XXL Nutrition

nadelen creatine

Bezoekers in dit topic

KumaR

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
5 okt 2006
Berichten
1.071
Waardering
35
Lengte
2m30
Massa
160kg
Vetpercentage
1%
Ik lees in een topic over nadelen van creatine, maar erg veel wordt er niet op voortgeborduurd.

Ondervinden jullie nadelen van het gebruik van creatine? Ik heb het dan over lichamelijke klachten
 
Lichamelijk niets nadelig, is niet zo heel bijzonder hoor creatine...Mits je voldoende drinkt (Min. 2 liter water exclusief sportgebruik) kan er helemaal niks gebeuren. Ik heb wel het gevoel dat het mijn acne stimuleert...Maar naar die link heb ik mij ook sufgezocht en kan geen wetenschappelijke correlatie vinden. Hebben meer mensen hier last van?
 
geen echte lichamelijke klachten. alleen een beetje vocht vasthouden en af en toe hoofdpijn. maar dat zijn geen lichamelijke klachten.
 
De enige 'nadelen' die bij gezonde mensen op kunnen treden zijn:

- Spierkramp als men te weinig drinkt
- Diraree bij overgevoeligheid, te hoge dosering of Creatine van een inferieure kwaliteit.
 
ikzelf heb nooit ergens last van gehad, ook niet echt van vocht vasthouden
juist heel in't begin toen ik met crea begon had ik wel eens maagkrampen, maar dit was eerder toeteschrijven aan overmatig gebruik
ik heb eigenlijk dus maar alleen voordelen bij creatine
 
ik merk geen nadelen als ik crea gebruik
 
Lichamelijk niets nadelig, is niet zo heel bijzonder hoor creatine...Mits je voldoende drinkt (Min. 2 liter water exclusief sportgebruik) kan er helemaal niks gebeuren.


Ga je dood als je minder dan 2 liter drinkt? :eek:

Nee, slechte grap. Wat gebeurt er als je 1,5 liter drinkt of 1 liter?
 
De enige 'nadelen' die bij gezonde mensen op kunnen treden zijn:

- Spierkramp als men te weinig drinkt
- Diraree bij overgevoeligheid, te hoge dosering of Creatine van een inferieure kwaliteit.

Niks bekend over stimulatie van acne?
 
Ga je dood als je minder dan 2 liter drinkt? :eek:

Nee, slechte grap. Wat gebeurt er als je 1,5 liter drinkt of 1 liter?

Zegt sportfood al...Het onttrekt vocht, dus je moet gewoon meer drinken. Als je meer water verbruikt moet je dus ook meer drinken om uitdroging te voorkomen met alle gevolgen van dien. Dus drinken Biatch;)
 
Zegt sportfood al...Het onttrekt vocht, dus je moet gewoon meer drinken. Als je meer water verbruikt moet je dus ook meer drinken om uitdroging te voorkomen met alle gevolgen van dien. Dus drinken Biatch;)

Als het warm is, dan drink ik zonde rmoeite 2 liter, in d ekoude maanden gaat het minder makkelijk. Ik moet dan namelijk veel vaker plassen.
 
Als het warm is, dan drink ik zonde rmoeite 2 liter, in d ekoude maanden gaat het minder makkelijk. Ik moet dan namelijk veel vaker plassen.

Gewoon doen Bro, niet zeuren... Je wilt toch dat de creatine werkt? Bovendien zul je zo geen nadelen ondervinden;) Besides...Vaker plassen is meer plezier met je leuter, en dat komt de band ten goede...Ik pis ook 8 keer per dag:D
 
Heb enkel ervaring tot op heden met monohydraat, totaal geen klachten over.
Genoeg drinken spreekt voor zich, lijkt me.
Al overdrijf ik ook zeker niet, 2L no-crea fase 3L crea fase
 
Ik heb geen nadelen van creatine, gewoon genoeg drinken en eventueel Magnesium (malaat) supplementeren mocht je last hebben van spierkrampen.
 
Niks bekend over stimulatie van acne?

Nee, ik ben het nog nooit tegengekomen.
Niks is onmogelijk natuurlijk, maar ik heb die geluiden nog nooit gehoord.
 
ik hield enorm veel vocht vast, maar dat schijnt met kre-alkalyn niet zo te zijn. Daar begin ik volgende week mee, als ik er aan denk post ik mijn bevindingen hier wel.
 
ik hield enorm veel vocht vast, maar dat schijnt met kre-alkalyn niet zo te zijn. Daar begin ik volgende week mee, als ik er aan denk post ik mijn bevindingen hier wel.

Inderdaad, het vocht is echt een Mono 'kwaaltje'. Niet dat het schadelijk is of zo en Mono blijft een verstandige keuze om voor het eerst te ervaren of Creatine uberhaupt wat voor je doet.
Met CEE of Kre-Alkalyn zul je geen last van vocht hebben.
 
De enige 'nadelen' die bij gezonde mensen op kunnen treden zijn:

- Spierkramp als men te weinig drinkt
- Diraree bij overgevoeligheid, te hoge dosering of Creatine van een inferieure kwaliteit.

of als het niet of slecht opgelost is. Vooral bij oude grofkorrelige creatine kwam dat geloof ik wel eens voor, met met die fijne poeder varianten (micronized oid) komt ook dat veel minder voor.
 
Ik heb een vragje, meneer sportfood. Is de creatine van de tuinen goed? MOcht je het enit weten, dan zal ik al sik thuis ben even de naam opzoeken.

De reden dat ik dat vraag is omdat ik de laatste keren na het drinken ervan uhm......diarree :angstig: kreeg
 
dacht dat je er een slechte adem van kreeg, maar dat ruik je zelf niet dus geen ongemak :D
 
Back
Naar boven