AndroidHealthClinic

napraters (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik weet niet wat er precies in dat onderzoek stond, maar het kwam er in iedergeval op neer dat je 'veilig' 12 wkn per jaar orale AAS kan gebruiken. Mits de doseringen niet te hoog zijn (zover dat bij bodybuilding van toepassing is). Ik vond het trouwens wel een goed punt van iemand hierboven, die zei dat juist bij orale middelen je snel kunt ingrijpen mocht je verkeerd reageren.

Maar wat betreft lever giftigheid is het beter ze niet te nemen, maar dat is met alles wanneer je TEveel neemt (en dat moet in principe altijd bij BB, anders werkt het spul niet)
 
Ik heb zelf nog nooit gekuurt maar was het wel van plan, en als ik een eerste kuur doe zal het denk ik ook wel een d-boll kuur worden. Ik hoor vaak van terugval en soms dat je helemaal niks overhoud!

Maar ik de praktijk blijkt dit toch ook wel anders te zijn. Zon beetje alle mensen die ik ken die d-boll genomen hebben zijn er goed op gegroiet en hebben die kilo's ook vast gehouden.

Dus als je een recreatie kuurder bent of missch 2 tot 3 kuurtjes pakt, dan zou je dat toch ook best met d-boll kunnen doen.

Mijn doel ik ook rond de 90 kilo worden bij 1.87 m, dus geen BB worden!

En het is cker waar dat injecteren minder ongezond is
 
Originally posted by smalluser

Helemaal mee eens.

Gedeeltelijk mee eens ik zou alleen het woord "orals" willen vervangen voor "AAS".
Waarom? Als je op een genetische limit zit dan kan je beter injecteren dan aan de pillen gaan.
Natuurlijk is het altijd beter om helemaal niets te nemen, maar daar gaat deze discussie niet over.

Mee oneens beginners moeten niets gebruiken en zeker geen fatsoenlijke kuur. Ze moeten "gewoon" eerst een aantal jaren goed trainen, goed eten en natuurlijk vooruitgaan.
Ik bedoelde beginners in de A.S. uiteraard.
Dan denk ik aan personen die min. al 3-5 jaar naturel getraind hebben.
Verder is het begrip beginner natuurlijk relatief, zijn er die na 1 jaar wedstrijden doen (zie spike) en zijn er die na 8 jaar nog niet weten hoe ze moeten deadliften (in mijn sportschool)


Mee oneens ik denk juist, dat wanneer je orals als eerste in een kuur gebruikt, je kan zien/merken hoe je lichaam reageert.
Bij orals houd je meestal gemakkelijk water vast, dat is geen goede manier om na te gaan hoe je op aas reageerd.
Beter is om een testosterone te gebruiken aangezien dat altijd de basis zou moeten zijn van een kuur en dus de maatstaf vormt voor verdere kuren.

Bij evt. bijwerkingen kan je de kuur meteen afkappen en bij wijze van spreken is de werkzame boel een dag later verdwenen.
Dat hoeft niet, gebruik injecteerbare as die kortwerkend is en plots gaat je theorie niet meer op.
Als ik iets slecht vind is het wel iets nemen met meer kans op leververgiftiging terwijl men als beginner meestal niet de simptomen kent en dus alsnog verdergaat.
En natuurlijk is het nooit verstandig omdat de winst niet blijvend is en dat zet aan om opnieuw te gaan kuren zodat men psychologisch verslaafd wordt.
Verder bijwerkingen...wat versta je daaronder, de meesten hebben dezelfde kenmerken die men zonder probeem kan bestrijden.
Het is niet dat je plots kaal wordt of kanker an de prostaat krijgt ofzo.
Maar een lever kan in principe in minder dan 12 weken kapot gemaakt worden als men niet weet hoe te dosseren bijv .
 
Originally posted by Juriaan
Ik heb zelf nog nooit gekuurt maar was het wel van plan, en als ik een eerste kuur doe zal het denk ik ook wel een d-boll kuur worden.
Kijk, dit krijg je als je verkeerde informatie post, mensen die gaan denken da d-bol wel de goede eerste keuze is.
Heel erg jammer , ik hoop dat BC ook nog wat post want ik krijg niet veel steun in deze thread en dat geeft een scheef beeld oftewel napraters...
 
Je dwaalt af even on-topic blijven :

Originally posted by Marcel36
.... is het mij wel duidelijk dat iedereen maar gewoon zit na te praten over wat ze andere hebben zien schrijven en zodoende krijg je natuurlijk een heel verkeerd beeld over orale AAS, het is natuurlijk niet goed voor de lever maar die hype die is onstaan door het napraten is volgens mij zwaar overtrokken .....
.... BC die een stuk heeft geschreven over orale middelen die bij verantwoord gebruik zo schadelijk nog niet zijn .....
Dus om BC na te praten de volgende quote :
Originally posted by Big Cat
.... De hepatoxiciteit van oral steroiden is inderdaad sterk overdreven. Om positief te zijn van leverschade moete CGT, GOT en aminotransferase waarden hoger zijn. Je kunt ze waarschijnlijk in hogere dosissen en langer gebruiken dan aangenomen wordt en dit perfect veilig, dit is al vele malen aangetoond ....
Hier wil ik het bij laten want anders wordt het een eindeloze discussie met ja-en en nee-en.
Verschillende meningen respecteer ik !!!

