MuscleMeat

Nakuur gyno

Bezoekers in dit topic

Ik dacht dat tren en deca 19-nors waren, progestanen.., progesteron en prolactine zijn direct gelinkt aan elkaar.
Tren bezet de progesteron receptor (like deca), waardoor prolactine productie wordt verhoogd(progesteron receptor wordt bezet en dus minder progesteron in lichaam, wat prolactine verhoogd!)
Ik heb eigenlijk nog geen tijd gehad om dit uit te zoeken (met artikels/verwijzingen), dus kom hier nog op terug.

Heb je die andere artikels ook gelezen?

Nee, vrouwen zijn anders dan mannen, maar receptor blijft t zelfde toch? Ik bedoel jij haalt er eugonadale (mannen zonder test-productie) bij, ook niet representatief voor gezonde BB'ers toch?
Je moet roeien met de riemen die je hebt, Estrogeen Receptor blijft ER..

Buiten dat, bijna alle BB boards en ook uit eigen ervaring (krijg vrijwel direct gyno bij gebruik) kan ik zeggen dat Femara gewoon veel beter werkt dan ari/aro, gewoonweg omdat prolactine geelimineerd wordt en oestrogeen ook (iig sterk verlaagd). Werkt nog beter icm nolva.
 
Klein stukje op ergogenics gevonden ff snel betreffende progestane werking Tren:


Die dubbele bindingen maken trenbolone een slank en flexibel molecuul, dat beter past in de androgeenreceptor dan good old testosteron, beter in de progesteronreceptor past dan progesteron, en zich bovendien moeilijk laat neutraliseren door enzymen. Daarom is trenbolone zo'n effectief anabool

http://www.ergogenics.org/prohormoonvariant-trenbolone.html
 
Ik dacht dat tren en deca 19-nors waren, progestanen.., progesteron en prolactine zijn direct gelinkt aan elkaar.
Tren bezet de progesteron receptor (like deca), waardoor prolactine productie wordt verhoogd(progesteron receptor wordt bezet en dus minder progesteron in lichaam, wat prolactine verhoogd!)
Waar baseer je dit allemaal op? Ja trenbolon bindt aan de progesteronreceptor, maar er is geen enkele aanwijzing dat het deze activeert. Daarnaast leidt progesteronreceptoractivatie naar alle waarschijnlijkheid juist tot remming van prolactinesecretie door de hypofyse. Daarbij komt ook nog dat dit in mannen niet het geval is (progesteronniveaus zijn altijd te laag), en dat antagonisme van de progesteronreceptor bijgevolg voor prolactinesecretie ook helemaal niets doet bij mannen. En waarom zou bezetting van de progesteronreceptor leiden tot minder progesteron in het lichaam?


Ik heb eigenlijk nog geen tijd gehad om dit uit te zoeken (met artikels/verwijzingen), dus kom hier nog op terug.

Heb je die andere artikels ook gelezen?
Nee, want: 1) mannen zijn geen vrouwen, en 2) gynecomastia is geen borstkanker. Dat is appels met roeiboten vergelijken. Dat gaat echt helemaal nergens meer over. Je lijkt zelfs onder de indruk te zijn dat letrozol z'n werking uitoefent door te binden aan deze receptoren???:
Nog waarbij ER (estrogen receptor) & PgR (progesteron receptor) beter bezet worden door Femara:

Nee, vrouwen zijn anders dan mannen, maar receptor blijft t zelfde toch? Ik bedoel jij haalt er eugonadale (mannen zonder test-productie) bij, ook niet representatief voor gezonde BB'ers toch?
Eugonadale mannen hebben een normale testosteronproductie, hypogonadale mannen hebben een verminderde testosteronproductie. Ik haalde juist eugonadale mannen aan omdat dat representatiever is.

