XXL Nutrition

Nakuren, een "must" of "overrated"? (1 bezoeker)

Nakuren, ja of nee?


  • Totaal stemmers
    131

Bezoekers in dit topic

Test_Addicted

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
31 mrt 2005
Berichten
784
Waardering
5
Toen ik me ruim 2 jaar geleden aanmelde op DBB trainde ik al enkele jaartjes. Ik wist wel een beetje van AAS af, maar op DBB heb ik eigenlijk geleerd hoe je goed en verstandig kan gebruiken incl nakuren.

De afgelopen maanden heb ik posts gelezen van mensen die nakuren niet nodig vinden. Terwijl er hier zo op gehamerd wordt... Ook in de gym sprak ik gister weer een kerel van de "ouwe garde". Mooi fysiek, kan na het cutten zo het podium op. Hij vertelde mij dat hij nog NOOIT heeft nagekuurd. Verder voegde hij eraan toen geen last te hebben van libido problemen en/of andere verschijnselen zoals kilo's verliezen na een kuur.

Vul de poll in a.u.b.! Ben benieuwd hoe de verhoudingen precies liggen...
 
Een must.

Wachten tot je lichaam zonder serms ed zich hersteld neemt gewoon veel meer tijd in beslag dan een goede nakuur. In die extra tijd zit je wel met test. waardes lager dan je normale waarde. Dat kost je gewoon massa. Zonde dus.
 
Ik zou het niet met alle kuren doen...maar ik zou het wel sowieso in huis halen.
Proviron en Nolvadex liggen altijd in het bakje.
 
ik vind een nakuur enkel op spierbehoud gericht absolute nonsens.

Een goede nakuur zou moeten uitgevoerd worden om ALLES terug op gezonde waarden te krijgen, zoals prostaat, nier, lever, en hoogst en vooral cholesterol, ipv enkel testosteron, en het moet ook zo uitgewerkt worden.

Bv

50mg raloxifene(test, serm, cholesterol, anti-prolactine)
60mg zinc(test, prostaat)
multivitaminen(alles)
groene thee(oestrogeenafbreker, cholesterol, anti-oxidanten, ms ook prostaat)
spirulina/chlorella(anti-oxidanten, cholesterol, lever)
mariadistel(of levercomplex)(lever)
prostaatcomplex(prostaat(wel duh))
10 gram visolie(spierbehoud, vetverlies, anti-oxidant, lever, cholesterol,...)
2 gram niacine(cholesterol)

Dat is pas een nakuur.
 
mijn cholesterol is van mezelf al heel laag dus daar ga ik al niet van in.

voor de lever mariadistel idd
prostaat (prosta-urgenin)
zink en dergelijke uit 2 dikke multivits per dag
elke dag 2 blikjes lipton grean tea

zo doe ik het dus ook.

ik blijf erbij, ik heb het getest met en zonder nakuur en zonder viel me beter ... een must dus voor mij niet, het blijven meer tabs en met ook hun nadelen, ik neem liever na de kuur niks anders als natuurlijke extracten van platen en dergelijke ipv nog wat chemische tabs te nemen.
 
interessant topic, want lees en hoor zelf ook veel mensen die erg positief zijn over het achterwege laten van nolvadex/clomid in hun nakuur. Zijn er mensen die wel negatieve ervaringen hebben met niet nakuren? En wat zijn mogelijke gevolgen voor je lichaam (op lange termijn) van niet nakuren tov wel nakuren met clomid/nolvadex?

vind het wel aanlokkend als ik mensen hoor die helemaal geen dip ervaren na hun kuur door niet na te kuren, terwijl ik wel een dip had na mn kuur nadat ik wél had nagekuurd.
zit r dus ook aan te denken om t de volgende keer bij veel vitamines, anti-oxidanten, visolie, mariadistel zma en daarna tribulus en wat sint jozef kruid te houden, waar ik zelf wel merkbaar van opknapte na een week of 2.
 
