Fitness Seller

Nakuren, een "must" of "overrated"?

Nakuren, ja of nee?


  • Totaal stemmers
    131

Bezoekers in dit topic

zou je ons misschien willen vertellen wat je nu zo anders doet dan dat hier altijd wordt genoemd?

1. deca, eigelijk alle enanthate esters en hoger ook maar 6 weken.
2. deca dbol en sust in de cut
3. oxy en winny samen, winny wel inject(beide full dose)
4. bijna nooit hcg etc nemen, enkel wanneer men testen me zeggen dat het nodig is.
5.Opbouwen en afbouwen met 10mg dbol, dus bv 5 dagen dbol 10mg en dan pas echt de kuur starten, als al men inject gezet zijn nog uitlopen met 10mg dbol(bij langere kuren)
6. geen ultra hoge doseringen, vb deca nog steeds op 400 en dbol op 30 na al die jaren
7. .......

Sinds ik alle advanced gedachten over kuren in theory en hardcore combis laten vallen heb en gewoon gegaan ben naar de basis van (normale) hoeveelheden aas en keihard trainen + wekelijkse vooruitgangscontrole( gewicht bf + voeding) en pas vanaf toen had ik nergens meer last van en boekte ik ook echt vooruitgang. Dus geen 5000+ cal dieten en van die dingen maar gewoon net boven onderhoud en niks drastisch.

Ik vind al die advanced theory dingen erg interessant maar voor de meeste van ons zijn we er eigelijk helemaal nog niet aan toe. Eerst die basis on de knie en dan pas echt de puntjes op de I zetten. En dan doel ik niet op hgh ofzo want een dosis van 3-4 iu hgh is gewoon altijd meegenomen en biedt bij iedereen massas voordelen.
 
1. deca, eigelijk alle enanthate esters en hoger ook maar 6 weken (dit doe je wanneer je snel daarna weer verder gaat met een ander middel, toch?)
2. deca dianabol en sust in de cut
3. oxy en winny samen, winny wel inject(beide full dose)

4. bijna nooit hcg etc nemen, enkel wanneer men testen me zeggen dat het nodig is. (op welke manier test je dat?)
5.Opbouwen en afbouwen met 10mg dianabol, dus bv 5 dagen dianabol 10mg en dan pas echt de kuur starten, als al men inject gezet zijn nog uitlopen met 10mg dianabol(bij langere kuren)
6. geen ultra hoge doseringen, vb deca nog steeds op 400 en dianabol op 30 na al die jaren
7. .......

Sinds ik alle advanced gedachten over kuren in theory en hardcore combis laten vallen heb en gewoon gegaan ben naar de basis van (normale) hoeveelheden aas en keihard trainen + wekelijkse vooruitgangscontrole( gewicht bf + voeding) en pas vanaf toen had ik nergens meer last van en boekte ik ook echt vooruitgang. Dus geen 5000+ Calorie dieten en van die dingen maar gewoon net boven onderhoud en niks drastisch.

Ik vind al die advanced theory dingen erg interessant maar voor de meeste van ons zijn we er eigelijk helemaal nog niet aan toe. Eerst die basis on de knie en dan pas echt de puntjes op de I zetten. En dan doel ik niet op hgh ofzo want een dosis van 3-4 iu hgh is gewoon altijd meegenomen en biedt bij iedereen massas voordelen.

thnx voor je antwoorden!
 
thnx voor je antwoorden!
Nee ik reageer het middel volledig uit, dus 6 weken zetten, 8 weken "on" en 2 herstel.( lijkt weinig maarja dat is de standaard bij begeleiding in België, ik ken 5 begeleiders en ze werken allen volgens dit principe).
Om de 8 weken bloedtest en op gevoel. Over men test baar ik me geen zorgen, cholesterol, lever -en nierwaarden zijn iets waar meer aandacht aangegeven wordt, hoewel ik eigelijk alleen gematigde verhogingen heb en nooit echt gekke waarden.

Je test zal altijd nog wel opstarten het gebeurd slechts een enkele keer dat je echt op 0 komt en dan is het wel 5 voor 12 natuurlijk.

Ieder doet het zoals hij wilt, dit werkt echt heel goed voor me dus ik houd het aan.
 
oke, dus je zet 6 weken, hebt daar 8 weken baat van, en rust dan 2 weken. Ga je daarna standaard over op een ander middel? En dit is neem ik aan continue ondersteunt door hgh? Welk protocol hanteer je wat betreft orals? En neem je wel eens langer dan 2 weken pauze of gaat t gewoon door? Zijn je injectiespots dan op een gegeven moment niet volledig verzadigt?
 
Interessante posts lees ik.

Conclusie tot nu toe: nakuur is niet per definitie een "must", zolang je niet langer doortrekt dan 6 weken en geen abnormale mg's gebruikt.
 
Interessante posts lees ik.