Je moet roeien met de riemen die je hebt, Estrogeen Receptor blijft ER..
Ja, en je hebt echt geen idee waarover je het hebt met dit soort uitspraken. Je kan borstkanker gewoon absoluut niet vergelijken met gynecomastia en je kunt mannen en vrouwen ook absoluut niet vergelijken wat betreft deze middelen. Zelfs het meest obvious wat een aromataseremmer doet (namelijk oestrogeen verlagen door aromatase te remmen) zit al een wereld van verschil tussen mannen en vrouwen. Bij vrouwen remt letrozol (femara) >=98% van de oestrogeenproductie:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15837728
Bij mannen is dit rond de 50%:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16046582
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16787981


Buiten dat, bijna alle BB boards en ook uit eigen ervaring (krijg vrijwel direct gyno bij gebruik) kan ik zeggen dat Femara gewoon veel beter werkt dan ari/aro, gewoonweg omdat prolactine geelimineerd wordt en oestrogeen ook (iig sterk verlaagd). Werkt nog beter icm nolva.
Of het beter is? Geen idee. Het remt echter oestrogeen in dezelfde mate als anastrozol (arimidex), namelijk ook rond de 50%: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10902781. En anastrozol werkte niet beter dan placebo in het remmen van gynecomastia: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22790552.
Van exemestaan zijn 0 studies beschikbaar, van letrozol ook, voor de behandeling van gyno. Van tamoxifen daarentegen talloze studies. Ook het hele idee dat prolactine gyno veroorzaakt is simpelweg onjuist, OESTROGEEN veroorzaakt gyno. Lees ook dit van Peter Van Mol: https://forum.bodybuilding.nl/topics/big-cat-gynaecomastia-in-aas-users.231082/. En weet je overigens wat WEL prolactinesynthese stimuleert in mannen? Juist, oestrogeen. ALLE oestrogeenremmers remmen de prolactinesynthese als je ze toedient bij mannen met een te hoog oestrogeenniveau. Boodschap blijft: slik tamoxifen. Een van de weinige dingen die zich bewezen heeft hierin, aromataseremmers niet.

Klein stukje op ergogenics gevonden ff snel betreffende progestane werking Tren:


Die dubbele bindingen maken trenbolone een slank en flexibel molecuul, dat beter past in de androgeenreceptor dan good old testosteron, beter in de progesteronreceptor past dan progesteron, en zich bovendien moeilijk laat neutraliseren door enzymen. Daarom is trenbolone zo'n effectief anabool

http://www.ergogenics.org/prohormoonvariant-trenbolone.html
Ik zie niks over ene 'progestane werking', ik zie alleen dat het bindt aan de progesteronreceptor. Dat weet ik, en dat zegt niks over dat het daadwerkelijke de progesteronreceptor activeert. Daarbij kun je me ook de originele studies linken, een link naar ergogenics voelt net zo aan als een linkje naar de telegraaf of de spits.

Ik behandel alles wat hierboven staat ook uitgebreid in m'n boek.
 
Dus dan kan ik beter tamoxifen nemen ipv letro?
 
Dat letro die receptoren bezet in de borst heeft er juist alles mee te maken, liever letro dan oestrogeen/prolactine he.
En leuk dat je er een boek over schrijft hoor, maar je geeft al aan dat er nog geen studies zijn mbt letro en het behandelen van gyno hiermee..
Beter lezen sporters met gyno-problemen gebruikers ervaringen, lees maar eens UK en amerikaanse boards.., sommige komen alleen van hun gyno af met letro, dat zegt imo genoeg.
Ik ben aan gyno geopereerd omdat ik er na tren-kuur met adex + nolva gewoonweg niet vanaf kwam..
Nu gebruik ik femara en heb er nooit meer last van.., stop ik tijdens tren met femara en neem nolva-only en gyno groeit weer.., do the math!
 
Dat letro die receptoren bezet in de borst heeft er juist alles mee te maken, liever letro dan oestrogeen/prolactine he.
En leuk dat je er een boek over schrijft hoor, maar je geeft al aan dat er nog geen studies zijn mbt letro en het behandelen van gyno hiermee..
Beter lezen sporters met gyno-problemen gebruikers ervaringen, lees maar eens UK en amerikaanse boards.., sommige komen alleen van hun gyno af met letro, dat zegt imo genoeg.
Ik ben aan gyno geopereerd omdat ik er na tren-kuur met adex + nolva gewoonweg niet vanaf kwam..
Nu gebruik ik femara en heb er nooit meer last van.., stop ik tijdens tren met femara en neem nolva-only en gyno groeit weer.., do the math!
Lees je alsjeblieft een beetje in.
 
Dat letro die receptoren bezet in de borst heeft er juist alles mee te maken...
Letrozol is een inhibitor van het aromataze enzym. Heeft niets te maken met de ER in je borst.
Estrogens are produced by the conversion of androgens through the activity of the aromatase enzyme. Estrogens then bind to an estrogen receptor, which causes cells to divide.