Dat inject "beter" is dan "orals" staat buiten kuif maar dat is niet de intensie van deze topic.
Originally posted by admin
.... Kort samengevat:
Ik ben niet vlakaf tegen gebruik van orals, maar tegen misbruik ervan. Dus:
-Weten waarmee je bezig bent en weten hoe je er verstandig mee om gaat ....
Prachtige afsluiter ;)

Groet Smalluser :thumb:
 
Ik dwaal niet af , antwoord enkel op je post.
Dat ik een d-bol only kuur afkeur is wel normaal denk ik he?
Als je het over de giftigheid enkel hebt denkik dat we vrij goed overeen komen, het enige wat me stoort is dat men er te gemakkelijk over gaat, eigenlijk zijn het de 2 tegengestelden: overdrijven over de giftigheid is niet goed maar doen alsof het allemaal overdreven is geeft de indruk dat orals helemaal onschadelijk zijn en dat vind ik een veel meer zorgwekkende stuatie eerlijk gezegd.

Daarom kan je het gebruik beter niet aanmoedigen, zo beperk je tenminste de schade bij gebruikers die er geen verstand van hebben ie. beginners.
Ik weet trouwens dat BigC achter deze denkwijze staat, anders zou hij geen thread maken met 'd-bol only'. (http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?s=&threadid=2437)
Maar goed dat is idd een andere discussie.
 
Originally posted by admin
Ik denk dat de hype van enkel oraal gebruik veel erger is, napraten zoals jij zegt is volgens mij een goede zaak in dit geval.
Orals zijn niet nodig, dus waarom ze gebruiken of het gebruik aanmoedigen?

Inderdaad. In dit geval kan dat niet echt kwaad, omdat ik liever jonge mensen ontmoedig van die orals only kuren dan ze stimuleer, om verschillende redenen. Om welke reden ze het dan laten zal mij een zorg wezen, als ze het maar laten.

Napraten is een groot voordeel als je maar de juiste invloed hebt. Ik denk persoonlijk dat ik veel minder bereikt heb met wat ik zeg en schrijf, dan de mensen die mij navertellen. De voorwaarde is natuurlijk dat de bron die naverteld wordt correct is. En dat is dan weer de verantwoordelijkheid van zij die het zouden moeten weten.

Er zijn geen echte autoriteiten op dit gebied die erkend zijn, dus wie geloof je ? Dat is het enige probleem met napraten. Net zoals al die mensen die Mike Mentzer's Heavy Duty verspreiden, dat is een voorbeeld waar het een nadeel kan zijn.
 
Waarom zou je in godsnaam kiezen voor een middel die je lever meer schade toebrengt, al is die schade miniem, terwijl je zonder dat middel ook kan groeien en een goede kuur kan hebben?? Relativeer het toch eens, BB is een gezonde levensstijl, waarom zou je als BB dbol gaan nemen waarbij je schade aan de lever toebrengt, hoe miniem ook, dat maakt geen ruk uit, het is belastend, terwijl je door injecties die hele belasting kan vermijden?? Het is puur de angst van een injectie zetten, dat weet ik gewoon zeker, en dat is meteen het slechtste argument om voor dbol te kiezen..

en nee, ik ben geen expert, zeker niet, maar ik heb iets wat nog veel belangrijker is: GEZOND VERSTAND
 
Tuurlijk schrikt injecteren af, wat wil je als je dood wordt gegooid met verhalen over gezwellen in je reet, die operatief verwijderd moeten worden, verkeerd spuiten kan allerlei consequenties hebben etc....

En schade aan je lever, de mate van ernst daargelaten, zie je niet meteen.....

Dus de keuze is in dat geval makkelijk toch, en aangezien je met anadrol en dianabol 'kan' groeien als een beer...... hoppa.

Zo werkt het toch?!
 
Tja als je je huiswerk niet doet inderdaad wel ja..... maar dat zijn dus ook de mensen die even snel breed willen worden zonder er moeite voor te doen.... oftewel mensen die eigenlijk niets te zoeken hebben in de sportschool.....
 
Ook dat, misschien heeft het 'budget' ermee te maken ik weet het allemaal niet, maar denk dat dat soort dingen wel de meest voor de hand liggende redenen zijn om aan de orals te gaan....
 
Originally posted by Floyd
Dus de keuze is in dat geval makkelijk toch, en aangezien je met anadrol en dianabol 'kan' groeien als een beer...... hoppa.

Zo werkt het toch?!

Uhmmm ja, maar in eerste instantie zijn die twee wel het grootste risico om het snelst terug alles te verliezen dat je bijgewonnen hebt. En dat geld in zekere mate voor alle orale AAS.
 
Originally posted by Floyd
Ook dat, misschien heeft het 'budget' ermee te maken ik weet het allemaal niet, maar denk dat dat soort dingen wel de meest voor de hand liggende redenen zijn om aan de orals te gaan....

20 cents voor 5 mg tabletten Dbol. 40 mg per dag. 8 tabletten. 7 dagen, 56 tabletten. maal 20 cent is 11.2 euro. 1 ml testosterone enanthaat, zo'n 4 a 5 euro voor 250 mg. 500 mg per week is 8 a 10 euro. Komt zelfs iets goedkoper uit, moet maar een maal per week gebruikt worden, levert betere resultaten en je zult je resultaten ook effectief behouden.

Test is goed voor de gezondheid, Dbol schaadt de gezondheid.

Reken de rest zelf maar uit.
 
Een mens handelt niet louter rationeel.:)

Enneh, die berekening klopt wel ja.
 
Mannen allemaal bedankt voor jullie reacties, toch nog een mooie en interressante thread geworden!!
 
Niets te danken 'guest ;)

Groet Smalluser :thumb:
 
He Admin, ik dacht dat je alleen kon posten als je geregistreerd was??
 
Hij was ook geregistreerd, maar zijn account werd geband.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven