XXL Nutrition

Nakuren, een "must" of "overrated"?

Nakuren, ja of nee?


  • Totaal stemmers
    131

Bezoekers in dit topic

Je weet dat iemand die heel veel kilometers per jaar rijdt een totaal eigen rijsT heeft aangeleerd die verre van ideaal is?

Dan kan de beginner beter bij de instructeur in de auto stappen om correct te leren rijden dan bij iemand met veel km's die met 1 hand aan het stuur al bumperklevend meer dan 40 te hard rijdt. ;)


Dus erg leuk dat sommige mensen veel gebruiken en huge zijn, dat maakt ze nog niet tot de mensen die daadwerkelijk veel kennis kunnen uitdragen. Ze kijken alleen naar hun persoonlijke ervaringen en niet naar de achterliggende theorie die ik toch stukken hoger acht dan wat praktijkervaring van een paar personen.

Mja ik weet niet kerel men resultaten liegen er niet om en ik neem een pak MINDER aas dan hiervoor en eigelijk ook maar evenlang, vroeger 2 kuren van 12 weken en nu 6 op 6 af. ik begrijp jou punt natuurlijk ook wel en ik zal nooit iemand aanraden om niet na te kuren maar voor mezelf kan ik zonder.
 
Mja ik weet niet kerel men resultaten liegen er niet om en ik neem een pak MINDER aas dan hiervoor en eigelijk ook maar evenlang, vroeger 2 kuren van 12 weken en nu 6 op 6 af. ik begrijp jou punt natuurlijk ook wel en ik zal nooit iemand aanraden om niet na te kuren maar voor mezelf kan ik zonder.

Dat is ook niet zo moeilijk te verklaren met 6 op 6 af schema.

Dit is test e 750mg eenmaal per week 6 weken lang:

th_88838_cycle_122_846lo.jpg


Rond de 84e dag is het moment van 6 weken 'af' (en die quotes om 'af' staan er niet voor niets) en tijd om weer te beginnen.
 
Goeie discussie!

De posts van SexB en zijn 'sT' van (na)kuren hebben toch mijn interesse gewekt..!

Post eens een schema SexB...
 
Goeie discussie!

De posts van SexB en zijn 'sT' van (na)kuren hebben toch mijn interesse gewekt..!

Post eens een schema SexB...

Zoals ik zei kerel, 6 op 6 af, geen schemas voor nodig :)
 
Sins ik een Deca only gedaan heb
( had geen kennis van aas, kende dit board ook niet)

neem ik altijd een dosis test van minimum 250mg / week tijdens men kuur
en eventueel Poviron indien ik last van sides krijg
en een nakuur met nolvadex van +/- 4 weken ofzo zolang ik het nodig acht
hangt af van je kuur en doseringen

Begrijp Sex b zijn standpunt, dat dit voor hem het beste werkt
maar ben zelf niet heel het jaar 6 on en 6 off
doe 1 of 2 kuurtjes per jaar
 
ik vind een nakuur enkel op spierbehoud gericht absolute nonsens.

Een goede nakuur zou moeten uitgevoerd worden om ALLES terug op gezonde waarden te krijgen, zoals prostaat, nier, lever, en hoogst en vooral cholesterol, ipv enkel testosteron, en het moet ook zo uitgewerkt worden.

Bv

50mg raloxifene(test, serm, cholesterol, anti-prolactine)
60mg zinc(test, prostaat)
multivitaminen(alles)
groene thee(oestrogeenafbreker, cholesterol, anti-oxidanten, ms ook prostaat)
spirulina/chlorella(anti-oxidanten, cholesterol, lever)
mariadistel(of levercomplex)(lever)
prostaatcomplex(prostaat(wel duh))
10 gram visolie(spierbehoud, vetverlies, anti-oxidant, lever, cholesterol,...)
2 gram niacine(cholesterol)

Dat is pas een nakuur.

Ziet er netjes uit, alleen zou ik ook de Homocysteïne waardes weer een beetje normaliseren. Daarnaast kun je oestrogeen verlagende voedingsmiddelen gebruiken om je testosteron oestrogeen verhouding te verbeteren. Champingons, brocolli, selderie en groene thee verlagen het oestrogeen gehalte, kwark en vitamine k2 ook.
 
Ik kuur NOOIT na.
Heb nooit last van de bekende dipjes, houd altijd leuke pure spiermassa over,
iedere keer weer. Neem voldoende rust tussen de kuren.
Houd na de kuur mijn kcals hoog en zéér zeker mijn eiwitten.
En ziedaar: niets aan de hand.
Ik vind het gewoon niet nodig, mijn lichaam hersteld snel. Komt bij na 8 á 10 weken kuren geen optie om nog eens een partij chemische shit toe te voegen, die soms ten koste kan gaan van je duurbetaalde spiermassa.
Maar dat is mijn verre van bescheiden mening.