Natuurlijk is een nakuur noodzakelijk. Waarom zou je er in godsnaam voor kiezen om een periode met het testniveau van een driejarig meisje rond te lopen?
 
mijn cholesterol is van mezelf al heel laag dus daar ga ik al niet van in.

voor de lever mariadistel idd
prostaat (prosta-urgenin)
zink en dergelijke uit 2 dikke multivits per dag
elke dag 2 blikjes lipton grean tea

zo doe ik het dus ook.

ik blijf erbij, ik heb het getest met en zonder nakuur en zonder viel me beter ... een must dus voor mij niet, het blijven meer tabs en met ook hun nadelen, ik neem liever na de kuur niks anders als natuurlijke extracten van platen en dergelijke ipv nog wat chemische tabs te nemen.

eens,van nakuren wordt ik pas depri,natruurlijke supplementen zijn imo nog het beste,zoals mariadistel ,sint-janskruid...
Met uitzondering van "proviron",die gebruik ik wel regelmatig tussen de kuren in
 
doe wel nakuren vind nolvadex wel genoeg
hmm heb ook wel eens tabs only gedaan zonder nakuur nu ik even nadenk
 
Natuurlijk is een nakuur noodzakelijk. Waarom zou je er in godsnaam voor kiezen om een periode met het testniveau van een driejarig meisje rond te lopen?

In dat opzicht geldt ook: 'waarom zou je potverdomme de testosteron van 7 volwassenen mannen in je lijf willen?'....schrap dat, omdat het lekker is. :D
 
Ligt er, lijkt mij, ook aan wat je kuurt.. Er is nog al een verschil tussen een winny only kuurtje en een hoog gedoseerde testkuur.
 
Ligt er, lijkt mij, ook aan wat je kuurt.. Er is nog al een verschil tussen een winny only kuurtje en een hoog gedoseerde testkuur.

ja,idd, nolvadex gebruik ik wel zowiezo altijd,toch zeker na lange kuur maar het maakt volgens mij geen klote uit
 
ja,idd, nolvadex gebruik ik wel zowiezo altijd,toch zeker na lange kuur maar het maakt volgens mij geen klote uit

als het niks uitmaakt, wat heeft het dan voor nut nog s 100 tabletten weg te kauwen? Ik wil graag weten of het schadelijke gevolgen kan hebben niet na te kuren. Nolvadex doet toch verder weinig voor je testproductie maar is toch voornamelijk bedoeld om oestrogeen tegen te gaan? En hoe kan het dan dat er toch redelijk wat mensen zijn die zeggen zich kiplekker te voelen wanneer ze niet nakuren met nolva/clomid?
 
ik ken ook een handvol lui die kuren zonder nakuur..laten ook rustig de deca langer lopen dan de test of gaan zelfs alleen met deca kuren..die mannen vallen niet of nauwelijks terug en neuke der oplos vind heel vreemd..zou zelf wel altijd iets van nolva gebruiken
 
Bij lange kuur (12wkn+)altijd,korte 8 weken kuur hoeft niet perse.
 
Ik inject nu 6 weken op 6 weken af, eigenlijk dus week of 8 op en 2 af in de praktijk, en ik kuur nooit na. In men bloedtesten ben ik altijd prima hersteld. Ik val nooit trug of voel me ook nooit depri. 1 * per jaar moet ik spermatesten en een prostaatcontrole laten doen van men begeleider, van de moment dat daar wat foutloopt beginne we pas met extra spul. Ik zie er enkele grote jongens (europees hoog geplaatst) en die kuren ook maar 1 * per jaar na. De meeste hebben zelfs nog nooit hcg gezet.

Ik ben van mening dat zolang je nergens last van hebt je helemaal niet MOET nakuren.
Maarja de dag ik al mijn zogenaamde kennis van hier overboord gooide en een begeleider alles liet beslissen was natuurlijk ook de dag dat ik er echt goed uit begon te zien.

Mij lijkt het of alle gynolijders, roidrage, limp dikkers hier bij elkaar zitten. Buiten een handvol gynopatientjes ken ik niemand dat ooit ergens werkelijk last van heeft.
 
Niet altijd, maar meestal wel. Voor korte kuurtjes niet. Als er deca inzit ALTIJD.
 
optie : ja, maar niet altijd.

bij winny only niet nakuren dus, bij elke andere kuur lijkt me een minimum nakuur toch aangewezen.
 
Mij lijkt het of alle gynolijders, roidrage, limp dikkers hier bij elkaar zitten. Buiten een handvol gynopatientjes ken ik niemand dat ooit ergens werkelijk last van heeft.

:roflol:
 
Maarja de dag ik al mijn zogenaamde kennis van hier overboord gooide en een begeleider alles liet beslissen was natuurlijk ook de dag dat ik er echt goed uit begon te zien.


zou je ons misschien willen vertellen wat je nu zo anders doet dan dat hier altijd wordt genoemd?
 
Back
Naar boven