XXL Nutrition

Nakuur

Bezoekers in dit topic

Raaz

Novice
Lid geworden
10 apr 2021
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
85kg
Vetpercentage
12%
Hallo allemaal,

Hoe moet je nakuren na 12 weken test e only?
 
Op dezelfde manier als 10 weken test e only.
 
En dat is? Clomid en/of nolvadex dosering etc.
 
HCG 2x per week 500 iu vanaf de start van je kuur tot eerste week nakuur.

2 weken na je laatste injectie PCT starten met clomifeen of tamoxifen (Nolvadex).

25 mg clomifeen dagelijks is voor de meesten een effectieve dosering, in sommige gevallen ophogen naar 50 mg. Tamoxifen wordt meestal gedoseerd op 10 tot 20 mg dagelijks.

4 weken nakuren en a.d.h.v. een bloedtest bepalen of langer nodig is.
 
  • Like
Waarderingen: Raaz
Ik zou tamoxifen altijd de voorkeur geven boven clomid.
 
Of gewoon niks? Weet niet of de haarlemstudie al iets duidelijk heeft gemaakt. Volg het niet :p
 
Of gewoon niks? Weet niet of de haarlemstudie al iets duidelijk heeft gemaakt. Volg het niet :p
De HAARLEM-studie heeft eigenlijk aangetoond dat het nutteloos is.
 
De HAARLEM-studie heeft eigenlijk aangetoond dat het nutteloos is.

En nog steeds wordt het hier aangeraden. Net of het snoepjes zijn.
 
Ik zou tamoxifen altijd de voorkeur geven boven clomid.
Ik persoonlijk ook, 3 dagen clomid gebruikt en ik werd paranoia, zag allemaal lichtflitsen en blokjes/wazig.
 
Ik persoonlijk ook, 3 dagen clomid gebruikt en ik werd paranoia, zag allemaal lichtflitsen en blokjes/wazig.
Hmm, dit heb ik ook. Maar dan de derde dag van een festival na te veel andere tabletten :D Zeker dat je de juiste pillen had haha
 
  • Haha
Waarderingen: BB_
Er zijn wel aardig wat vraagtekens te plaatsen bij de HAARLEM-studie. Er is geloof ik geen onderscheid gemaakt met welke middelen er gekuurd is en met welke middelen de nakuur gedaan is. Daarom is er op basis van deze studie niet te concluderen dat nakuren met clomid of nolvadex geen zin heeft.
Correct me if I'm wrong.
Galen
 
70% had tamoxifen (Nolvadex) gebruikt en 54% clomifeen .
PCT
In our study, 80 subjects performed PCT, which usually represented a combination of tamoxifen (20–40 qd), clomiphene citrate (25–50 qd) and/or hCG (1–3 times per week 500–1000 IU). The medications were generally started within 1 to 4 weeks after the last androgen dose and continued for about 2–4 weeks. However, PCT did not show any beneficial effect on the recovery of parameters 3 months after the cycle. ,The only association that reached statistical significance was a negative association between the use of PCT and semen volume. It cannot be fully excluded that the use of PCT shortened the recovery time of endogenous hormone production. For most individuals, plasma testosterone concentrations had fully recovered 3 months after androgen exposure. If we had tested 1 or 2 months after androgen exposure, perhaps we might have found a difference between users of PCT and non-PCT users. Although the use of PCT is widely advocated among androgen users, there is hardly any evidence to support its use. Most PCT regimes consist of tamoxifen and/or clomiphene citrate used for 4 weeks after the use of androgens. Taking into consideration the very high supraphysiological doses of androgens and the long half-life of the intramuscular depots, it is unlikely that anti-oestrogens are able to counteract the strong suppressive effects of androgens on gonadotrophin production.
 
Er zijn wel aardig wat vraagtekens te plaatsen bij de HAARLEM-studie. Er is geloof ik geen onderscheid gemaakt met welke middelen er gekuurd is en met welke middelen de nakuur gedaan is. Daarom is er op basis van deze studie niet te concluderen dat nakuren met clomid of nolvadex geen zin heeft.
Correct me if I'm wrong.
Het maakt weinig uit met welke middelen is gekuurd, de doseringen waren bij iedereen ruimschoots genoeg om tot volledige onderdrukking van de testosteronproductie te leiden. Het belangrijkste punt is denk ik dat er weinig te versnellen valt qua herstel als bijna iedereen kennelijk toch al 3 maanden na de laatste injectie hersteld is. Ik behandel de meeste zaken in een blogpost: https://peterbond.org/post/haarlem-study-suggests-post-cycle-therapy-pct-doesnt-work

Er komt mogelijk een subtrial binnen de vervolgstudie van de HAARLEM-studie (genaamd de HARNAS-studie) waarin getracht wordt in kaart te brengen waar het precies 'fout' gaat met de HPG-as. We zijn momenteel bezig met het studieprotocol hiervan uit te werken (ik werk, zoals het ernaar uit ziet, mee als tweede auteur).
 
Back
Naar boven