Ieder moet dit voor zichzelf uitmaken, of hij/ zij het belangrijk vind.
 
Ik kuur NOOIT na.
Heb nooit last van de bekende dipjes, houd altijd leuke pure spiermassa over,
iedere keer weer. Neem voldoende rust tussen de kuren.
Houd na de kuur mijn kcals hoog en zéér zeker mijn eiwitten.
En ziedaar: niets aan de hand.
Ik vind het gewoon niet nodig, mijn lichaam hersteld snel. Komt bij na 8 á 10 weken kuren geen optie om nog eens een partij chemische shit toe te voegen, die soms ten koste kan gaan van je duurbetaalde spiermassa.
Maar dat is mijn verre van bescheiden mening.

Ieder moet dit voor zichzelf uitmaken, of hij/ zij het belangrijk vind.

Maar heb je dan nooit last van gyno bijvoorbeeld?
 
Maar heb je dan nooit last van gyno bijvoorbeeld?

Ik moet je teleurstellen, al gooi ik er 1000 gram per week in: geen gyno.
My luck.

Ik ben er ook niet bang voor dat ik het ooit zal krijgen. je hebt dat of niet die gevoeligheid ervoor.
 
Ipv na te kuren lijkt het me beter een onderhoudsdosis test te nemen het ganse jaar door,dan blijven die dipjes wel gegarandeerd weg

hrt is wss wel gezonder dan bv 8 op en 8 af.....beetje constant is niet verkeerd....hoewe; op de trein vd hrt springen wel betekent erop blijven zitten

verder vrij zinloos topic...zoek maar eens op us boards..jongens zat (en jong!!!) die lang bezig waren, geen pct en dan gerust een JAAR depri ed zijn....je komt er pas achter als het te laat is...en af gaan op je gevoel is qua gezondheid niet echt handig....je zal niet de eerste zijn die totaal verrot van binnen het ziekenhuis binnenloopt terwijl 'die' zichzelf kiplekker voelt... dus de boel goed onderzoeken en goed de voor en nadelen voor jezelf afwegen
 
Ik moet je teleurstellen, al gooi ik er 1000 gram per week in: geen gyno.
My luck.

Ik ben er ook niet bang voor dat ik het ooit zal krijgen. je hebt dat of niet die gevoeligheid ervoor.

Heeft gyno ook niet gewoon (deels) met het setpoint van je vetpercentage en het vetpercentage zelf te maken?

Iemand onder de 10% heeft altijd strakke pecs en tepels en heb eigenlijk nog nooit zo iemand die ten alle tijden op max. 10% blijft zitten gyno zien ontwikkelen.

Vaak zie je het in een vochtige wat vettere bulk gebeuren en na de cut blijft het dan dus zitten.

Een vrouw die immers een laag BF krijgt gaat ook meer mannelijke hormonen aanmaken die werkingen van oestrogeen reduceren.
 
Heeft gyno ook niet gewoon (deels) met het setpoint van je vetpercentage en het vetpercentage zelf te maken?

Iemand onder de 10% heeft altijd strakke pecs en tepels en heb eigenlijk nog nooit zo iemand die ten alle tijden op max. 10% blijft zitten gyno zien ontwikkelen.

Vaak zie je het in een vochtige wat vettere bulk gebeuren en na de cut blijft het dan dus zitten.

Een vrouw die immers een laag BF krijgt gaat ook meer mannelijke hormonen aanmaken die werkingen van oestrogeen reduceren.

Echte gyno is geen vetweefsel Marky en staat volkomen los van iemands vetpercentage.
 
Echte gyno is geen vetweefsel Marky en staat volkomen los van iemands vetpercentage.

Hij heeft het over de invloed van het vetpercentage op de hormoonspiegel, niet over het feit dat gyno ongelijk is aan vetweefsel.
 
Hij heeft het over de invloed van het vetpercentage op de hormoonspiegel, niet over het feit dat gyno ongelijk is aan vetweefsel.

Dan heb ik 't deels verkeerd begrepen maar sowieso zal conversie van exogeen testosteron naar oestrogeen niet stoppen omdat je rond de 10% hangt.
 
Met nakuren is het streven je eigen testosteron aanmaak weer op peil te brengen.
Heeft het zin om na een kuur androgel of androtiv te gebruiken als extra hulp om spiemassa te behouden ? Alvast bedankt voor de reactie
 
Ik zou graag een serieus antwoord krijgen op de volgende vraag: Ik heb in het najaar een winny only kuurtje gepland staan (1ekuurtje) op 6weken 40mg ED . Is het dan ook nodig om na te kuren met BV clomid of zou een nakuur van 4 weken novedex xt (gaspari) met een dosis van 4 caps per dag voldoende zijn ?
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven