Fitness Seller

napraters (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guest

Gargantuan Beast
15 jaar lid
Lid geworden
19 mei 2002
Berichten
33.745
Waardering
3
Als je een willekeurig board over AAS bezoekt is het eerste waar iedereen het over heeft dat je op moet passen voor leverschade, vooral bij D-bol only kuurtjes die toch vaak onder de wat jongere BBers onder ons genomen worden die (nog) niet durfen te spuiten. Wat me nou zo opvalt is het volgende, ik start een nieuwe thread op over bloedcontrole en leverwaarden en krijg in een paar weken maar ongv. 40 lezers en twee reacties, dus is het mij wel duidelijk dat iedereen maar gewoon zit na te praten over wat ze andere hebben zien schrijven en zodoende krijg je natuurlijk een heel verkeerd beeld over orale AAS, het is natuurlijk niet goed voor de lever maar die hype die is onstaan door het napraten is volgens mij zwaar overtrokken.

Hulk bedankt nog voor je reactie op mijn thread, en ook BC die een stuk heeft geschreven over orale middelen die bij verantwoord gebruik zo schadelijk nog niet zijn.
 
Mijn zus

Misschien lijkt dit niet op zijn plaats hier , maar het geeft wel een stukje inzicht in de menselijke geest. Ik heb het over mijn zus; Ze is geestelijk (beter modern verstandelijk) gehadicapt. Een schat van een meid maar niet bijster intelligent. Wonderbaarlijk is het dat zij binnen een gemiddelde groep mensen altijd het hoogste woord voert en ook iedereen aan haar lippen hangt. Haar truck is simpel en zeer menselijk ..... ze praat na wat ze hoort. Een zeer menselijke en soms ronduit iritante eigenschap.
 
Ik denk dat de hype van enkel oraal gebruik veel erger is, napraten zoals jij zegt is volgens mij een goede zaak in dit geval.
Orals zijn niet nodig, dus waarom ze gebruiken of het gebruik aanmoedigen?
 
Ik heb er geen verstand, dat zeg ik heel eerlijk, daarom probeer ik zoveel mogelijk te leren. Op deze site, en verschillende andere sites. Maar waarom is er hier kritiek op het gebruik van orale middelen, terwijl ik hier iedereen alleen maar lovend hoor praten over 'testo' dit, 'testo' dat, 'testo' zus en 'testo' zo.....

Het zal vast wel een prima middel zijn om veel spiermassa te bouwen, en misschien zijn de bijwerkingen relatief gezien klein/gering vergeleken met de te behalen extra spiermassa. Maar zo gezond is dat middel uiteindelijk ook niet, waarom je daar niets negatiefs over hoort, scheef?!

En bovendien, ik heb toen die post geplaatst waarin werd verwezen naar een onderzoek dat je per jaar 12 wkn orale anabolen kunt gebruiken zonder dat je lever helemaal naar de kl :D te gaat. Als je je dan niet schuldig maakt aan grove overdoseringen zal het toch wel meevallen lijkt me....

groet
 
Originally posted by admin
Ik denk dat de hype van enkel oraal gebruik veel erger is, napraten zoals jij zegt is volgens mij een goede zaak in dit geval.
Orals zijn niet nodig, dus waarom ze gebruiken of het gebruik aanmoedigen?

Ik bedoel juist dat iedereen maar een beetje mee gaat lullen over de schadelijke effecten van die orale middelen, zelfs al hebben ze zelf nog nooit een milligrammetje AAS genomen, ze nemen alleen maar blind over wat een ander zegt, en zo onstaat een scheef beeld, wil jij dan zeggen dat dat een goede zaak is??????
En dan heb ik het niet zozeer over deze site, maar vooral veel andere boards waar ze denken iets te weten.
 
Originally posted by frietbakker
Welke thread was dat dan?

Staat nu op pagina 2 (discussie anabolen)
"bloedcontrole,-leverwaarden"
 
Originally posted by Marcel36


Ik bedoel juist dat iedereen maar een beetje mee gaat lullen over de schadelijke effecten van die orale middelen, zelfs al hebben ze zelf nog nooit een milligrammetje AAS genomen, ze nemen alleen maar blind over wat een ander zegt, en zo onstaat een scheef beeld, wil jij dan zeggen dat dat een goede zaak is??????
En dan heb ik het niet zozeer over deze site, maar vooral veel andere boards waar ze denken iets te weten.

