XXL Nutrition

Natrium (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

quifix

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
2 aug 2009
Berichten
6.203
Waardering
336
Lengte
1m74
Massa
99kg
Vetpercentage
18%
Beste,

Ik heb al wat rond gezocht hoeveel zout men zou moeten innemen, maar vind niet echt een "formule". Als je op google intypt, vind je het wel, maar dat is meestal voor de niet-sportende mens... Hierbij vraag ik, weet er iemand een formule van hoeveel natrium je per dag zou moeten innemen?
 
Ik denk het niet zo eenoudig formule matig te krijgen is. Hangt sowieso sterk af van je eigen bloeddruk, of hoeveel je zweet bvb.

Ik zou zeggen gebruik zo weinig mogelijk zout. Als je per dag een blikje tonijn op eet bvb zit je mss al aan je GDA.
 
Ik denk dat er zo veel variabelen zijn dat jhet heel moeilijk is een standaardformule te vinden.

Mischiend dat hier iets in staat waar je wat aan heb http://journals.lww.com/acsm-msse/Fulltext/2007/02000/Exercise_and_Fluid_Replacement.22.aspx (ik had zelf geen zin het door te nemen :D ) PDF is trouwens beter te lezen.


---------- Toegevoegd om 19:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:16 ----------

Ik zou zeggen gebruik zo weinig mogelijk zout.


Is net zo vaag als "neem niet te veel"
 
Laatst bewerkt:
ik heb gehoord niet meer als 5gr zout per dag

1gr natrium staat gelijk aan 2.5gr zout.. dusss
 
Laatst bewerkt:
Is net zo vaag als "neem niet te veel"

Is ook vaag :-). Zout is gewoon moeilijk te meten, omdat het vaak niet op de verpakking staat. Als je gehakt koopt bvb, kan het zijn dat je al bijna over je GDA zit.

natrium zit op 2.5 gram per dag. Zou kunnen dat dit omgerend naar zout (NaCl dan) 5 gram is (te lui om uit te tellen).
 
Chris Aceto beweert dat het een positief effect heeft zout na de training te nemen.

Put a new spin on the old standby of packing in carbs after training: Restore glycogen by consuming a carb/sodium cocktail within 90 minutes after your workout. Sodium traps more water inside the muscles, which maximizes postworkout recovery and growth. Make sure to add 500 milligrams of sodium -- one-quarter teaspoon of salt -- to your posttraining meal.
 
Back
Naar boven