MuscleMeat

"Natty kan je niks bereiken" topic

Bezoekers in dit topic

zoals ik het zie heeft het meer met bepaalde drempelwaardes te maken als je het over kuren hebt. met alleen cardio en een ethiopisch voedingsschema ga je ook met een gram test geen gains maken, echter is rond onderhoud eten en alles 1x per week trainen al genoeg om meer resultaten te boeken dan een natty die wel perfect eten trackt en slimmer traint. Daarom is dat gezeik over "maar AAS gebruikers moeten ook alles geven !!1!" slap gelul. als je als natty jaren lang systematisch gains wil maken moet je goed periodiseren, over langere termijnen meer volume(progressive overload) doen en ook nog goed je eten in de gaten houden. Voor AAS gebruikers is een beetje random pompen en up the dose vaak al voldoende.
the dose uppen zal vast wel iets doen, maar 1 à 2 x per jaar 12weken kuren met een yolo trainings- en voedingsschema zal je fysiek niet maken hoor

Hoe komt het dan dat er nog zat enhanced lui zijn die er slechter uitzien dan een redelijke natty met hetzelfde aantal trainingsjaren?

Logisch; jij neemt een enhanced gast die kuurt en verder qua training en voeding op 10% zit van wat 'perfect' zou zijn. Dan neem je een natty die op 90% zit van perfectie. Als die laatste dan ook nog genetisch een voorspron heeft dan kan die natty er beter uit zien. Maar geloof mij, van de gasten die natty claimen in jouw gym die er indrukwekkend uit zien, dit een groot gedeelte nog aan de gear. Echte natties are hard to come by.

'enhanced'

sommige mensen doen een kuurtje 500 mg test en andere proberen de nieuwe ronnie coleman te worden. die kan je nogal moeilijk gelijk stellen

edit: zo'n pipo als bostin loyd slaat een beetje met zn lul op een drumstel en heeft een betere fysiek dan ongeveer iedereen op dit forum maar dat betekent niet dat elke gebruiker hoe weinig ze ook gebruiken het ook zo makkelijk heeft. ook van dat laatste zijn genoeg voorbeelden te zien hier :roflol:.

Natuurlijk, niet iedereen die een kuurtje doet heeft direct een top fysiek. Maar als deze mensen gelijk zouden eten en trainen en niet zouden kuren, dan zou het verschil drastisch zijn. AAS is niet per definitie goed fysiek.

Gezien jij het er mee eens bent zou je dan ook een reactie op het volgende kunnen geven?

Waarom ziet filemon er uit alsof hij net een paar maanden trained terwijl hij er een flink kuurtje in heeft gegooid? Gezien voeding en training niet zo belangrijk is enhanced en zijn gear legit is zou hij volgens jullie toch wel een beest moeten zijn?

Filemon was wel een redelijk uitzonderingsgeval imo. Verder weet ik niet welke dosis gear hij heeft genomen. Genetisch was hij wel echt een 0. Je hebt gezien, na 3 maanden natty trainen was het resultaat 0. In die 10 weken waarin hij een kuurtje nam was zijn resultaat minimaal 5x beter dan in die 20 weken natty. Dus ook bij hem was het bewijs daar: enhanced maakt hij significant meer gains dan natty.

zoals ik het zie heeft het meer met bepaalde drempelwaardes te maken als je het over kuren hebt. met alleen cardio en een ethiopisch voedingsschema ga je ook met een gram test geen gains maken, echter is rond onderhoud eten en alles 1x per week trainen al genoeg om meer resultaten te boeken dan een natty die wel perfect eten trackt en slimmer traint. Daarom is dat gezeik over "maar AAS gebruikers moeten ook alles geven !!1!" slap gelul. als je als natty jaren lang systematisch gains wil maken moet je goed periodiseren, over langere termijnen meer volume(progressive overload) doen en ook nog goed je eten in de gaten houden. Voor AAS gebruikers is een beetje random pompen en up the dose vaak al voldoende.

Vergeet verder niet het mentale aspect. Enhanced trainen is zo veel aangenamer en motiverende dan natty. Iedere week sterker, jezelf letterlijk zien groeien terwijl je voor de spiegel staat, mega pumps, extreem dankbare trainingssessies. Als natty jezelf iedere dag naar de gym trekken, als een monnik leven om uiteindelijk enkele moeilijke kg's massa op een jaar te pakken (en dan doe je het goed), dat vereist een heel andere mindset.