Je hoeft absoluut geen aas gebruikt te hebben om goed te kunnen meepraten en juiste informatie door te spelen.
Er zijn hopen experts die nooit aas hebben gebruikt en die 100x meer weten over de materie dan om het even welke gebruiker.
Nu over dat scheef beeld, dat is helemaal geen scheef beeld, het is gewoon de waarheid.
Orale middelen heb je niet nodig punt andere lijn
Als je ze niet nodig hebt, waarom ze dan toch gebruiken terwijl je weet dat de schade aan je gezondheid groter is?

Ik snap ook niet waarom je het een trend vindt dat orale middelen afgeraden worden, de trend is juist dat beginners al snel aan de as gaan omdat een pilletje minder afschrikt dan een spuit.
Als er iets is wat moet veranderen is het wel het misbruik van as door oa orale middelen en niet zozeer de waarschuwingen die misschien overdreven voorzichtig zijn.

Nu geef ik je gelijk dat meelullen terwijl je zelf geen studie hebt gedaan of eerst gaat nakijken of wat je zegt wel klopt ook niet juist is.
Maar wij lullen hier absoluut niet allemaal mee, het grote merendeel van de moderators en members met kennis hier zijn het met elkaar eens dat orale middelen moeten beperkt worden en zeker beginners hoeven ze niet te gebruiken.

De giftigheid mag dan overdreven zijn, en natuurlijk maak je je lever niet noodzakelijk kapot van 4 tot zelfs 12 weken d-bol, drol of winny maar het is en blijft wel een aanslag op je lichaam die je evengoed met injecteerbare middelen kan vermijden.

Als je je lichaam kan sparen, dan moet je dat gewoon doen, want aas zijn zo al ongezond genoeg.
 
Originally posted by Floyd

En bovendien, ik heb toen die post geplaatst waarin werd verwezen naar een onderzoek dat je per jaar 12 wkn orale anabolen kunt gebruiken zonder dat je lever helemaal naar de kl :D te gaat. Als je je dan niet schuldig maakt aan grove overdoseringen zal het toch wel meevallen lijkt me....

groet
Volgens mij werd in dat onderzoek niets gezegd over het soort as, de keuze was vrij voor de gebruikers.
Men heeft het ook steeds over lever kapot maken, maar wat versta je daaronder?
Na 12 weken anadrol of dbol mag je dan nog een lever heben die kan functioneren, het zal hoe dan ook altijd sporen nalaten en slechter zijn dan wanneer je non-17 aa as gebruikt had.
 
Simpel ; AAS zijn medicatie.... ze dienen met dat respect te worden behandeld. Doe je dat niet, dan vraag je er om.
 
Mooi he zo'n discussieboard ;) ben het wel met Marcel36 eens :thumb:

Groet Smalluser :thumb:
 
Hhmmm... tja.. Orale middelen worden al een tijdje gebruikt door sporters.. waarbij de grootste toppers soms problemen hebben gehad met hun lever..

Recreative gebruikers hebben weinig problemen ermee.. Als ze problemen hebben komt het omdat ze een geschiedenis hebben met bijv alcohol..

Schadelijker.. betekend schadelijker en niet schadelijk..! als je begrijpt wat ik bedoel.. (nagels bijten is schadelijker dan vijlen, maar niet schadelijk)

Elk weekend lam gaan is schadelijker dan een paar D-bolletjes te slikken.. Er zijn mensen die elke dag D-bol slikken.. elke dag van hun leven tot ze dood gaan..
 
Originally posted by smalluser
Mooi he zo'n discussieboard ;) ben het wel met Marcel36 eens :thumb:

Groet Smalluser :thumb:
Kan je ook zeggen waarom?
 
Originally posted by Hulk
Hhmmm... tja.. Orale middelen worden al een tijdje gebruikt door sporters.. waarbij de grootste toppers soms problemen hebben gehad met hun lever..

Recreative gebruikers hebben weinig problemen ermee.. Als ze problemen hebben komt het omdat ze een geschiedenis hebben met bijv alcohol..

Schadelijker.. betekend schadelijker en niet schadelijk..! als je begrijpt wat ik bedoel.. (nagels bijten is schadelijker dan vijlen, maar niet schadelijk)

Elk weekend lam gaan is schadelijker dan een paar D-bolletjes te slikken.. Er zijn mensen die elke dag D-bol slikken.. elke dag van hun leven tot ze dood gaan..
Wat me opvalt is dat zolang je niet dood gaat, er geen probleem is dus mag je gewoon blijven slikken.
Dit vind ik toch een beetje gevaarlijk denken...
 
Originally posted by Shadum
Simpel ; AAS zijn medicatie.... ze dienen met dat respect te worden behandeld. Doe je dat niet, dan vraag je er om.
Goed gezegd..jammer dat niet iedereen er zo over denkt.
 
Als je gewoon normaal omgaat met orale middelen kan het lang aan. je lever is het enigste orgaan wat zichzelf kan herstellen mits je het niet te gek maakt. Elk weekend lam van de drank is schadelijker maar ik denk dat een hoop de middelen onderschatten. heb al vaker gehoord van mensen die tijdens een kuur met tabs hogere cholesterol hadden dan voor hun kuur en bij sommige veranderde de ontlasting zelfs van kleur. dat wijst er toch op dat het meer met je lever doet dan je zelf verwacht.

succes
 
Originally posted by admin
.... Kan je ook zeggen waarom? ....
Tja ik wil het eigenlijk niet zeggen omdat ik dan misschien zo weer uitgemaakt word voor een d-bol verheerlijker maar goed toch een reply.
Ik ben het eens met de "stelling" van Marcel36 omdat ik denk dat verstandig gebruik van orale middelen, en dan met name dianabol, geen kwaad kan.
Maar als er maar lang genoeg over de "schadelijkheid" gesproken wordt en steeds maar weer aangehaald lijkt het er idd. op dat de meute volgt.
Originally posted by Marcel36
.... dat iedereen maar gewoon zit na te praten over wat ze andere hebben zien schrijven en zodoende krijg je natuurlijk een heel verkeerd beeld over orale AAS, het is natuurlijk niet goed voor de lever maar die hype die is onstaan door het napraten is volgens mij zwaar overtrokken ....
En de navolgende reply van Hulk vind ik een hele doeltreffende.
Originally posted by Hulk
.... Hhmmm... tja.. Orale middelen worden al een tijdje gebruikt door sporters.. waarbij de grootste toppers soms problemen hebben gehad met hun lever..
Recreative gebruikers hebben weinig problemen ermee.. Als ze problemen hebben komt het omdat ze een geschiedenis hebben met bijv alcohol..
Schadelijker.. betekend schadelijker en niet schadelijk..! als je begrijpt wat ik bedoel.. (nagels bijten is schadelijker dan vijlen, maar niet schadelijk)
Elk weekend lam gaan is schadelijker dan een paar D-bolletjes te slikken.. Er zijn mensen die elke dag D-bol slikken.. elke dag van hun leven tot ze dood gaan..

Groet Smalluser :thumb:
 
Originally posted by smalluser

Tja ik wil het eigenlijk niet zeggen omdat ik dan misschien zo weer uitgemaakt word voor een d-bol verheerlijker maar goed toch een reply.
Ik ben het eens met de "stelling" van Marcel36 omdat ik denk dat verstandig gebruik van orale middelen, en dan met name dianabol, geen kwaad kan.
Maar als er maar lang genoeg over de "schadelijkheid" gesproken wordt en steeds maar weer aangehaald lijkt het er idd. op dat de meute volgt.
Eerst en vooral, een mening geven mag altijd, maar die hoeft niet altijd juist te zijn.
Nu, jullie hebben blijkbaar nog altijd niet begrepen waar ik naartoe wil.
Ik heb nooit gezegd dat verstandig gebruik van orale steroiden niet mag.
Wat ik wil zeggen is dat je ze kan gebruiken, als je weet waarmee je bezig bent en liefst al een kuurervaring hebt met injecteren ofwel ze samen met een injecteerbare as gebruikt.
Ik vind ook dat juist deze post het verkeerde beeld geeft, men doet het lijken alsof pillen door iedereen afgekeurd worden terwijl ik zelf juist dagelijks merk dat er teveel misbruik van gemaakt wordt.

