Fitness Seller

Natres keuring schema graag feedback

Bezoekers in dit topic

Antlia

Novice
Lid geworden
30 jul 2017
Berichten
2
Waardering
1
Hallo! Ik ben bezig me voor te bereiden voor de natres keuring. Graag hoor ik jullie mening over mijn schema.

Maandag
Hometrainer
Tabata's
Backlunges
Single-leg romanian deadlift
Squats
Swimmers

Dinsdag
Benchpress
Shoulder press
Tabata's
Push ups
Let me ins
Let me ups
Dips

Woensdag
Hometrainer
Tabata's
Backlunges
Single-leg romanian deadlift
Squats
Swimmers

Donderdag
Benchpress
Shoulder press
Tabata's
Push ups
Let me ins
Let me ups
Dips

Vrijdag
Hometrainer
Tabata's
Backlunges
Single-leg romanian deadlift
Squats
Swimmers

Zaterdag
Benchpress
Shoulder press
Tabata's
Push ups
Let me ins
Let me ups
Dips

Zondag
Hometrainer
Tabata's
Backlunges
Single-leg romanian deadlift
Squats
Swimmers


Bij benchpress zit ik rond de 24 kg, shoulder press 19 kg. Benchpress en shoulder press doe ik 6 sets van 12 reps. Dat fietsen komt wel goed, mij gaat het meer om kracht. Ik gebruik nu losse gewichten.

Wie kan mij vertellen wat de eisen zijn voor cluster 1 als vrouw qua kracht? En zijn er nog tips om hier beter voor te kunnen trainen?
 
Laatst bewerkt:
image.jpg
Heb je geen Google?

Alle eisen

trainingsschema - Werken bij Defensie
 
Ja, die heb ik ook gezien. Tijdens de keuring worden er 4 kracht onderdelen getest. Benchpress, shoulderpress, tillen en squat. Nu is er wel enige overlap met spiergroepen met dit trainingsschema maar niet met gewicht. Iedereen kan met 20 kg een squat doen. Ik wil graag weten hoeveel kg ik echt tijdens de test moet kunnen squatten. Ook de til test tijdens de keuring en de til test van de video komen niet overeen. Nu is er nog een andere folder die wel een hardloopschema geeft maar ook maar een paar losse oefeningen voor kracht. Hardlopen is duidelijk, 1900 m in 12 minuten. Kracht totaal niet.
 
Dan zorg je dat je 100 kilo kan squatten, zit je safe :D:D
 
Voor een Defensie keuring zou ik idd de onderdelen trainen die er getest worden. Ik zou deze dan ook op kracht trainen (5 x 5 oid). Waar de meeste mensen nat op gaan is de fietstest, deze kan je trainen om elke minuut de weerstand te verhogen tot een minuut of 16.

Maar omdat je bij de Natres gaat zou ik mij niet heel erg druk maken aangezien je getest gaat worden op Cluster 1. Dan moet je het wel heel erg verneuken wil je dat niet halen.
 
Is dit nieuw allemaal bij defensie? Ik werd jaarlijks gekeurd maar dat was vanwege mijn professie. Ik kan me niet heugen dat er gesquat werd.
 
Is dit nieuw allemaal bij defensie? Ik werd jaarlijks gekeurd maar dat was vanwege mijn professie. Ik kan me niet heugen dat er gesquat werd.

Ja, tegenwoordig moet je alles doen op 1 apparaat. Deze heeft geen kilo's of iets dergelijks maar zal meer weerstand geven hoe meer je trekt / duwt.
 
Back
Naar boven