Letrozole prevents the aromatase from producing estrogens by competitive, reversible binding to the heme of its cytochrome P450 unit. The action is specific, and letrozole does not reduce production of mineralo- or corticosteroids.
 
Klopt man, nolva bezet ER receptor in borst, letro remt aromatase..
Was ff in de war, feit blijft wel gewoon dat gyno-gevoelige mensen niet genoeg hebben aan nolva-only met een tren-kuur.
Heb dit zelf ook in de praktijk ervaren, net als vele andere (zie de boards, zat voorbeelden).
 
Klopt man, nolva bezet ER receptor in borst, letro remt aromatase..
Was ff in de war, feit blijft wel gewoon dat gyno-gevoelige mensen niet genoeg hebben aan nolva-only met een tren-kuur.
Heb dit zelf ook in de praktijk ervaren, net als vele andere (zie de boards, zat voorbeelden).
Ik kan je niet ongelijk geven als het gaat om gyno problemen tijdens tren gebruik. Om een of andere reden heb ik ook altijd arimidex nodig als er tren in mn cycle zit. Nu heb ik ook wel m'n twijfels over hoe puur de tren is van diverse UG labs. Zeker nadat ik een verhaal had gehoord van iemand met een hoog oestrogeen tijdens tren only.... hoe is dat te verklaren? Zat er oestrogeen in de tren..?
Tren zelf kan namelijk geen gyno veroorzaken, dat is en blijft altijd een oestrogeen verhaal.
 
Dat zou kunnen, maar als er (ook) tren in zit ga je dat echt wel merken.., voelt zoveel anders (beter!!) dan test of wat dan ook, dan nog eens een vasculair fysiek wat je met andere middelen minder snel bereikt..

En neem je dit(ook al zit er dan test of oestrogeen ook bij..) en je bent ook nog eens gevoelig voor tren....... + je krijgt harde schijven............
Wat ik wil zeggen, ik hoop dat nolva-only een goed advies is geweest voor robbin, anders kan hij straks z'n schijven laten wegsnijden, net als ik 8 jaren terug!
Had ik maar geweten dat letro + nolva mijn enige gyno-bestrijder was.
Maar goed, door schade en schande leert men, en misschien reageert robbin wel op nolva-only, maar ik vind t een slecht advies.


 
Dat zou kunnen, maar als er (ook) tren in zit ga je dat echt wel merken.., voelt zoveel anders (beter!!) dan test of wat dan ook, dan nog eens een vasculair fysiek wat je met andere middelen minder snel bereikt..

En neem je dit(ook al zit er dan test of oestrogeen ook bij..) en je bent ook nog eens gevoelig voor tren....... + je krijgt harde schijven............
Wat ik wil zeggen, ik hoop dat nolva-only een goed advies is geweest voor robbin, anders kan hij straks z'n schijven laten wegsnijden, net als ik 8 jaren terug!
Had ik maar geweten dat letro + nolva mijn enige gyno-bestrijder was.
Maar goed, door schade en schande leert men, en misschien reageert robbin wel op nolva-only, maar ik vind t een slecht advies.

Bedankt voor ieder zn advies.
Wacht eerst ff af of het minder word met test verlagen en mast uppen.
Letro wil ik als laatste middel gebruiken ivm libido dip.:o
 
Libido-dip is onvermijdelijk bij gebruik letro idd


 
Bedankt voor ieder zn advies.
Wacht eerst ff af of het minder word met test verlagen en mast uppen.
Letro wil ik als laatste middel gebruiken ivm libido dip.:o
Libido-dip is onvermijdelijk bij gebruik letro idd

Dat hoeft niet. Ik kan een prima libido hebben terwijl ik mn oestrogeen laat crashen. Krijg dan wel opvliegers en nachtelijk transpireren (overgangsverschijnselen :p) vanwege het ontbreken van oestrogeen.

..en liever even geen libido dan bitch tits die niet meer weg gaan..
 
Hoeft niet, maar als Ari niet volstaat tegen gyno..., letro laat mijn libido wel volledig crashen(ari niet), maar liever dat dan gyno die blijft idd!
Zweten is wel erg idd, maar dat is met tren&clen sowieso haha



 
Back
Naar boven