Een ieder die intensief naar de gym gaat weet dat bodybuilding / powerliften / krachtsport een mentale test is. Met test levels through the roof en de weegschaal die iedere week 1-2 kg meer VVM aangeeft is die test heel anders.

Ik heb niet minder respect voor juicers. Het is gewoon een andere sport met allebei andere uitdagingen. Daarom denk ik dat je als natty simpelweg genoegen moet nemen met aanzienlijk minder esthetisch gewin (al is beauty in the eye of the beholder) en beter je heil kan zoeken in het behalen van kracht doelen. Ik weet dat dit een beetje een twijfelachtige uitspraak is. Maar laat ik het zo zeggen: als je natty bent en wilt blijven, zorg dan dat de enige competitie die jij hebt er eentje met jezelf is, en ga niet naar de gasten om je heen kijken want dan kom je bedrogen uit. Als natty kan je zeer zeker een goed fysiek behalen, zeker in de ogen van een 'normale mens'. Misschien niet in de ogen van ons bb'ers die hele dag naar enhanced sporters kijken en totaal verdraaid perspectief hebben.

Niet alleen training en de resultaten zijn motiverend met gear, maar testosteron zelf geeft focus, discipline, motivatie. Get shit done. Iets met dopamine?

Daar gaat het ook niet om. Gebruikers worden gewoon altijd afgezeikt terwijl zij net zo hard dieeten en trainen of zelfs harder dan de meeste mensen op dit forum. Op AAS kan je harder trainen dan een natty, dus train je harder dan een natty. Je moet meer eten dan een natty, dus je eet meer dan een natty.

In dat opzicht werk je harder als je kuurt, omdat het kan. Als je het niet af kan dat iemand beter resultaat boekt dan jou omdat hij kuurt ga je ofwel ook kuren ofwel hou je gewoon op met klagen.

Geloof me ik dacht er hetzelfde over voor ik voor het eerst ging kuren.

Kuren is niet makkelijk, want dan heb je geen excuses meer. Als natty is het makkelijk om je fails af te schuiven op alles behalve jezelf.

Koning Eenoog de mensen die er indrukwekkend uit zagen waren niet on, zo zagen ze er ook niet uit. Ze hadden een softe look, geen voorlopende traps/delts en kwa gewicht zat er ook niet belachelijk veel aan. Maar ze waren wel goed lean, +-8% bf zie je niet veel in een f4f. Hoor de grootste onzin rondom me over voeding en supplementen en er zijn er maar een paar die met een voedingsschema te werk gaan.

Tuurlijk zijn er kuurders met aardig wat massa t.o.v. natty's, maar dat zijn meestal waterballonnen met weinig definitie. Niet veel mensen hebben verstand van cutten.

Overigens is de voordeel van natty vs enhanced ook maar kortdurend, eenmaal over je natty max, waar je enhanced dan wel snel zal komen, gaat een enhanced persoon ook wat meer moeite krijgen. Steeds verder boven je natty max en je zult steeds meer massa verliezen tijdens een cruise/off periode, met slechte voeding zal je niet ver boven je natty max geraken.

Natty en enhanced vind ik daarom niet met elkaar te vergelijken, het zijn 2 totaal verschillende dingen. Iemand die een monsterfysiek wilt ver boven zijn natuurlijke potentie kan dat natty gewoon niet bereiken. Ik word ook regelmatig aangesproken of ik aan de AAS zit, de ene heeft respect voor mij en mijn doel en de ander noemt mij een cheater. Maar hoe kan ik een cheater zijn als ik ergens wil komen waar je natty niet eens in de buurt zou kunnen komen?

Koning Eenoog de mensen die er indrukwekkend uit zagen waren niet on, zo zagen ze er ook niet uit. Ze hadden een softe look, geen voorlopende traps/delts en kwa gewicht zat er ook niet belachelijk veel aan. Maar ze waren wel goed lean, +-8% bf zie je niet veel in een f4f. Hoor de grootste onzin rondom me over voeding en supplementen en er zijn er maar een paar die met een voedingsschema te werk gaan.

Tuurlijk zijn er kuurders met aardig wat massa t.o.v. natty's, maar dat zijn meestal waterballonnen met weinig definitie. Niet veel mensen hebben verstand van cutten.

