AndroidHealthClinic

Natural een basis opbouwen.

Bezoekers in dit topic

Gorill0r

Colossal Veteran
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
25 apr 2005
Berichten
14.970
Waardering
30
Voordat mensen meteen dingen gaan roepen, Ik ben niet van plan te gaan kuren maar ik vroeg me af waarom zou je eerst zolang mogelijk natural door moeten trainen?

Ik ken mensen die pas een 1 jaar trainen en er al uit zien als iemand die de sport al 5 jaar oid beöefend alleen door te kuren. Voor iemand die moeilijk gained is dit toch wel ontmoedigend.

Nu hoor je iedereen roepen dat voordat je gaat kuren je eerst een basis op moet bouwen maar waarom? Groei je er harder door na je eerste gebruik, behoud je je spieren hierdoor makkelijker na een kuur? Vanwege gezondheids redenen? Waarom?

Neem bijvoorbeeld [Link niet meer beschikbaar]. Dat ontmoedigd mij als natural bb-er toch wel. Wat voor zin heeft het om natural door te trainen als je dit zo veel sneller kunt bereiken?

Nogmaals, ik ben niet van plan te gaan kuren maar zie het eigenlijk een beetje zitten en heb motivatie nodig :D
 
Dit wordt echt meer maals uitgelegd door OA mrJ , Big_T , Big_C en nog vele meer verstandige mensen hier .
 
van eddy camino horen we nu wel niet al te veel meer,dus die zal al lang teruggezakt zijn naar z'n oude niveau wat je als naturel niet zult hebben,dan zal je veel minder snel terugvallen als je een rustpauze inlast.
 
Als natural heb je minder kans op blessures, en val je niet zo snel terug als een gebruiker. Daarnaast is steroidengebruik lang geen garantie voor meer vooruitgang en succes en is het slecht voor je lichaam, en tegenwoordig weet je gewoon niet of je echt of nep spul hebt. Stel je ook de vraag wat je kunt bereiken met steroidengebruik en of je dat ook als natural kunt gebruiken. Maar dan is het ook echt van jou.

ik heb ge edit omdat ik geen zin in discussies heb.
 
Laatst bewerkt:
zowiezo moeten je pezen en spieren de kr8toename aankunnen, ook zul je de massa moeilijker of niet kunne behouden.
Je hebt nog geen zelfkennis over welke schema's en voeding bij jou werkt want je groeit toch wel in je 1e jaar. Het is en blijft een lange termijnsport, en als je al vroeg gaat gebruiken zul je meestal ook vroeg uit de sport zijn...
Kdenk ook dat deze mensen ook niet op de hoogte zijn wat zelfmedicatie allemaal inhoud en worden meestal omgelult door een medemember (dealer) met de mooist belovende verhaaltjes...
 
zowiezo moeten je pezen en spieren de kr8toename aankunnen, ook zul je de massa moeilijker of niet kunne behouden.
Je hebt nog geen zelfkennis over welke schema's en voeding bij jou werkt want je groeit toch wel in je 1e jaar. Het is en blijft een lange termijnsport, en als je al vroeg gaat gebruiken zul je meestal ook vroeg uit de sport zijn...
Kdenk ook dat deze mensen ook niet op de hoogte zijn wat zelfmedicatie allemaal inhoud en worden meestal omgelult door een medemember (dealer) met de mooist belovende verhaaltjes...

True, hoe vaak zie je hier wel niet verhaaltjes met "maatje van me heeft dit en dit aan me verkocht, wat moet ik gaan gebruiken?"

Voor de rest: ga op je gevoel af. Als je niet tot weinig meer groeit, terwijl je 100% zeker weet dat je voeding/training/rust perfect in orde is dan zou het voor mij tijd zijn om te beginnen. Mocht je ooit toekomstplannen hebben voor een eerste keer, zorg dan dat je van te voren al goed op de hoogte bent van het hele verhaal.
 
Ja idd, als je echt serieus bent train en eet je al 5jaar goed maar van die 5jaar ben je ook al 4jaar aan het inlezen over de stoffen die ooit verder moeten helpen.
 
Mensen willen liever vandaag dan morgen 100+ wegen met 8% of minder.Net wat al gezegd word het is een lange termijn sport.Je bent wel even onderweg dus waarom dan haasten?Zorg dat je eerst een goede naturel basis hebt en ga je dan inlezen in de materie.Uiteindelijk zal je dan optimaler gebruik kunnen maken van roids en zal je langer en beter je gains vast kunnen houden.
 
Tja, veel jonge onverantwoorde kuurders op mijn sportschool zie ik gewoon uitbranden na een kuur. Soms zie ik ze na 5 maanden weer terugkomen als een magere ecto, en soms kappen ze er permanent mee.

En wat hebben ze er mee bereikt? Niets (misschien even een paar weken patsen met hun vochtophopingen) Hebben alleen hun gezondheid aangetast door onverstandig te gaan kuren.
 
Tja, veel jonge onverantwoorde kuurders op mijn sportschool zie ik gewoon uitbranden na een kuur. Soms zie ik ze na 5 maanden weer terugkomen als een magere ecto, en soms kappen ze er permanent mee.

En wat hebben ze er mee bereikt? Niets (misschien even een paar weken patsen met hun vochtophopingen) Hebben alleen hun gezondheid aangetast door onverstandig te gaan kuren.



:haha:

(waar helaas)
 
Als natural heb je minder kans op blessures, en val je niet zo snel terug als een gebruiker. Daarnaast is steroidengebruik lang geen garantie voor meer vooruitgang en succes en is het slecht voor je lichaam, en tegenwoordig weet je gewoon niet of je echt of nep spul hebt. Stel je ook de vraag wat je kunt bereiken met steroidengebruik en of je dat ook als natural kunt gebruiken. Maar dan is het ook echt van jou.

ik heb ge edit omdat ik geen zin in discussies heb.

ik wil hier geen discussie mee starten of scheldpartijen maar als je dat vetgedrukte zinnetje echt geloofd, sorry hoor.

grtz
 
na enkele jaren training en veel experimenteren en veel lezen weet je wat voor jou het beste werkt om massa aan te zetten. Maw je weet hoe je moet trainen. Daarnaast duurt het wel even om je voeding op orde te hebben en dat als een levenswijze te beschouwen.
Als je zonder die kennis van training en voeding zal gaan kuren. Haal je niet optimaal resultaat uit je kuur, daarnaast zal de terugslag des te groter zijn aangezien je voeding niet is wat het zou moeten zijn. Je massa die je hebt gewonnen verdwijnt als sneeuw voor de zon. Dit scenario is trouwens meer regel dan uitzondering.....
 
En om de simpele reden dat je in het begin nog goed naturel vooruitgang kan boeken, mits de juiste training en voeding.
 
Ik vraag me altijd af waarom mensen zich met anderen bezig houden?

Wat interesseert het jullie nou of iemand gebruikt of niet?

Gebruik of gebruik niet maar kom niet elke keer met die zeikerige posts waarom ''wij'' wel kuren.

Doe je eigen ding en let op jezelf ipv anderen.

Zou de wereld een stuk plezieriger zijn voor jezelf.
 
Als natural heb je minder kans op blessures, en val je niet zo snel terug als een gebruiker. Daarnaast is steroidengebruik lang geen garantie voor meer vooruitgang en succes en is het slecht voor je lichaam, en tegenwoordig weet je gewoon niet of je echt of nep spul hebt. Stel je ook de vraag wat je kunt bereiken met steroidengebruik en of je dat ook als natural kunt gebruiken. Maar dan is het ook echt van jou.

ik heb ge edit omdat ik geen zin in discussies heb.

Ik denk persoonlijk dat je je misschien maar beter niet kan bemoeien met AAS topics als je geen kennis van zaken hebt. In jouw post tel ik wel geteld 5 onwaarheden.
 
Ik denk persoonlijk dat je je misschien maar beter niet kan bemoeien met AAS topics als je geen kennis van zaken hebt. In jouw post tel ik wel geteld 5 onwaarheden.

ben ik toch niet de enige die dat had gelezen:D
 
ik snap het juist niet dat mensen zich nog afvragen waarom ze eerst naturel zo ver mogelijk moeten proberen te komen.

dat is toch logisch??
 
Ik maak me er nooit zo druk over hoe snel iemand de spuit erin zet.

Wat ik wel vind is dat de kuurtjes elkaar vaak in te rap tempo opvolgen, zonder het lichaam voldoende herstel te geven, of dat er na een periode van nixen te snel naar de spuit gegrepen wordt, terwijl naturel er nog gemakkelijk in korte tijd veel kilo's beef opgeplakt kunnen worden.

Verder, snel naar de spuit grijpen is vaak een teken van ongeduld, een eigenschap die nu eenmaal niet samengaat met BB.
 
99 % doet het niet omdat ze de sport zo geweldig vinden, die doen het gewoon voor de vrouwen en de ogen.. (gezondheid speelt ook natuurlijk) Hier op dit forum valt het wel mee maar in de sportschool zeker wel!
Als je van de sport houdt snap ik wel dat je kritiek hebt op de mensen die na een jaar trainen en die miss 4 kilo massa hebben aangezet al gaan kuren. Terwijl jij er naturel alles uit wilt halen..
 
Persoonlijk wil ik eerst flink naturel rammen.

waarom ?

omdat je de disscipline van het eten en trainen niet in een paar maanden erin ramt.
Ik ben van mening dat je langere tijd gedisciplineerd moet leven, tijdens de kuur leef je dan net zo gedisciplineerd en kan je de kuur goed benutten.
Mannen die "te snel" naar de kuur grijpen hebben vaak de rest eromheen (wat het belangrijkste is) niet op orde en zullen dus door gebrekkig eten en trainen alles weer kwijtraken.
 
Back
Naar boven