MuscleMeat

National Geographic vs Discovery channel

national geographic of discovery channel

  • national geographic

    Stemmen: 26 35,6%
  • discovery channel

    Stemmen: 44 60,3%
  • kijk geen van beiden

    Stemmen: 3 4,1%

  • Totaal stemmers
    73

Bezoekers in dit topic

Discovery Science :thumbup:
 
Discovery Channel all the way

Bear is gewoon de baas

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Animal planet is ook awsome, dit icm TLC met dr g om1:00 elke nacht :D dr g is ****ing cool :P.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Nat geo als ik echt moet kiezen tussen enkel die 2.

Discovery kijk ik het liefst vr dual survival:).

Nat geo heeft qua educatieve waarde een mini streepje vr op discovery.Hier en daar zitten er toch betere docu's bij.
Al gaat dat nu toch fors achteruit,met duizend afleveringen per dag rond die cesar milan. Bah.

Discovery brengt ook alles met een iets dikkere laag sensatie dan Nat geo.

Voor de rest kopiëren ze elkaar veel.
 
dat dog whisperer is echt gaar idd
 
Leukste programmas komen ook op een laat tijdstip wtf.

Op beiden zenders.
 
Discovery Channel heeft imo wel nog enkele programma's die beter zijn dan wat er op N.G. te zien valt, echter zijn ze ook wel erg bergaf aan het gaan.
Ik heb echt geen behoefte aan zoveel programma's in de stijl van deadliest catch en over houthakkers en weet ik veel wat, ik heb veel liever docu's. Jammergenoeg heb ik science etc. niet meer, waarop ze veel vaker interessante dingen uitzenden zoals How it's made of Brainiac of Fifth Gear of...
 
Discovery channel omdat die meer variatie hebben en ben NG wat beu..
 
Animal planet is ook awsome, dit icm TLC met dr g om1:00 elke nacht :D dr g is ****ing cool :P.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

hehehe inderdaad.

Lijkt me best een nuchtere dame.
Zegt gewoon waar het op staat bij haar bevindingen zonder dat ze ooit emo kant op gaat.:)

In dat programma ten minste.
 
Mijn huidige Discovery top 10:

Pawn Stars
American Pickers
Through the Wormhole
Dual Survival
Wheeler Dealers
I (Almost) Got Away With It
Cuff Me If You Can
Man Vs Wild
Auction Kings
Desert Car Kings

MythBusters niet meer, eigenlijk wat beu gezien, ook bijna alleen maar herhalingen.

Heb ook bijna alle science documentaires gezien, vooral die met Hawking en Freeman waren/zijn goed. Maar ze haalden nooit het niveau van een Cosmos: A Personal Voyage. Nieuwe docu's zijn wat minder interessant omdat het basic blijft en ik alle basics nu wel ongeveer weet. Verder vind ik de Science channel een beetje tegenvallen.

Wat ik nog wil checken is American Restoration...

Huidige NGC top:

Locked Up Abroad
Breakout
Earth Investigated
Dog Whisperer
The Indestructibles
Megafactories

De science docu's ook alweer allemaal gezien dus niet opgenomen in lijst.
 
Beide, maar ik kijk de series meestal online dus heb niet echt door of er te veel herhaald wordt Reclame verpest de lol voor mij dus ik kijk het liever online
 
Ik word ook niet goed van de reclame maar sinds ik de documentaire zenders in hd heb kan ik niet zonder.

Ik vind het alleen jammer dat er veel gespacede mensen op history channel te zien zijn.
 
Gisteren voor het eerst Gold Rush Alaska gezien, wel eens leuk om te zien maar denk dat je het na paar afleveringen ook wel hebt gezien.

Reclame word je idd gek van, gewoon vooraf opnemen en FF, ideaal.
 
Is er al wat bekend over seizoen 3 van through the wormhole? Ik hoop niet dat er wee reen jaar tussen zit...
 
Gold rush alaska is inderdaad een leuke serie. Seizoen 1 helemaal gezien, viel niet tegen.
 
NG natuurlijk. DC is net mtv, alleen maar van die soap series en pseudowetenschap. Op NG zie je sporadisch nog wel eens een interessante docu. Maar het is allebei slecht, jammer dat er nooit eens een echt wetenschappelijke docu te zien is.
 
NGC, Discovery is veel teveel reclame op en irritante en veel te luide reclame vaak.
 
NG natuurlijk. DC is net mtv, alleen maar van die soap series en pseudowetenschap. Op NG zie je sporadisch nog wel eens een interessante docu. Maar het is allebei slecht, jammer dat er nooit eens een echt wetenschappelijke docu te zien is.
??? Wetenschappelijk niveau is ongeveer gelijk volgens mij, basic en soms ietsje dieper dan het oppervlak dat iedereen kan begrijpen. Wat de reclame betreft natuurlijk eens, en ja Discovery is zeker meer op jongeren en entertainment gericht dan NGC. Maar daardoor ook een stuk minder saai. Heb je trouwens wel het hele Discovery pakket? Want ik spreek nu over al hun channels.
 
Beiden leuk, vind alleen dat er veel reclame komt en dat natgeo het laat ligge bij 10x dezlefde programma's wat discovery weer niet heeft. verder geen voorkeur
 
??? Wetenschappelijk niveau is ongeveer gelijk volgens mij, basic en soms ietsje dieper dan het oppervlak dat iedereen kan begrijpen. Wat de reclame betreft natuurlijk eens, en ja Discovery is zeker meer op jongeren en entertainment gericht dan NGC. Maar daardoor ook een stuk minder saai. Heb je trouwens wel het hele Discovery pakket? Want ik spreek nu over al hun channels.

Nee ik heb alleen de reguliere DC. Maaruh, ja laatste jaar is NG ook stuk slechter geworden. Eerst had je daar nog wel eens docu's over het heelal enzo. Nu van die dog whisperer onzin enzo. Mja, ik vind het wel jammer. Vroeger had ik nog wel eens het idee dat ik wat leerde van die zenders. Nu op DC is echt allemaal hetzelfde. Soap serie op een vissersboot, in een autogarage, op een oliedril platform, etc. Mja, beetje net als mtv alleen minder achterlijk.
 
Back
Naar boven