Overigens is de voordeel van natty vs enhanced ook maar kortdurend, eenmaal over je natty max, waar je enhanced dan wel snel zal komen, gaat een enhanced persoon ook wat meer moeite krijgen. Steeds verder boven je natty max en je zult steeds meer massa verliezen tijdens een cruise/off periode, met slechte voeding zal je niet ver boven je natty max geraken.

Natty en enhanced vind ik daarom niet met elkaar te vergelijken, het zijn 2 totaal verschillende dingen. Iemand die een monsterfysiek wilt ver boven zijn natuurlijke potentie kan dat natty gewoon niet bereiken. Ik word ook regelmatig aangesproken of ik aan de AAS zit, de ene heeft respect voor mij en mijn doel en de ander noemt mij een cheater. Maar hoe kan ik een cheater zijn als ik ergens wil komen waar je natty niet eens in de buurt zou kunnen komen?

Wat ik zelf ook zeg

Het is gewoon een andere sport met allebei andere uitdagingen.

Kijk, ik zou zelf ook niet gaan knallen qua kuren, onder andere omdat het iets is wat voor mezelf iig niet houdbaar is. Boven je natty max zal je altijd moeten blijven kuren om eea in stand te houden. Je komt dan al snel in een blast/cruise cyclus, wat kan resulteren een in afhankelijkheid van aas die te vergelijken is met een drugsverslaving. Niets ten nadelen van die mensen die forever on zijn om het zo maar te zeggen. Dit is een (niet altijd bewuste) keuze en die moet een ieder voor zichzelf maken.

Echter, ik weet wel dat bv een kuurtje winny of anavar je wat gains geeft die je wel kan vast houden voor lange tijd. Ga je dan over je natty max heen? Ik weet het niet, het tilt je iig wel direct naar je 'natty max' level, en dat vast houden is eenvoudiger dan er komen zonder middelen. Mijn ervaring met winny only was daarom positief. Ik zit nu zelf in een stabiele levenssituatie waarbij ik dus wel voorzie dat ik op relatief korte termijn een kuurtje anavar zal doen. Dit icm met een perfect voedings en trainingsschema lift mij naar een esthetisch en kracht niveau waar ik natty simpelweg zeer zeer moeilijk zal komen. Het vasthouden van die gains zal goed te doen zijn. En mocht het geleidelijk aan weg zakken is een anavar kuurtje per jaar voor mij persoonlijk te overzien.

De afweging die ik daarbij maak is dat de gezondheidsrisico's voor mij persoonlijk afwegen tegen de plezier die ik haal uit dat kuurtje. Dat en het oog op het kunnen volhouden. Het feit dat het 'onder de radar kuren' is om het zo maar te zeggen. Ik denk daar heel veel plezier uit te gaan halen en weet dat bv 6-8 weken anavar only icm met healthy lifestyle voor mij even zo 'ongezond' is als ik normaliter bv in 3 maanden regelmatig naar een feestje ga en alcohol drink etc.

Goed, het moet nog worden uitgevoerd maar dat is voor mij de afweging. En mijn ervaring met winny only is dus wel echt dat enhanced trainen zo veel eenvoudiger is dan natty. Het was voor mij toch wel een ervaring die ik nooit had willen missen. Om je lichaam dermate te zien veranderen, om die epische gains te maken. Fantastisch. Kan me niet voorstellen hoe ziek gaaf het moet zijn om een dikke test/tren/whatever cycle te nemen.

Als ik niet voor mezelf zou moeten voldoen aan bepaalde sociale normen en waarden dan zou ik het wel een toffe ervaring vinden full retard een dikke cycle zetten. Lijkt me fantastisch. De gezondheidsaspecten daar ben ik niet zo bang voor. Maar goed, ook wat ik eerder zeg het is iets wat niet te onderhouden is. Ik kom er ook gewoon niet mee weg met werk/vrienden/familie/etc. Maar de ervaring lijkt me erg vet.

Daar gaat het ook niet om. Gebruikers worden gewoon altijd afgezeikt terwijl zij net zo hard dieeten en trainen of zelfs harder dan de meeste mensen op dit forum. Op AAS kan je harder trainen dan een natty, dus train je harder dan een natty. Je moet meer eten dan een natty, dus je eet meer dan een natty.

