd nog je kcal bijstellen toch? Beter eerst van je klachten afkomen lijkt me :)
 
Nouwja, zown onwijze klachten zijn ut (nog) niet, maar ik denk dat het verstandig is om het ff een paar weken af te wachten :)
nou dan ga ik morgen bij het boodschappen doen in de pauze ook maar wat potten pindakaas en zakken pindaas halen :)

Edit: Die gasten zitten idd ook aan de As, die bij mij op de sportschool toen dan :)
 
Probeer wel zoveel mogelijk varierend te eten he, ook extra lijnzaadolie/ olijfolie etc
Succes:)

En als je aan de AAS zit dan gelden ook weer andere regels ....
 
Geen as voor mij iig :)

Maareh, ik eet al 4 eetlepels lijnzaadolie per dag, dat is toch wel genoeg?
Daarbij wil ik dan gewoon pindakaas en pinda's gaan eten voorlopig en ff kijken welke andere dingen handig zijn om wat vetjes uit te halen....
maargoed, ik zal zo varierend mogelijk eten, alhoewel het voor mij wel vaak k*t uitkomt waardoor het er dus meestal een beetje bij inschiet. Maargoed, ik ben ook geen pro ofzo dus ik maak me er nie zo druk om, maar ik maak me wel druk om mijn gezondheid, dus dit moet ik wel even aanpassen :)
 
Originally posted by WoUz
Geen as voor mij iig :)

Maareh, ik eet al 4 eetlepels lijnzaadolie per dag, dat is toch wel genoeg?
Daarbij wil ik dan gewoon pindakaas en pinda's gaan eten voorlopig en ff kijken welke andere dingen handig zijn om wat vetjes uit te halen....
maargoed, ik zal zo varierend mogelijk eten, alhoewel het voor mij wel vaak k*t uitkomt waardoor het er dus meestal een beetje bij inschiet. Maargoed, ik ben ook geen pro ofzo dus ik maak me er nie zo druk om, maar ik maak me wel druk om mijn gezondheid, dus dit moet ik wel even aanpassen :)
WoUz niet iedereen reageert even goed op pindakaas. Ik vind het wel erg lekker, maar krijg er gigantische jeuk van.
Er zijn nog zat andere noten hoor en in feite is een pinda geen noot maar een soort peulvrucht! Zelf ben ik gek op pistachenoten en roer ik een handjevol kokosrasp door mijn weidrankje heen. Dacht altijd dat kokos veel KH bevatten, maar het is een belangrijke bron van vet.
Op mijn dieet van 1800 kcal krijg ik 130 gram eiwit per dag binnen en 135 gram vet. Dat vet levert iets meer dan 2x zoveel kcal dan de KH (plm 67% tov 28% uit eiwit).
Omdat jij KH eet, hoeft bij jou de verhouding niet zo scheef te zijn, maar 30% uit vet is een goed plan... die vetten heb je echt wel nodig! Bijv. voor hormoon-aanmaak!
 
hmm, ieuw, als ik ergens van ga kokhalsen is het wel van kokos :(
Ik moet even uitzoeken wat voor mij het makkelijkste is om te eten bij mijn brinta, ik zit nu brinta met pindakaas en lijnzaadolie en eiwitpoeder er doorheen te eten, lol.

WoUz = Afvalcontainer :D
 
Originally posted by WoUz
hmm, ieuw, als ik ergens van ga kokhalsen is het wel van kokos :(
Ik moet even uitzoeken wat voor mij het makkelijkste is om te eten bij mijn brinta, ik zit nu brinta met pindakaas en lijnzaadolie en eiwitpoeder er doorheen te eten, lol.

WoUz = Afvalcontainer :D
lol
Je kunt die pindakaas en die lijnzaadolie ook gewoon van de lepel nemen natuurlijk:)

Let wel op dat je pindakaas weinig tot geen suikers bevat.
 
die paar suikertjes maakt toch nie zoveel uit? zoveel pindakaas issut ook weer niet :)

Maareh, ik eet het nou sinds gister zegmaar, 120 gram brinta en dan een handje pindaas of een schepje pindakaas drbij.... En het valt een stuk zwaarder. De volgende maaltijd gaat ook iets moeizamer, lijkt wel of de vorige nog een beetje in de weg zit, komt dat door die vetten, dattut minder snel opgenomen word ?
 
Back
Naar boven