Conclusie tot nu toe: nakuur is niet per definitie een "must", zolang je niet langer doortrekt dan 6 weken en geen abnormale mg's gebruikt.


of wanneer je langer doorkuurt met daartussen korte periodes, dan ook niet omdat het dan geen zin heeft.
SexB, neem je wel s supps tbv je gezondheid als anti-oxidanten of mariadistel?
 
oke, dus je zet 6 weken, hebt daar 8 weken baat van, en rust dan 2 weken. Ga je daarna standaard over op een ander middel? En dit is neem ik aan continue ondersteunt door hgh? Welk protocol hanteer je wat betreft orals? En neem je wel eens langer dan 2 weken pauze of gaat t gewoon door? Zijn je injectiespots dan op een gegeven moment niet volledig verzadigt?

Ja, ik neem elke keer wat anders. Alhoewel de sustanon zo goed als elke keer erbij is, MAAR daarom niet elke keer 750 mg. Soms ook 1 ampul per 5 dagen, als ondersteuning en niet als base. Hgh doe ik pas vanaf januari, ik heb mezelf beloofd deze vetverbrander ( want meer dan 3-4 iu/dag is voor mij onbetaalbaar) niet te nemen voor ik uit eigen kracht weer op 10% ben, en ik ben aardig op weg.

Ik maak geen verschil tussen oral en inject, 6 weken kuur is weken oxy of dianabol.
En ja als ik me niet lekker voel begin ik niet, maar dat heb ik nog maar 1 keer meegemaakt en dat was maar een week verschil(elleboog blessure). En inject spots, het is maar 6 weken en ik neem eig geen korte esters dus spuiten is nooit een probleem.




En eu, ik kuur niet na en de meeste die ik ken ook niet. Maar dat wil niet zeggen dat het overbodig is, ik voel het wanneer ik moet nakuren, de dag dat ik echt zo'n depri crash krijg neem ik het zeker.
 
Interessante posts lees ik.

Conclusie tot nu toe: nakuur is niet per definitie een "must", zolang je niet langer doortrekt dan 6 weken en geen abnormale mg's gebruikt.

Dan heb je het mis denk ik, die termijn gaat bij mij maar iemand anders kan na 3 weken oral ook de nood hebben aan het nakuren. Dat zijn wel eerder uitzonderingen, maar ik zou er iig geen definitie van maken.
 
daarom altijd genoeg test bij alles nemen, en niet deca -only ofzo
Ipv na te kuren lijkt het me beter een onderhoudsdosis test te nemen het ganse jaar door,dan blijven die dipjes wel gegarandeerd weg
 
daarom altijd genoeg test bij alles nemen, en niet deca -only ofzo
Ipv na te kuren lijkt het me beter een onderhoudsdosis test te nemen het ganse jaar door,dan blijven die dipjes wel gegarandeerd weg

:rolleyes:

Met een goeie nakuur heb je ook nauwelijks een dip. En je zorgt ervoor dat je niet op je 30e afhankelijk bent van exogeen testosteron.
 
daarom altijd genoeg test bij alles nemen, en niet deca -only ofzo
Ipv na te kuren lijkt het me beter een onderhoudsdosis test te nemen het ganse jaar door,dan blijven die dipjes wel gegarandeerd weg

bedoel je beter met het oog op gezondheid of op resultaat?
ik zou dr iig wel voor tekenen, wil alleen op mijn leeftijd nog niet de beslissing maken er voor de rest van mn leven afhankelijk van te zijn. Heeft het veel nadelige gevolgen om voor de rest van je leven een ietwat hoger testlevel te hebben dan de meeste mensen hebben?
 
:rolleyes:

Met een goeie nakuur heb je ook nauwelijks een dip. En je zorgt ervoor dat je niet op je 30e afhankelijk bent van exogeen testosteron.


bij mij is mijn dip niet echt nauwelijks
 
bedoel je beter met het oog op gezondheid of op resultaat?
ik zou dr iig wel voor tekenen, wil alleen op mijn leeftijd nog niet de beslissing maken er voor de rest van mn leven afhankelijk van te zijn. Heeft het veel nadelige gevolgen om voor de rest van je leven een ietwat hoger testlevel te hebben dan de meeste mensen hebben?

vooral om de gains te bewaren en je perfect te voelen continue ,ik ken meerdere mensen die dit doen,en dan heb je geen nolva ..... nodig
 
Ik ga niet eens meer in discussie in dit soort topics. Het is wetenschappelijk bewezen dat je met nolva sneller je test op gang krijgt. En dat sneller is niet een paar dagen, maar weken zo niet maanden eerder.

Dat mensen alleen uit eigen ervaring praten zonder ook maar enige vorm van kennis is niet alleen jammer voor hun, maar ook jammer voor nieuwelingen die zo op deze manier misschien hun nakuur laten schieten.
 
Dat mensen alleen uit eigen ervaring praten zonder ook maar enige vorm van kennis is niet alleen jammer voor hun, maar ook jammer voor nieuwelingen die zo op deze manier misschien hun nakuur laten schieten.


ik ben het vaak met je postings eens, maar vind het toch jammer dat je nu alle mensen die er voor kiezen om niet na te kuren afschildert als mensen zonder enige vorm van kennis. Het is toch niet zo raar dat als mensen dit als positief ondergaan, dat dat interesse opwekt? Hoe kan het volgens jou dan dat deze mensen er allen zo positief over zijn, als het volgens de theorie op deze manier alleen maar langer zou moeten duren voor je herstelt bent?
 