In dat opzicht werk je harder als je kuurt, omdat het kan. Als je het niet af kan dat iemand beter resultaat boekt dan jou omdat hij kuurt ga je ofwel ook kuren ofwel hou je gewoon op met klagen.

Geloof me ik dacht er hetzelfde over voor ik voor het eerst ging kuren.

Kuren is niet makkelijk, want dan heb je geen excuses meer. Als natty is het makkelijk om je fails af te schuiven op alles behalve jezelf.
:haha:

Koning Eenoog de veranderingen zijn wel flink drastisch enhanced indd. Zelf vind ik het niet echt te vergelijken als een drugsverslaving, maar dan ben ik ook begonnen met kuren met de intentie om voor altijd door te gaan. Tot ik zo oud word en mijn gezondheid het niet meer bij kan houden, dan gewoon aan de TRT.

Iemand die zich goed heeft ingelezen zal afhankelijk van zijn doelen weten dat hij aan de AAS moet blijven, of iemand die zich niet goed heeft ingelezen die komt daar ook wel achter. AAS is iets wat je voor een doel boven je natuurlijke potentie gewoon voor altijd moet nemen, en afhankelijk van je doel 1 a 2 kuurtjes per jaar of zelfs blast/cruisen. Ik zie het pas aan als een verslaving als je je gezondheid op spel zet om te kuren. Dus geen bloedtesten, ECG's, evt bloed doneren, kuren voordat je bent hersteld etc.

Trainen is enhanced wel een stuk eenvoudiger, je motivatie schiet de lucht in, je trainingen worden agressiever, je bent er meer mee bezig. Maar, off gaan is weer een flink stap terug, je motivatie is een heel stuk minder, trainingen heb je minder zin in etc.

Overigens heb ik zelf ook geen idee hoe ik er mee weg ga komen, maar mensen moeten de keuzes van anderen maar gewoon respecteren. Mijn vrienden, op 1 retard na, respecteren het gelukkig wel. Familie wat minder, ze weten niet dat ik aan de AAS zit maar die beginnen me nu al te breed te vinden. Zij zullen er wel veel moeite mee hebben over enkele jaren.

Dit soort verhalen hoor ik wekelijks in de gym.

''ken een jongen 1.70 70kg squat 230kilo deadlift 360kg'' Om maar een voorbeeld te geven.

Dat is ook wel zo, alleen is dit het omgekeerde verhaal. Ken hem persoonlijk en deze jongen traint niet eens:p De bedoeling was aan te geven dat wat 'natural' kan nogal een breed spectrum is. Voor mij persoonlijk kan natural niet zo veel daar ben ik na 7 jaar op en af serieus trainen wel achter, voor hem denk ik dat 't anders is. Zo tevens ook voor gebruikers hoor, de een reageert enorm terwijl de andere het dubbele moet gebruiken.

Dat is ook wel zo, alleen is dit het omgekeerde verhaal. Ken hem persoonlijk en deze jongen traint niet eens:p De bedoeling was aan te geven dat wat 'natural' kan nogal een breed spectrum is. Voor mij persoonlijk kan natural niet zo veel daar ben ik na 7 jaar op en af serieus trainen wel achter, voor hem denk ik dat 't anders is. Zo tevens ook voor gebruikers hoor, de een reageert enorm terwijl de andere het dubbele moet gebruiken.
Ik heb filmpjes gezien van aziatische tienermeisjes die 200+ kg squatten, zo heel vreemd vind ik zulke verhalen niet meer:o. Alleen is 99% wel geluld en zijn er maar een paar uitzonderlijke gevallen met genen van een god.

Koning Eenoog de veranderingen zijn wel flink drastisch enhanced indd. Zelf vind ik het niet echt te vergelijken als een drugsverslaving, maar dan ben ik ook begonnen met kuren met de intentie om voor altijd door te gaan. Tot ik zo oud word en mijn gezondheid het niet meer bij kan houden, dan gewoon aan de TRT.

Iemand die zich goed heeft ingelezen zal afhankelijk van zijn doelen weten dat hij aan de AAS moet blijven, of iemand die zich niet goed heeft ingelezen die komt daar ook wel achter. AAS is iets wat je voor een doel boven je natuurlijke potentie gewoon voor altijd moet nemen, en afhankelijk van je doel 1 a 2 kuurtjes per jaar of zelfs blast/cruisen. Ik zie het pas aan als een verslaving als je je gezondheid op spel zet om te kuren. Dus geen bloedtesten, ECG's, evt bloed doneren, kuren voordat je bent hersteld etc.

Trainen is enhanced wel een stuk eenvoudiger, je motivatie schiet de lucht in, je trainingen worden agressiever, je bent er meer mee bezig. Maar, off gaan is weer een flink stap terug, je motivatie is een heel stuk minder, trainingen heb je minder zin in etc.

Overigens heb ik zelf ook geen idee hoe ik er mee weg ga komen, maar mensen moeten de keuzes van anderen maar gewoon respecteren. Mijn vrienden, op 1 retard na, respecteren het gelukkig wel. Familie wat minder, ze weten niet dat ik aan de AAS zit maar die beginnen me nu al te breed te vinden. Zij zullen er wel veel moeite mee hebben over enkele jaren.

Mja, kijk, een drugsvergelijking is natuurlijk een beetje een rare vergelijking. Maar goed, ik zie het zo: je kan eigenlijk nooit ergens heen zonder je middelen. Je bent afhankelijk. Als je 'cold turkey' zou stoppen krijg je te maken met een bepaalde mate van ontwenning. Met voldoende gezonde voeding etc. kan je met heroine ook 90 worden. In die zin zie ik het dus wel als een verslaving, zowel psychisch als lichamelijk.

Ik wil je niet een bepaald gevoel aan praten. Maar goed, feit blijft dat je er voor kiest om de rest van je leven niet 'jezelf' te zijn. Het moge duidelijk zijn dat AAS zeer zeker zo zijn effecten op je persoonlijkheid heeft. Op het moment dat jij beslist forever on te gaan, leg je je er bij neer dat je de rest van je leven bij wijze van een ander mens gaat zijn en niet meer een paar maanden op reis kan kan zonder je spullen mee te moeten nemen.

Ik denk toch dat iemand die 5 jaar on is geweest een uitgerekende afbouw periode, nakuur etc moet hebben (ofwel, een doordachte 'afkick') om daar van te herstellen en toch een tijdje nodig heeft om weer in zijn oude zelf te komen.

Hoe langer je natty trained hoe gefrustreerder je wordt... Je beginners gains stoppen, elke hard gewonnen kilo spiermassa met 100% dedication vliegt er weer af wanneer je 2 weekjes flink ziek bent. Je kunt vervolgens weer opnieuw beginnen. Cutten? Same story. Leuk die filmpjes en foto's van 8 weken verschil. Maar voor een natural van 15% naar 'echt' 10% is killing en ontzettend demotiverend, je bent leeg slap en al je kleding zit weer los.

Het is waar dat ook juicers hard trainen en op hun voeding letten, misschien wel harder. Maar is het zwaarder als juicer? Dat maak je mij niet wijs. Wat kost meer moeite? Natural van 15% naar 10%, dedicated maar je voelt je kut, je verliest kracht en moeilijk verdiende kilo's spiermassa. Je bent leeg en je enige vooruitgang is de afname van vet zonder dat je die harde mooie look krijgt die je overal ziet, die look waar je het eigenlijk voor doet, je sleept jezelf toch maar weer elke dag naar de sportschool want je gaat niet opgeven, zo ben je niet, ook al blijft het beloofde land uit... OF juiced van 15% naar 10%, je voelt je geweldig, je bent tevens dedicated zoals die natural, maar jij gained, bovenop dat je vet verliest ook nog eens een paar mooie kilo's spier, je shirts zitten niet losser maar juist strakker. Daar bovenop krijg je ook nog eens een hardheid en vasculariteit waarvan een natural alleen maar kan dromen.

Dan is de cut voorbij.

Natural: Hee, er is niet veel van me over maar fuck it, ik ben echt ripped voor een natural, nu kan ik weer driekwart jaar bulken. Je schiet binnen no-time weer boven de 12% en je mag hopen aan het einde van het jaar toch nog 2 kilo 'spier' gained.

Juiced: Je cutkuur zit erop. Je ziet eruit als een god, in een paar maandjes maar daar heb je dan ook keihard voor geknokt! Ingeleverd op spiermassa? Nee joh, ondanks de cut toch nog wat kilo'tjes kunnen pakken. Komt natuurlijk omdat je nog meer dedicated was dan je natural gym buddy, hij weet niet hoe zwaar het is als kuurder, de aansteller! Nu even nakuren, je voelt je een paar weken down, maar de gedachte dat er straks een massa kuur aankomt en je weer 6 kilo eraan gaat plakken houdt je op de been..

Je zou er als natural bijna bitter van worden:rolleyes::o

Mja, kijk, een drugsvergelijking is natuurlijk een beetje een rare vergelijking. Maar goed, ik zie het zo: je kan eigenlijk nooit ergens heen zonder je middelen. Je bent afhankelijk. Als je 'cold turkey' zou stoppen krijg je te maken met een bepaalde mate van ontwenning. Met voldoende gezonde voeding etc. kan je met heroine ook 90 worden. In die zin zie ik het dus wel als een verslaving, zowel psychisch als lichamelijk.

Ik wil je niet een bepaald gevoel aan praten. Maar goed, feit blijft dat je er voor kiest om de rest van je leven niet 'jezelf' te zijn. Het moge duidelijk zijn dat AAS zeer zeker zo zijn effecten op je persoonlijkheid heeft. Op het moment dat jij beslist forever on te gaan, leg je je er bij neer dat je de rest van je leven bij wijze van een ander mens gaat zijn en niet meer een paar maanden op reis kan kan zonder je spullen mee te moeten nemen.

Ik denk toch dat iemand die 5 jaar on is geweest een uitgerekende afbouw periode, nakuur etc moet hebben (ofwel, een doordachte 'afkick') om daar van te herstellen en toch een tijdje nodig heeft om weer in zijn oude zelf te komen.
Zo extreem zou ik het ook nog niet nemen om vakanties te laten vallen voor wat hormonen, dat gaat te ver imo:p. Een keer een half jaar/jaartje off gaan is zeker niet mis zo nu en dan. Dat cold turkey stoppen is ook wel wat anders dan stoppen met drugs die lichamelijk verslavend zijn, iets minder motivatie om te eten en trainen. Alhoewel is dat verschillend per persoon en hebben sommigen wel een enorm slecht en traag herstel.

Je bent inderdaad afhankelijk, maar toch kies je daarvoor. Een drugsverslaving kies je niet voor, daar zit toch wel een erg groot verschil in. Ik ben een tijdje terug 2 jaar verslaafd geweest aan speed, en dat was echt een ramp. Mijn kuur, nakuur en nu de weken daarna hebben geen effect gehad op hoe ik mij mentaal gedraag, behalve in de gym en mijn motivatie. Maar als ik geen speed had had ik geen fuck te doen en deed ik er alles voor om wat te krijgen. En als mijn ouders erachter kwamen en gingen schreeuwen draaide ik volledig door.

Met een drugsverslaving boeide het mij allemaal niet, toen was ik ook extreem ongezond. Mocht al blij zijn als ik 1000 kcal binnen kreeg, en als ik dat wel kreeg was het junk. Maar met AAS ben ik toch wel wat verstandiger, ik ben een bloeddonor voor m'n hematrociet, doe bloedtesten voor mijn gezondheid en herstel, vorige jaar nog een ECG, ik let veel beter op mijn voeding etc.

Bij een drugsverslaving boeit alleen het middel en niet wat voor effect het op je heeft, je kiest er ook niet voor. Je denkt dat je het bij 1x kunt houden of af en toe, maar zonder dat je het eigenlijk wilt zit je er na die ene keer hard aan vast. AAS is een keuze die je als je verstandig bezig was van tevoren hebt gemaakt terwijl je helder bent en dus zeker van je zaak.

Hoe langer je natty trained hoe gefrustreerder je wordt... Je beginners gains stoppen, elke hard gewonnen kilo spiermassa met 100% dedication vliegt er weer af wanneer je 2 weekjes flink ziek bent. Je kunt vervolgens weer opnieuw beginnen. Cutten? Same story. Leuk die filmpjes en foto's van 8 weken verschil. Maar voor een natural van 15% naar 'echt' 10% is killing en ontzettend demotiverend, je bent leeg slap en al je kleding zit weer los.

Het is waar dat ook juicers hard trainen en op hun voeding letten, misschien wel harder. Maar is het zwaarder als juicer? Dat maak je mij niet wijs. Wat kost meer moeite? Natural van 15% naar 10%, dedicated maar je voelt je kut, je verliest kracht en moeilijk verdiende kilo's spiermassa. Je bent leeg en je enige vooruitgang is de afname van vet zonder dat je die harde mooie look krijgt die je overal ziet, die look waar je het eigenlijk voor doet, je sleept jezelf toch maar weer elke dag naar de sportschool want je gaat niet opgeven, zo ben je niet, ook al blijft het beloofde land uit... OF juiced van 15% naar 10%, je voelt je geweldig, je bent tevens dedicated zoals die natural, maar jij gained, bovenop dat je vet verliest ook nog eens een paar mooie kilo's spier, je shirts zitten niet losser maar juist strakker. Daar bovenop krijg je ook nog eens een hardheid en vasculariteit waarvan een natural alleen maar kan dromen.

Dan is de cut voorbij.

Natural: Hee, er is niet veel van me over maar fuck it, ik ben echt ripped voor een natural, nu kan ik weer driekwart jaar bulken. Je schiet binnen no-time weer boven de 12% en je mag hopen aan het einde van het jaar toch nog 2 kilo 'spier' gained.

Juiced: Je cutkuur zit erop. Je ziet eruit als een god, in een paar maandjes maar daar heb je dan ook keihard voor geknokt! Ingeleverd op spiermassa? Nee joh, ondanks de cut toch nog wat kilo'tjes kunnen pakken. Komt natuurlijk omdat je nog meer dedicated was dan je natural gym buddy, hij weet niet hoe zwaar het is als kuurder, de aansteller! Nu even nakuren, je voelt je een paar weken down, maar de gedachte dat er straks een massa kuur aankomt en je weer 6 kilo eraan gaat plakken houdt je op de been..

Je zou er als natural bijna bitter van worden:rolleyes::o
Jij bent dus ook duidelijk natty, een kcal deficit is een kcal deficit, tenzij je een beginner bent zul je geen massa pakken in een tekort, ook niet met AAS. Je verliest alleen minder massa.

Je moet jezelf als natty ook niet met juicers vergelijken, als natty moet je het doen met die softere look, als je het doet voor die harde look zoals juicers dan is dat hetzelfde als van een appel een peer willen worden.

AAS zijn echt helemaal niet te vergelijken met drugs. Verre van.

Jij bent dus ook duidelijk natty, een kcal deficit is een kcal deficit, tenzij je een beginner bent zul je geen massa pakken in een tekort, ook niet met AAS. Je verliest alleen minder massa.

Je moet jezelf als natty ook niet met juicers vergelijken, als natty moet je het doen met die softere look, als je het doet voor die harde look zoals juicers dan is dat hetzelfde als van een appel een peer willen worden.

Met AAS pak je toch zeker VVM terwijl je vet verliest? Zeker mogelijk. Verder eens met wat je zegt.

Koning Eenoog

Dit idd. Als je ambitie verder ligt kun je niet anders, dan ben je geen cheater, want als iedereen het doet is het geen cheat.

Met AAS pak je toch zeker VVM terwijl je vet verliest? Zeker mogelijk. Verder eens met wat je zegt.
Mogelijk ja. maar je krijgt er geen 5kg bij en 5% eraf in een keer met enkele uitzonderingen.

Het is tot op zekere zin mogelijk, maar dat is weer afhankelijk van hoeveel massa je hebt en je dieet. Een recomp wordt meestal afgeraden omdat het gewoon veel trager gaat dan een flinke bulk gevolgd met een stevige cut.

Sommigen geloven helemaal niet in een recomp, maar dat waren dan ook mensen die ook flink wat massa hadden, Stunna bijvoorbeeld. Met zoveel spiermassa zul je ook wat in je cut inleveren. Iemand van 1,80 en 80kg op 10% zou zeker wel een kg kunnen pakken en een procentje verliezen, maar 1,80 op 100+kg met gemiddelde genen niet zo makkelijk. Het is misschien mogelijk met voldoende gear, maar dat zal gewoon zo traag gaan dat het het niet waard is. Maar zeker niet zoals zijn voorbeeld, even 5% verliezen en paar kg aankomen is enorm overdreven.

Back
Naar boven