Jullie blijven maar aanhalen dat met mate gebruiken niet zo schadelijk is, wel ik zeg , helemaal geen orals is nog veel minder schadelijk en geloof me, je zal heus niet minder om groeien.

Verder stoor ik me toch wel aan het feit dat beginners snel ff een pilletje willen slikken en denken dat ze zo groot gaan worden. Maak eens een fatsoenlijke kuur, of blijf er met je handen af!

Als ik hier mensen aanzet om anderen te overtuigen dat pakweg d-bol niet het wonderpilletje is waarmee je snel en gemakkelijk even groot wordt dan zal ik dat zeker blijven doen.
Dat mensen maar eens hun verstand gaan gebruiken, dat ze maar eens nadenken over de gevolgen en de werking.
Het probleem is heus niet dat er teveel bodybuilders zijn die weten waarmee ze bezig zijn en teveel de schadelijkheid aankaarten hoor.
het probleem is juist dat door al die partydrugs men denkt dat dit bij steroiden ook zo moet, maw het is blijkbaar mode om pilletjes te slikken.


Kort samengevat:
Ik ben niet vlakaf tegen gebruik van orals, maar tegen misbruik ervan.
Dus:
-Weten waarmee je bezig bent en weten hoe je er verstandig mee om gaat.
-Niet als eerste kuur gebruiken en zeker niet als enige as in een kuur.


Dus je ziet, dit is iets anders als napraten, dit is een persoonlijk standpunt.
 
Originally posted by admin
.... Eerst en vooral, een mening geven mag altijd, maar die hoeft niet altijd juist te zijn ....
Helemaal mee eens.
Jullie blijven maar aanhalen dat met mate gebruiken niet zo schadelijk is, wel ik zeg , helemaal geen orals is nog veel minder schadelijk en geloof me, je zal heus niet minder om groeien ....
Gedeeltelijk mee eens ik zou alleen het woord "orals" willen vervangen voor "AAS".
.... Verder stoor ik me toch wel aan het feit dat beginners snel ff een pilletje willen slikken en denken dat ze zo groot gaan worden. Maak eens een fatsoenlijke kuur, of blijf er met je handen af! ....
Mee oneens beginners moeten niets gebruiken en zeker geen fatsoenlijke kuur. Ze moeten "gewoon" eerst een aantal jaren goed trainen, goed eten en natuurlijk vooruitgaan.
.... Kort samengevat:
Ik ben niet vlakaf tegen gebruik van orals, maar tegen misbruik ervan. Dus:
Weten waarmee je bezig bent en weten hoe je er verstandig mee om gaat ....
Helemaal mee eens.
.... -Niet als eerste kuur gebruiken en zeker niet als enige as in een kuur ....
Mee oneens ik denk juist, dat wanneer je orals als eerste in een kuur gebruikt, je kan zien/merken hoe je lichaam reageert.
Bij evt. bijwerkingen kan je de kuur meteen afkappen en bij wijze van spreken is de werkzame boel een dag later verdwenen.

Maar dat is mijn mening en idd ook mijn persoonlijke standpunt.

Groet Smalluser :thumb:
 
Zelf ben ik in mijn eerste kuur begonnen met dbol en nu in mijn 2e kuur begin ik ook weer met dbol. Wat smalluser zegt is gewoon belangerijk. je lichaam reageerd op de werkzame stof en niet iedereen reageerd hetzelfde. Op het moment dat je je niet goed voelt of last krijgt van bijwerkingen kan je met tabs direct stoppen en ben je misschien 1 of 2 dagen van de slag. Als je alleen maar 2 middelen stack die je injecteer en je voelt je naar dan kan je wel stoppen maar met een halfwaarde tijd van 10 dagen voel je je een hele tijd beroerd. Zelf is er na mijn kuur bloed afgenomen en getest en werd er niks afwijkends gevonden. Ik denk als je wilt kuren je met bv dbol goede resultaten kan behalen mits je er alles aan doet om het goed te laten verlopen. Laat gewoon je bloedwaardes een keer testen en kijk hoe je lichaam er op reageerd.

succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven