XXL Nutrition

Nakuren ongeacht duur van de kuur (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Anoniem02

Cool Novice
Lid geworden
21 jun 2017
Berichten
33
Waardering
4
Lengte
1m88
Massa
92kg
Ik ben geen dokter maar ik lees zoveel tegenstrijdige berichten en verklaringen over nakuren dat ik me werkelijk soms zorgen maak over het daadwerkelijke kennis gehalte hier op het forum.

1e ) Kiezen tussen Clomid en Nolvadex. ( Altijd novadex, lagere dosering minder schadelijk en minder bijwerkingen)

2e ) Nakuren met "alleen" Nolvadex ( of als je toch de voorkeur neemt aan Clomid )

Nakuren met Nolvadex en Proviron is juist de beste manier om na te kuren.
Tamoxifen ( Novadex ) behoort tot de familie der SERM’s, selective estrogen receptor modulators.
Tamoxifen ( Novadex ) werkt o.a. remmend in borstweefsel.

Het meeste oestrogeen in mannen wordt aangemaakt door omzetting van testosteron in oestrogeen in de hypothalamus door het enzym aromatase. Een anabolenkuur waarbij er veel testosteron van buitenaf wordt ingebracht zorgt dus ook voor de aanmaak van meer oestrogeen door omzetting van dit extra testosteron. Om die reden zijn aromatase-remmers vaak aan te raden tijdens een kuur op basis van testosteron.

Overtollig oestrogeen wordt minder actief, maar verdwijnt niet met tamoxifen Nolvadex.

Middelen als tamoxifen en clomifeen werken erg snel om de eigen testosteron productie te verhogen door de activiteit en aanmaak van oestrogeen te verlagen. Dit is omdat ze niet aan de slag hoeven om het oestrogeen zelf te verlagen, maar dus slechts de plek voor oestrogeen bezetten. Dit zou betekenen dat het reeds in grote hoeveelheden aanwezige oestrogeen na beëindiging van gebruik van de SERM als tamoxifen of clomifeen nog steeds aanwezig is in het lichaam.

Andere producten zoals Arimidex of Proviron kunnen de aanmaak van oestrogeen zelf verlagen. Dit zijn de zogenaamde “aromatase-remmers” of “anti-oestrogenen”. Aromatase is de naam van het enzym dat zorgt voor omzetting van testosteron (en hiervan afgeleide producten) in oestrogeen. Aromatase-remmers zorgen dus voor verminderde aanmaak van nieuw oestrogeen. Ze worden niet gebruikt om de door oestrogeen geremde aanmaak van testosteron te verhogen, maar om mogelijke bijwerkingen van teveel oestrogeen tegen te gaan waarvan gynaecomastie (“bitchtits”), het vasthouden van water en verhoogde opslag van vet de bekendste zijn.

Kort gezegd zorgen tamoxifen en clomifeen ervoor dat snel de symptomen van teveel oestrogeen worden bestreden terwijl anti-oestrogenen zoals Arimidex en Proviron de oorzaak zelf aanpakken, maar hiervoor meer tijd nodig hebben.
Proviron breekt dus als het ware een teveel aan oestrogeen af en dat plas je uit.

Clomid of Nolvadex?

In praktijk zie je soms dat Clomid als anti-oestrogeen wordt gebruikt terwijl Nolvadex vaker als PCT wordt gebruikt. Dat is op zich vreemd omdat ze beiden dezelfde werking hebben en voor beide doeleinden gebruikt kunnen worden. Een belangrijk verschil echter is de effectiviteit van beide producten.

Nolvadex heeft namelijk een veel sterkere werking dan Clomid. Zo bleek 20mg Tamoxifen per dag gedurende 10 dagen een vergelijkbaar effect te hebben als 150 mg Clomifeen citraat.

Om een lang verhaal kort te maken, nakuren met Nolvadex is een pre i.v.m. de lagere dosering en mindere bijwerkingen en daarnaast het gebruik van een lichte nakuur van Proviron is alleen maar goed en aan te raden. Zo`n 6-8 weken beide laag gedoseerd gebruiken.

 
Lekker veel relevante wetenschappelijke studies geplaatst, ik ben meteen helemaal om.

Uit meerdere stukken van je post kan ik opmaken dat je geen idee hebt waarover je praat. Mesterolone in je nakuur..? Mesterolone onderdrukt gewoon.
 
“Fitsociety”
Blogje lol didn’t read.


Srs pls go.
 
En what about clomid en nolvadex samen dan?
 
En what about clomid en nolvadex samen dan?
Kan, maar waarom zou je? Dan moet je 2 producten aanschaffen die hetzelfde bereiken. (Dan zou je bijv 10mg tamoxifen en 25mg clomifeen gebruiken).
Bovendien, clomifeen is effectiever in het herstellen van de HPT-axis dus persoonlijk zou ik altijd voor 50-25mg clomifeen opteren.
 
Lekker veel relevante wetenschappelijke studies geplaatst, ik ben meteen helemaal om.

Uit meerdere stukken van je post kan ik opmaken dat je geen idee hebt waarover je praat. Mesterolone in je nakuur..? Mesterolone onderdrukt gewoon.
Ik dacht toch al studies te hebben gevonden dat mesterolone in lichte dosis niet zou onderdrukken.
 
Ik dacht toch al studies te hebben gevonden dat mesterolone in lichte dosis niet zou onderdrukken.
Zou je die door willen sturen? Ben ze zelf nog niet tegengekomen en zou een mooie toevoeging zijn aan mn collectie :o.
 
Studie stamt wel uit 1988, maar zal hem eens downloaden en doorlezen wanneer ik wat tijd over heb :).
Is wel een oude studie. Heb je gelijk in. Ik wou ook maar zeggen dat ik er ooit een paar studies over gezien had maar evengoed zijn er misschien ook studies die misschien het tegenovergestelde zullen aantonen. Het is ook in combinatie met clomid.
 
Back
Naar boven