Ik kuur zelf wel altijd na en de theorie zegt dat dit ook het beste zou zijn. Maar vind het wel raar (wil niemand op zijn tenen trappen maar het is wel zo) dat vrijwel niemand hier op het forum een fatsoenlijk BB lichaam heeft en al de wedstrijden mannen NIET nakuren en wel een fatsoenlijk lichaam hebben. Op een gegeven moment ga je twijfelen.... ik wel tenminste.

Ben benieuwd wat de beter gebouwde kerels hierover te zeggen hebben: Rodge, REUS, Hitman etc...
 
ik ben het vaak met je postings eens, maar vind het toch jammer dat je nu alle mensen die er voor kiezen om niet na te kuren afschildert als mensen zonder enige vorm van kennis. Het is toch niet zo raar dat als mensen dit als positief ondergaan, dat dat interesse opwekt? Hoe kan het volgens jou dan dat deze mensen er allen zo positief over zijn, als het volgens de theorie op deze manier alleen maar langer zou moeten duren voor je herstelt bent?

Omdat eigen ervaringen geen kennis is, heel simpel.

Wat posts van een beperkt aantal personen die zich 'goed' voelen zonder pct staan tegenover een tig medline extracten en een WWW vol met wetenschappelijk onderbouwde artikelen waarom een pct nodig is.

Gebruik de search maar eens, er zijn al 10tallen van dit soort topics voorbij gekomen. Probleem is dat de mensen die zich wel goed voelen zonder pct ook niet bereid zijn tot het aannemen van deze feiten. Tsja, kuur dan lekker zonder pct maar ga niet jouw gevoel alszijnde een vaststaand feit dat een pct niet nodig is propageren, dat is fout.
 
Ik kuur zelf wel altijd na en de theorie zegt dat dit ook het beste zou zijn. Maar vind het wel raar (wil niemand op zijn tenen trappen maar het is wel zo) dat vrijwel niemand hier op het forum een fatsoenlijk BB lichaam heeft en al de wedstrijden mannen NIET nakuren en wel een fatsoenlijk lichaam hebben. Op een gegeven moment ga je twijfelen.... ik wel tenminste.

Ben benieuwd wat de beter gebouwde kerels hierover te zeggen hebben: Rodge, REUS, Hitman etc...

Is een goede fysiek gelijk aan een bepaald kennisniveau?

Zullen we dan gelijk alle artikelen van mensen als een BigCat en een Nandi maar deleten? Die hadden geen bb fysiek namelijk. :)

Buiten dan kan je wedstrijdjongens niet vergelijken met een wat meer recreatieve gebruiker. Iemand die niet 10 maanden per jaar on is maar 1 of 2 cycles doet en daarvan zsm wilt herstellen.
 
Gebruik de search maar eens, er zijn al 10tallen van dit soort topics voorbij gekomen. Probleem is dat de mensen die zich wel goed voelen zonder pct ook niet bereid zijn tot het aannemen van deze feiten. Tsja, kuur dan lekker zonder pct maar ga niet jouw gevoel alszijnde een vaststaand feit dat een pct niet nodig is propageren, dat is fout.


ik weet van de vorige topics die zijn geweest, heb ze gelezen. Ik denk niet zozeer dat de mensen die zonder pct gekuurt hebben die feiten niet willen aannemen, maar kan me voorstellen dat wanneer ze zelf anders ervaren dit voor hen leidend zal zijn. Ik zie hier ook niemand spreken over vaststaande feiten maar over hun eigen belevenissen, wat gewoon moet kunnen lijkt mij.
Maar goed, stel dat je het voor jezelf beter aanvoelt zonder pct, je voelt je goed en behoud je kilo's makkelijk, zijn er dan verder nadelige gevolgen voor je lichaam tov wel nakuren? Zijn er dan nog redenen om na te kuren? En hoe kan het dan volgens jou mogelijk zijn dat die mensen zich allen prettiger voelen door niet na te kuren, wat theoretisch niet mogelijk moet zijn door het slechtere herstel.
 
Ik snap het probleem niet helemaal.
Als er dan nu anno 2007 nog zoveel twijfel over is, waarom word er dan niet minstens uit voorzorg nolvadex gebruikt?

Bewezen dat het helpt is het al lang, maar hardnekkige koppigheid zorgt ervoor dat er twijfel blijft bestaan.

Als je de moeite neemt om te injecteren en tabs te slikken, wat houd je dan tegen om nog eens 4 weken nolvadex (of iets anders) te gebruiken??

Ik zeg dit puur vanuit het oogpunt van sneller herstel, en heb het niet over de libido problemen die hier de kop op steken.
Ik vind dat echt te sneu voor woorden
 
Back
Naar boven